topNotif

نکات جالب و کارآمد خانه داری برای نگهداری مواد غذایی

1748 بازدید
01 بهمن 96
سمانه

با نکات جالب و کارآمد خانه داری آشنا شویم 

نگه داری شیر پاستوریزه :

شیر را در اولین فرصت به داخل یخچال یا درجه چهار سانتی گراد انتقال دهید. هر چند انجماد بر روی بافت شیر تاثیر نامناسب می گذارد؛ ولی می توان شیر منجمد را تا حدود سه هفته نگهداری کرد و هنگام مصرف شیر، آب کردن شیر منجمد باید در داخل یخچال صورت بگیرد.

نگه داری از عسل :

از نگه داری عسل در ظرف های فلزی خودداری کنید؛ زیرا عسل ماده ای اسیدی است و پس از مدتی فلز را در خود حل می کند. از طرفی دیگر ذرات حل شده فلز در عسل برای بدن مضر است. از این رو، ظرف شیشه ای، لعابی یا سفالی برای این منظور مناسب است. عسل آب موجود در اتاق را به خود جذب می کند، لذا در صورت نگه داری آن درون شیشه ها یا ظروف بدون در، عسل رقیق و آبکی می شود.

از بین بردن شکرک عسل یا مربا :

عسل یا مربا را به مدت نیم ساعت در درجه حرارت غیر مستقیم شصت و پنج درجه سانتی گراد (درون ظرف آب) قرار دهید. در این دما تمام ذرات جامد موجود در آن ها به مایع تبدیل می شود.

 

نکات جالب و کارآمد خانه داری

نکات جالب و کارآمد خانه داری

نگه داری از قارچ :

قارچ بسیار ظریف و حساس است ؛ طوری که در اثر نگه داری نا صحیح، خیلی زود سیاه و پژمرده می شود و در ضمن خیلی زود بوی مواد دیگر هم جوار را به خود جذب می کند، توصیه می شود برای داشتن قارچ هایی تازه و سالم و حفظ رنگ طبیعی، آن ها را در کیسه ای کاغذی نگه داری کنید.

تازه کردن نان :

برای تازه کردن نان فانتزی برای صبحانه، ابتدا با حوله ای تمیز که مرطوب است نان را بپوشانید، سپس برای چند لحظه در فر داغ یا ماکروفر بگذارید.

شست و شو گوشت قبل از فریز کردن :

هنگام ذوب شدن گوشت یخ زده، بسیاری از مواد غذایی همراه شیره خارج شده و از آن بیرون می آید. بنابراین گوشت را پیش از آن که در فریزر بگذارید خوب بشویید تا بعد بتوانید شیره آن را همراه با گوشت بپزید.

میوه های کال و نرسیده :

حتما پیش آمده که پس از خرید میوه هایی مثل کیوی، زردآلو، هلو و… متوجه شوید که برخی از آن ها کال اند و مناسب برای مصرف نیستند. شما می توانید در سبد یا پاکت میوه، چند عدد سیب قرمز یا سفید و یا موز بگذارید، موز و سیب به علت آزاد کردن گاز اتیلن به رسیدن میوه های کال کمک می کند.

 

همچنین بخوانید:  آشنایی با عادت هایی که خانه را شلوغ و بهم ریخته می کند

 

گرفتن آب بیشتر از لیمو ترش تازه :

اگر می خواهید نهایت استفاده از آب درون لیمو ترش به هنگام آب گیری، بکنید، بهترین و ساده ترین روش این است که لیموهای تازه را یک روز تمام در دمای معمولی محیط آشپزخانه داخل یک آبکش و بدون پوشش قرار دهید. با این کار، پوست لیمو ترش نرم می شود و گرفتن آب آن آسان تر خواهد شد.

نگه داری از یخچال و از بین بردن بوی آن :

برای تمیز کردن دیواره های داخلی یخچال از محلول جوش شیرین و آب کمک بگیرید. برای این منظور، یکی دو تا قاشق جوش شیرین را با یک چهارم لیتر آب گرم حل کنید و یخچال را با آن پاک کنید. سپس با دستمال تمیز خشک نمایید. جوش شیرین بوی نامطبوع یخچال را از بین می برد. همچنین برای تمیز کردن سینک های استیل هم بسیار مناسب است. بهتر است هر از گاهی دو شاخه یخچال را بکشید و پشت آن را با جارو برقی خاک روبی کنید، این عمل باعث بهتر کار کردن یخچال می شود.

نگه داری از گل ها :

با چاقوی تیز برگ های پایینی گل را که داخل آب قرار می گیرند را بچینید، این برگ ها در آب می پوسند و آب گلدان را کثیف می کنند. شما می توانید با افزودن یک حبه قند که گلوکز مورد نیاز را برای گل تامین می کند، یا افزودن یک قرص آسپرین به علت داشتن قدرت دفع باکتری، بر عمر گل های درون گلدان بیفزایید. وجود یک قطعه زغال نرم و قابل نفوذ در آب گلدان، سبب می شود آب به کندی کثیف شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

   

جوش شیرین را با خواص  پاک کننده و شوینده قوی، درمان شوره سر، درمان جوش های سرسیاه، بوگیر طبیعی، سفید کننده دندان، تسکین نیش پشه، درمان عفونت و التهاب مهبل، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0