topNotif

پیاده روی بهترین داروست !

1613 بازدید
03 مرداد 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 24 آذر 1400

آیا می دانید برای سلامتی پیاده روی بهترین داروست !

سقراط این روش درمانی را در دو هزار سال قبل برای بیمارانش تجویز می کرد. از آن زمان به بعد به فواید جسمانی و روانی پیاده روی بیشتر پی بردند. پیاده روی موجب تناسب اندام، آمادگی جسمانی، سلامت قلب و آرامش روان می گردد.

پیاده روی و بارداری

خانم های باردار باید ورزش را از همین امروز آغاز کنند تا یکی از مشکل ترین فعالیت های بدنی یعنی درد زایمان و فارغ شدن به شکل مطلوب صورت گیرد. به طور سنتی بارداری یک بیماری تلقی می شود و خانم های باردار باید تا آنجا که می توانند به استراحت بپردازند. امروزه شواهد حاکی از آن هستند که ورزش متعادلی همچون پیاده روی همگانی برای مادر و کودک مفید است.

سندرم پیش از قاعدگی

بیش از 90 درصد زنان بارور دچار سندروم پیش از قاعدگی می شوند و در برخی موارد شدت این بیماری آنچنان است که بر روی روابط کاری و اجتماعی آن ها تاثیر می گذارد. 14 روز پیش از قاعدگی بسیاری از زنان از عوارض جسمانی و روانی سندروم پیش از قاعدگی همچون سردرد، افسردگی و خستگی مفرط رنج می برند. عقاید گوناگون در مورد علت و درمان این بیماری وجود دارد. اما با اجرای یک فعالیت ساده همچون پیاده روی به روش درمانی مناسبی که مدت ها در جستجوی آن بودید دست می یابید. پیاده روی در کاهش اضطراب و تسکین افسردگی موثر است.

پیاده روی بهترین داروست !

پیاده روی بهترین داروست !

پیاده روی و کمردرد

یکی از گلایه های متداول در سراسر دنیا این جمله است : آه کاش کمردردم خوب می شد. پیاده روی برای چنین افرادی تسکین دهنده است. پیاده روی همان ورزش مورد نیاز برای حفظ انعطاف پذیری ستون فقرات و مفاصل است. عادت به خانه نشینی، پشت میز نشینی و … در بروز درد ناحیه تحتانی کمر کمک می کند.

پیاده روی و واریس

زنان بیش از مردان دچار واریس می شوند. ایستادن های طولانی مدت، اضافه وزن و تغییرات هورمونی در طی یائسگی از شمار علت های بروز واریس هستند. برای چنین وضعیتی معالجه های پزشکی توصیه می شود اما پیاده روی همگانی نیز که یک ورزش پر انرژی است که می تواند کارساز باشد. بهتر است قبل از آن با پزشک خود مشورت کنید.

پیاده روی و پوکی استخوان

با افزایش سن املاح موجود در بافت استخوان ها کاهش می یابد و استخوان ها سست می شوند و از آنجا که استخوان ها آسیب پذیرند احتمال شکستگی در آن ها وجود دارد که به این عارضه پوکی استخوان می گویند. پیاده روی در این زمینه می تواند به درمان و تقویت پوکی استخوان کمک کند.

پیاده روی بهترین داروست !

پیاده روی بهترین داروست !

پیاده روی و فشار خون بالا

پیاده روی منظم موجب بهبود کارایی قلب و گردش خون، کاهش فشار خون بالا و ارتجاعی شدن رگ های خونی و افزایش میزان اکسیژن رسانی به بافت ها گردد. کاهش وزن نیز فشار خون را پایین می آورد. پیاده روی منظم به همراه یک رژیم غذایی کم چرب با فیبر بالا یک روش مناسب برای کنترل وزن به شمار می رود. فشار عصبی نیز موجب بالا رفتن فشار خون می شود که با پیاده روی منظم کاهش می یابد.

پیاده روی و کلسترول

کلسترول برخلاف باور عمومی برای بدن لازم و ضروری است و نه تنها در جریان خون بلکه در تمامی بافت های بدن وجود دارد. بخش عمده کلسترول موجود در خون به وسیله بدن ساخته می شود اما در برخی از غذاهای مصرفی نیز کلسترول به چشم می خورد، کلسترول در خون به وسیله لیپوپروتئین حمل می شود.

پیاده روی و قلب

پیاده روی همگانی به عنوان یک ورزش هوازی می تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی عروق کرونر را کاهش دهد، از آنجا که بین ورزش پر انرژی و کاهش حمله قلبی ارتباط مستقیم وجود دارد بنابراین نداشتن فعالیت بدنی نیز همانند کشیدن سیگار و فشار خون بالا برای سلامتی زیان آور است.

 

همچنین بخوانید:  آرتروز چیست چه بلایی سر بدن می آورد؟!

 

پیاده روی و آرتریت

آرتریت بیماری التهابی مفاصل است. بر طبق نظریه متخصصان دردهای مفاصل اغلب کسانی که از آرتریت رنج می برند می توانند از اثرات سودمند پیاده روی همگانی منظم بهره مند شوند و از آنجا که این ورزش ماهیچه ها و رباط های مربوط به مفاصل ملتهب را تقویت می کند بنابراین درد تا اندازه ای تسکین می یابد و حتی از التهاب مفاصل جلوگیری می کند. افراد مبتلا به آرتریت دچار افسردگی و بی حالی نیز می شوند. پیاده روی همگانی یک داروی طبیعی ضد افسردگی به شمار می رود و به این گونه به بیماران احساس شادابی و طراوت می بخشد.

پیاده روی و اعتماد به نفس

اگر احساس سلامت و تندرستی می کنید، اعتماد به نفس شما افزایش می یابد و می توانید با مشکلات مواجه شوید و به آسانی آن ها را از میان بردارید. اگر با پیاده روی همگانی در صدد کاهش وزن هستید باید با استفاده از رژیم غذایی مخصوص پیاده روی همگانی عادت های غذایی خود را تغییر دهید تا به وزن مطلوب بازگردید و اعتماد به نفس خود را به دست آورید. زمانی که برای پیاده روی همگانی صرف می شود در واقع زمان از بین بردن فشارهای روزمره زندگی است و در نتیجه دلواپسی و نگرانی شما کاهش می یابد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

صمغ وشا را با خواص مقوی و انرژی زا، خلط آور و نرم کننده سینه، درمان برونشیت های مزمن، تنگی نفس، دفع انرژی های منفی ، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0