روش تهیه یک نوشیدنی طبیعی برای درمان نقرس و کاهش اسید اوریک بدن

3755 بازدید
05 دی 97
بهاره
,,

روش تهیه یک نوشیدنی طبیعی برای درمان نقرس و کاهش اسید اوریک بدن

در گذشته، نقرس، درد و التهاب مفاصل بیشتر در افراد سالخورده دیده می شد و به عنوان بیماری های که با افزایش سن بروز می کرد، در نظر گرفته می شد. اما، در حال حاضر علایم این بیماری ها در افراد میانسال و حتی جوانان دیده می شود. بر اساس آمار جهانی بهداشت، تعداد بیماران بیماری های مفصلی بسیار افزایش یافته و متاسفانه سن ابتلا بسیار کاهش یافته است. بنابراین، کنترل و پیشگیری از این بیماری ها بسیار مهم است. علت اصلی بیماری های آرتریتی مانند نقرس و التهاب مفصلی، افزایش مقادیر اسید اوریک در بدن است. در این مقاله، روش تهیه یک نوشیدنی طبیعی برای درمان نقرس و کاهش اسید اوریک بدن را شرح خواهم داد.

روش تهیه یک نوشیدنی طبیعی برای درمان نقرس و کاهش اسید اوریک بدن

روش تهیه یک نوشیدنی درمان نقرس و کاهش اسید اوریک بدن

اسید اوریک در بدن

تجزیه پورین (Purine) در بدن باعث ایجاد اسید اوریک می شود. پورین ماده ای است که در غذاها یافت می شود. بدن به طور طبیعی موجب شکستن و تجزیه پورین و ایجاد اسید اوریک می شود. این اسید اوریک ها از طریق جریان خون به کلیه هایی راه می یابند و معمولا با ادرار خارج می شوند، اما گاهی اوقات در بدن انباشته می شود و به همین علت درد و التهاب در استخوان و مفاصل آغاز می شود.

اگر میزان اسید اوریک در بدن افزایش یابد، مهم است که آن را کنترل کنید، زیرا با افزایش میزان آن ممکن است به التهاب مفاصل و نقرس دچار شوید. اگر بدن شما مقدار زیادی اسید اوریک را داشته باشد، مستعد بیماری های آرتریتی مانند التهاب مفاصل و نقرس هستید. اما نگران نباشید، شما می توانید میزان اسید اوریک را به آسانی با برخی از داروهای طبیعی کنترل کنید.

 

همچنین بخوانید:  درمان های خانگی بیماری نقرس

 

روش تهیه نوشیدنی طبیعی برای درمان نقرس و کاهش اسید اوریک بدن

مواد لازم برای تهیه نوشیدنی

  • آویشن دو قاشق مربا خوری
  • خیار متوسط یک عدد
  • لیموترش یک دوم
  • زنجبیل یک قطعه کوچک

روش تهیه نوشیدنی

ابتدا تمام مواد را خوب بشویید. خیار را به قطعات کوچک خرد کنید. قطعه ای از زنجبیل را بریده و قطعات کوچک را برش دهید. حال، تمام این مواد را در یک مخلوط کن ریخته و آن را تبدیل به یک پوره کنید. سپس، آویشن و آب لیمو تازه را اضافه کنید. اگر مخلوط حالت جامد دارد می توانید کمی آب به آن اضافه کنید. در صورت تمایل کمی نمک طعام به آن اضافه کنید. نوشیدنی را خوب هم بزنید و بنوشید. می توانید این نوشیدنی را در یخچال قرار داده و بعد از نیم ساعت خنک بنوشید. اما توجه داشته باشید که این نوشیدنی را نمی توان مدت زیادی در یخچال نگه داشت.

خواص ادویه آویشن

آویشن حاوی بسیاری از آنتی اکسیدان ها مانند پلی ساکارید ها، پلی فنل ها و فلانوئید ها هستند که خاصیت ضد التهابی دارد. به همین دلیل، نوشیدن این نوشیدنی از بیماری هایی مانند آرتریت، درد و التهاب مفاصل، بیماری های کلیوی، بیماری های پوستی، عفونت کبدی، عفونت معده و عفونت دستگاه ادراری جلوگیری می کند.

خواص خیار

خیار دارای 95٪ آب است که بدن را هیدراته کرده و سموم موجود در بدن را دفع می کند. ویتامین هایی که بدن روزانه نیاز دارد، اکثرا در خیار هستند. علاوه بر این، خیار دارای عنصر سیلیس است که باعث تقویت مفاصل و تقویت بافت های بدن می شود. خیار حاوی ویتامین آ، ویتامین ب 6، ویتامین ب یک، ویتامین ث، ویتامین دی، کلسیم، فولات، پتاسیم و منیزیم است. مصرف منظم آب خیار اسید اوریک در بدن را کاهش می دهد.

خواص زنجبیل

خاصیت زنجبیل کاهش درد و التهاب است. استفاده از زنجبیل التهاب بدن و مشکلات درد را درمان می کند، از این رو، انواع آرتریت ها و درد های مفصلی را تسکین می دهد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

پودر زنجبیل را با خواص تقویت معده و کبد، نیرو دهنده قوای جنسی، ضد تهوع و استفراغ، رفع مسمومیت غذایی، ضد نفخ، درمان بلغم، تقویت حافظه، بادشکن، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0