topNotif

روش های جادویی برای نگهداریی و گل دهی کاکتوس هنگینگ

527 بازدید
13 خرداد 02
مهربانو زهرا
,
بروزرسانی شده در تاریخ 11 خرداد 1402

روش های جادویی برای نگهداریی و گل دهی کاکتوس هنگینگ

کاکتوس هنگینگ

سلام و درود همراهان و دوستان همشیگی عزیزان سبز انگشتی مهربانان با گیاهان و گل و طبیعت؛ امیدوارم حال خودتون و گیاهاتون عالی باشد. امروز با معرفی یک نوع کاکتوس زیبا و دلبر اومدم. گیاهی که این روزا طرفداران خاصی پیدا کرده است. برای نگهداری آسان و زیبایی خاصش و گلهای صورتی که بدجور دلبری می کند. اگر شما هم این گیاه زیبا را دارید و نمیدونید چطور ازش نگهداری کنید و یا قصد خریدش را دارید با من در این مقاله همراه باشید تا با هم در مورد روش نگهداری و گل دهی کاکتوس هنگینگ (Hanging Cactus) صحبت کنیم. از همراهی شما عزیزان سپاسگزارم.

نور مناسب برای کاکتوس هنگینگ

کاکتوس ها معمولا گیاهانی برای فضای بیرون هستند چون نیاز نوری بالایی دارند. اگر منزل شما نور کمی دارد یا فاقد پنجره است از نگهداری این گیاه صرف نظر کنید چون این گیاه برای رشد مطلوب و ایده آل نیازمند نور مستقیم است. چند ساعت باید آفتاب را دریافت کند تا تنه گیاه محکم و قوی شود. همچنین نور کافی باعث شادابی و گلدهی گیاه می شود. اگر از این گیاه بعنوان گیاهان آپارتمانی نگهداری می کنید حتما پشت پنجره جنوبی منزل قرار بدهید عدم نور کافی رشد گیاه را علفی می کند و باعث بیماری گیاه می شود.

آبیاری کاکتوس هنگینگ

معمولا کاکتوس ها به آبیاری متوسطی نیاز دارند هرگاه سطح خاک خشک شد گیاه را آبیاری کنید آبیاری زیاد باعث پوسیدگی ریشه شده و گیاه را کم کم از دست خواهید داد همچنین خشکی زیاد برای گیاه مناسب نیست کاکتوس ها نیاز به رطوبت ندارند همان رطوبت محیط برای گیاه کافیست همچنین این گیاه نیاز به آبپاشی ندارد.

روش های جادویی برای نگهداریی وگل دهی کاکتوس هنگینگ

روش های جادویی برای نگهداریی وگل دهی کاکتوس هنگینگ

خاک مناسب برای کاکتوس هنگینگ

برای خاک کاکتوس هنگینگ از خاک مخصوص کاکتوس استفاده کنید و اگر در دسترس نداشتید خاک سبک با زهکشی بالا برای این گیاه مناسب است؛ مخلوطی از خاک برگ+پرلیت + شن و ماسه گزینه خوبی برای گیاه است حتما دقت داشته باشید که زهکشی گلدان یا همان سوراخ های ته گلدان، باز و زیاد باشند تا آب اضافه از ته گلدان خارج شود و ریشه ها آسیب نبینند.

این گیاه را در فصل بهار و تابستان با کودهای مخصوص کاکتوس ها و گیاهان گلدار هر ماه تقویت کنید.

روش تکثیر کاکتوس هنگینگ

برای قلمه زدن گیاه کاکتوس هنگینگ می توانید از روش قلمه زدن گیاه در فصل بهار و تابستان استفاده کنید. قلمه سالم و سرحال را از گیاه مادری جدا کنید درون خاک سبک یا پرلیت بکارید تا زمانی که قلمه ها ریشه دار می شوند آنها را در مکانی پرنور دور از نور مستقیم خورشید قرار دهید پس از چند هفته که قلمه ها ریشه دار شدند آنها را به مکانی با نور مستقیم خورشید منتقل کنید.

تعویض گلدان

برای تعویض گلدان کاکتوس در فصل بهار و تابستان اقدام کنید هرگاه ریشه ها از ته گلدان بیرون زده باشند یا فضای گیاه داخل گلدان کم باشد آن را با یک گلدان یک سایز بزرگتر عوض کنید.

 

همچنین بخوانید: چگونه از گیاه ناز یخی مراقب کنیم

 

اگر دوست دارید که کاکتوس شما به  گلدهی بنشیند حتما به گیاه اجازه استراحت بدهید در فصل خزان و استراحت گیاهان گیاه را به مکانی خنک منتقل کنید تا به اصطلاحی گیاه به خواب زمستانی رود و در فصل بهار و تابستان با بیدار شدن گیاهان به گل بنشیند. اگر از این گیاه درون گلدان و در حیاط نگهداری می کنید که خود به خود این روند طی می شود اما اگر از گیاه درون ساختمان و پشت پنجره نگهداری می کنید حتما اجازه بدهید گیاه به دوره استراحت و خواب زمستانی برود.

آفات و بیماری های کاکتوس هنگینگ

معمولا این گیاه دچار بیماری خاصی نمی شود اما از آبیاری زیاد ریشه های گیاه دچار پوسیدگی و لهیدگی می شود آبیاری را کمتر کنید و اگر گیاه از ریشه کاملا آسیب دیده باشد ازش قلمه بگیرید تا گیاه را از دست ندهید.

  • عدم گلدهی و رشد کند گیاه، کمبود نور است. گیاه را به مکان پرنور تری منتقل کنید.
  • شپشک آرد آلود اگر به گیاه حمله کند سریعا از گیاهان دیگر جدا کنید و اقدام به درمان گیاه کنید.
  • خشک شدن بافت گیاه از بی آبی و خشکی و خاک گیاه است سریعا گیاه را آبیاری کنید و از نور مستقیم و تند تابستان گیاه را دور کنید.

امیدوارم مطالبی که گفته شد برای شما عزیزان مفید بوده باشد اگر سوالی داشتید کامنت بگذارید؛ مراقب خودتون وگیاهان ومحیط زیست باشید روز و روزگاران خوش خدانگهدار.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

دانه خشخاش آبی را با خواص آرام بخش، خواب آور، بهبود هضم، درمان یبوست، تقویت سلامت پوست و مو، درمان سردرد، سرفه و آسم و …، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0