برای پیشگیری و درمان بیماری آلزایمر از این 4 گیاه دارویی غافل نشوید

2513 بازدید
10 خرداد 01
ریحون
,

4 گیاه دارویی برای پیشگیری و درمان بیماری آلزایمر

بیماری آلزایمر چیست؟!

بیماری آلزایمر شایع ترین نوع زوال عقل است. این یک بیماری پیشرونده است که با از دست دادن حافظه خفیف شروع می شود و احتمالاً منجر به از دست دادن توانایی انجام مکالمه و واکنش به محیط می شود. بیماری آلزایمر بخش هایی از مغز را درگیر می کند که فکر، حافظه و زبان را کنترل می کند.

داروی گیاهی برای پیشگیری و درمان آلزایمر

هدف نهایی درمان بیماری آلزایمر متوقف کردن یا کند کردن پیشرفت بیماری است. یافتن یک روش موثر برای درمان هنوز یک چالش بالینی قابل توجه است. داروهای گیاهی از دیرباز در چین به عنوان درمان زوال عقل مورد استفاده قرار گرفته است. با این حال، در 10 سال گذشته، داروهای گیاهی به ندرت برای استفاده به تنهایی در درمان زوال عقل تایید شده اند.

گیاهانی که در این زمینه می توانند به شما کمک کنند عبارت اند از:

  • جینکو بیلوبا
  • خزه دندانه دار
  • جینسینگ
  • مریم گلی

 

4 روش درمان لکنت زبان با گیاهان دارویی

4 روش درمان لکنت زبان با گیاهان دارویی

جینکو بیلوبا

  • فواید جینکو بیلوبا بحث برانگیز است. جینکو بارها به دلیل توانایی آن در کاهش اضطراب، استرس و سایر علائم مرتبط با بیماری آلزایمر و زوال شناختی مرتبط با افزایش سن مورد ارزیابی قرار گرفته است.
  • به طور کلی، نتایج تحقیقات در این زمینه متناقض است.
  • برخی از مطالعات کاهش قابل توجهی در میزان زوال شناختی در افراد مبتلا به زوال عقل با استفاده از جینکو نشان می دهد، اما برخی دیگر در تکرار این نتیجه ناکام هستند.
  • به طور کلی، هنوز خیلی زود است که به طور قطعی نقش جینکو را در درمان زوال عقل بیان یا رد کنیم، اما تحقیقات اخیر شروع به روشن‌تر کردن این موضوع کرده است.

خزه دندانه دار

این گیاه برای بیماری آلزایمر و اختلالات حافظه عمومی استفاده می شود. خزه دندانه دار ممکن است به افزایش سطح یک ماده شیمیایی مغز که در بیماران مبتلا به آلزایمر است کمک کند. همچنین ممکن است از سلول های مغز در برابر سموم خاص محافظت کند. با این حال در نظر داشته باشید که این گیاه ممکن است عوارض جانبی مانند سرگیجه، حالت تهوع و تعریق ایجاد کند.

 

همچنین بخوانید: درمان آلزایمر با مواد غذایی طبیعی

 

جینسینگ

جینسینگ گیاهی است که در طب سنتی چینی استفاده می شود. ریشه آن حاوی ترکیباتی است که دارای اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است. جینسینگ برای افزایش طول عمر، تقویت عملکردهای شناختی و کاهش خستگی استفاده می شود. در یک مطالعه، بیماران مبتلا به بیماری آلزایمر متوسط تا شدید تحت درمان با 4.5 گرم در روز جینسینگ، بهبود قابل توجهی در عملکردهای شناختی پس از 12 و 24 هفته مصرف مکمل نشان دادند.

مریم گلی

بر اساس طب سنتی، خواص اتصال کولینرژیک آزمایشگاهی و تعدیل خلق و خو و عملکرد شناختی در انسان پیشنهاد شده است که مریم گلی ممکن است به طور بالقوه یک درمان طبیعی جدید برای بیماری آلزایمر ارائه دهد. تفاوت معنی داری بین مریم گلی و دارونما از نظر عوارض جانبی مشاهده شده وجود ندارد. با این حال، برای تعیین بیشتر اثربخشی این گیاه، به آزمایشات در مقیاس بزرگ با کیفیت‌تر نیاز است.

در نتیجه

گیاهان ممکن است بتوانند داروهای تایید شده برای بیماری آلزایمر باشند. اما با این حال، شواهد فعلی برای حمایت از استفاده از آنها به تنهایی، قطعی یا ناکافی است. علاوه بر این، ارزش بالقوه گیاهان برای پیشگیری و درمان آلزایمر تنها ناشی از تغییرات علامتی و دوره های درمان کوتاه است. امیدواریم آزمایشات در آینده نزدیک نتایج امیدوارکننده‌ای را نشان دهد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

جینسینگ قرمز را با خواص درمان کم خونی، ضعف، کمبود تعرق، بی نظمی تنفس، فراموشی و نسیان، تشنگی مداوم، بی میلی جنسی، خستگی شدید، درمان سوءهاضمه، دردهای ناحیه قلب و تهوع و …، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

1
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

  1. ابوالفضل شیرزاد
    14 تیر 1402

    باسلام وخسته نباشید،برای فردی که دچارآتروفی مغزوآلزایمرشده وتابه امروزازداروهای شیمیایی استفاده میکرده آیاطب گیاهی جایگزین میشودومفیدواقع میشود؟
    ممنون میشم که راهنمایی کنید.

0