روش های اصولی برای نگهداری گیاه هویا کارنوزا

2228 بازدید
11 شهریور 01
مهربانو زهرا
,

روش های اصولی برای نگهداری گیاه هویا کارنوزا

هویا کارنوزا

سلام و درود مهربانان و دوستان همیشگی امروز قراره در مورد گیاه هویا کارنوزا صحبت کنیم، اگر این گیاه را در منزل دارید یا قصد خرید این گیاه را دارید تا پایان مقاله همراهم باشید سپاسگزارم. گیاه هویا گونه های بسیاری دارد که امروز با معرفی گونه هویا کارنوزا در خدمت شما عزیزان هستم.

خانواده هویا به نور فراوانی نیاز دارند؛ گیاه هویا کارنوزا دو گونه سبز و ابلق دارد که گیاهان ابلق نیاز نوری بیشتری دارند؛ اگر این گیاه را دارید و دوست دارید از دیدن گلهای زیبای این گیاه لذت ببرید حتما سعی کنید محیط پرنور خانه را بهش اختصاص بدهید؛ چون گیاهان برای گلدهی و رشد بهتر و بیشتر نیازمند نور کافی هستند هر چه محیط نگهداری گیاه روشن و پر نور تر باشد گیاه کمتر دچار بیماری می شود و سرحال و شاداب تر است (دقت کنید این گیاه را در معرض نور مستقیم خورشید و آفتاب تند تابستان قرار ندهید) نور فیلتر شده ای که از پرده  و پنجره رد شده باشد برای گیاه مناسب است.

در فصل سرد پاییز و زمستان که آفتاب ملایم تر است و تندی تابستان را ندارد می توانید از گلدان هویا کارنوزا در پشت پنجره نگهداری کنید؛ هنگام ظهر که شدت آفتاب تند تر است سعی کنید پرده ها را بکشید اما اول صبح وآفتاب عصر در فصل پاییز وزمستان برای گیاه عالی است.

روش های اصولی وبهتربرای نگهداری گیاه هویا کارنوزا

روش های اصولی وبهتربرای نگهداری گیاه هویا کارنوزا

آبیاری گیاه هویا کارنوزا

این گیاه به آبیاری زیادی نیاز دارد، سعی کنید سطح خاک گیاه چند سانتی متر خشک شود خاک همیشه غرقابی و باتلاقی و خاک همیشه خشک برای گیاه مناسب نیست و درهردو صورت گیاه آسیب می بیند؛

هرگاه سطع خاک شروع به خشک شدن کرد گیاه را آبیاری کنید، در فصل پاییز و زمستان آبیاری را کمتر کنید؛ آبیاری زیاد گیاهان در فصل سرد پاییز زمستان باعث بیماری ها برای گیاهان و حتی مرگ گیاهان می شود در فصل بهار و تابستان که فصل رشد گیاهان است و هوا گرم تر است نیاز آبیاری گیاهان بالا می رود؛ همچنین این گیاه نیاز به رطوبت بالایی دارد سعی کنید گیاه را با اسپری کردن هر روزه شاداب و سرحال نگه دارید یا برای گیاه جزیره درست کنید تا محیط اطراف گیاه همیشه مرطوب باشد.

توجه: اسپری کردن گیاهان سرظهر هنگامی که نور خورشید روی گیاه است ممنوع است. آبیاری زیاد و آبیاری کم باعث ریزش گلها و آسیب دیدن ریشه ها می شود، حتما برای آبیاری گیاه زمان مشخصی قرار بدهید تا گیاه نه تشنگی بکشد نه غرقابی باشد.

 

همچنین بخوانید: علت زرد شدن برگ انجیری و روش های درمان آن

 

خاک مناسب گیاه هویا کارنوزا

خاک گیاه هویا کارنوزا باید خاکی سبک و با زهکشی عالی باشد تا بعد از هر بار آبیاری آب های اضافی از ته گلدان خارج شود؛ خاکی که ریشه ها به راحتی در خاک حرکت کنند؛ ترکیبی از شن + پیت ماس + خاک زغال + خاک برگ یا مقدار کمی خاک باغچه باشد؛ از خاک مخصوص کاکتوس ها که در بازار موجود است هم می توانید استفاده کنید؛

اگر ریشه های گیاه از ته گلدان بیرون زده باشد موقع آن رسیده گلدان گیاه را عوض کنید شما می توانید در فصل بهار یا هفته آخر اسفند اقدام به تعویض گلدان کنید و گیاه را در گلدانی یک سایز بزرگ تر گلدان قبلی بکارید؛

در فصل بهار و تابستان می توانید با کود های موجود در بازار و کود های مایع گیاه را تقویت کنید شما می توانید از کود های فسفر بالا برای گل دهی گیاه ماهی یک بار استفاده کنید.

روش تکثیر گیاه هویا کارنوزا

برای قلمه زدن گیاه هویا می توانید از روش خواباندن قلمه استفاده کنید، می توانید ساقه ای از گیاه را همانطور که به گیاه مادری وصل است درون خاک کنید و پس از چند مدت قلمه ریشه دار که شد از گیاه مادری جدا کنید و در گلدان جدا بکارید؛

تکثیر گیاه توسط قلمه زدن روش مرسوم تر :

  • چند سانتی متر از ساقه های سالم گیاه را بریده
  • برگهای اضافه را کات کنید و درون خاک سبک یا پرلیت یا آب ریشه دار کنید
  • پس از چند هفته که قلمه ها ریشه دار شدن درون خاک سبک بکارید.

آفت ها و بیماری های گیاه هویا

آفت ها و بیماری های گیاه هویا شپشک آرد آلود، کنه و مگس سفید است. هرگاه روی گیاه مشاهده کردید گیاه را در چند نوبت سمپاسی کنید و از گیاهان دیگر جدا کنید تا دوره  درمان گیاه کامل شود.

امیدوارم مطالبی که گفته شد برای شما عزیزان مفید و مثمر ثمر باشد؛ مراقب خودتون گیاهان و محیط زیست باشید سوالی بود کامنت بگذارید.

روز و روزگاران خوش خدانگهدار

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

بذر کنگر را با خواص درمان برطرف کردن مشکلات و بیماری های مربوط به کلیه، کیسه صفرا و کبد  و …، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

1
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

  1. هدیه
    19 شهریور 1401

    عالی بود

0