topNotif

نقش مواد غذایی در درمان بیماری ها

2090 بازدید
22 اردیبهشت 97
عطارک
بروزرسانی شده در تاریخ 27 آذر 1400

با نقش مواد غذایی در درمان بیماری ها آشنا شوید

عفونت واژن :

برای درمان بیماری واژینت یا عفونت واژن تعویض هر روز زیر پوش ها را تعویض کنید. غذاهای حاضری، شکر و قند و الکل را استفاده نکنید. کپسول امگا 3 و 6 به همراه شربت آبلیمو و عسل استفاده کنید. کپسول کیو 10، ترب سیاه یا سفید را با عسل در آب گرم حل کنید و استفاده نمایید. مخلوطی از ماست، سیر، پیاز و خیار تهیه کرده و استفاده کنید. ماست، غلات کامل، عرق برگ گزنه با کمی عسل هر 6 ساعت یک لیوان استفاده شود. عرق های برگ گزنه، بولاغ اوتی، تخم ترب و مریم گلی با هم مخلوط کرده و استفاده کنید.  یک عدد میوه بزرگ کاج را بکوبید و به مدت 2 ساعت در 2 لیتر آب بجوشانید و سپس از آن استفاده کنید، برای درمان عفونت واژن نافع هستند.

درمان خشکی واژن :

برای تامین هورمون های بدن، ترک سیگار کرده و منابع ویتامین های ب 6، آ، ث، فسفر و کلسیم را استفاده کنید. قرص مخمر آبجو، سویا، روغن سویا، شیر سویا، روغن کنجد، زعفران، سیب قرمز با پوست، عرق زیره ها، عرق رازیانه، آب هویج، شنبلیله تازه، عرق شبدر قرمز، کرفس، غوره، آناناس، موز، شیرین بیان، مصرف کپسول امگا 3 و 6، فیبرها، آنغوزه روزی یک تکه صبح و شب با آب مصرف شود همگی برای رفع و درمان خشکی واژن مفیدند.

درمان قاعدگی نامنظم :

استفاده از رژیم غذایی متعادل، منابع ویتامین های آ، گروه ب، ،ای، آهن و منیزیم را استفاده کنید. زردچوبه، زردآلو، انگور سیاه، زعفران، سیر، خرما، روغن زیتون، تمشک، مویز سیاه، سیاه دانه و سبزیجات تازه مصرف کنید. به همراه ناهار از سبزی هایی همانند پونه، ترخون و جعفری استفاده کنید. میخ آهنی حدود 20 – 30 عدد بشویید و در یک سیب قرمز با پوست فرو کنید در یخچال بگذارید و صبح میخ ها را درون یک سیب دیگر فرو کنید و سیب اول را با کمی شربت آبلیمو و عسل میل کنید. کپسول روغن گل مغربی روزی 1–2 عدد میل کنید. عرق گزنه و گل همیشه بهار را مخلوط کرده و از آن استفاده کنید.

درمان بیماری ها

نقش مواد غذایی در درمان بیماری ها

تغییر روابط جنسی :

درمان افسردگی و تقویت اعصاب، اجتناب از مصرف محلول و صابون معطر، شنبلیله، خوراک صدف، زعفران، سویا، شیر سویا و روغن سویا، عرق شبدر قرمز، دارچین، زنجبیل، پیاز، سیر، روغن کنجد، موز، جین سینگ (جنسینگ)، توت فرنگی همگی برای متعادل کردن هورمون ها مفیدند.

درمان گر گرفتگی :

حذف شیرینی جات و ادویه جات و تند مزه ها همانند سرکه،  منابع ویتامین های گروه پ، ای، ب،  و سلنیم را استفاده کنید. انار، انگور قرمز، آب زرشک، مرکبات و میوه های ترش، کیوی، گوجه فرنگی، تخم مرغ آب پز، خیار، قرص مخمر آبجو، جین سینگ، کپسول امگا 3 و 6، تخم خشخاش را می توانید با تجویز پزشک تان روزی 1 قاشق مرباخوری استفاده کنید. دمنوشی از گل ساعتی، بادرنجبویه، مریم گلی و برگ انگور قرمز تهیه کرده و از آن استفاده کنید. تمبر هندی و آبغوره نیز نافع هستند.

عرق شبانه :

برای عرق شبانه می توانید از عرقیجاتی همانند عرق گل شاه پسند، گل بومادران و عرق برنجاسف استفاده کنید.

از دست دادن حس چشایی :

منابع روی را مصرف کنید. زنبق خوراکی، مغز گردو، فلفل قرمز و زرده تخم مرغ آب پز برای برگرداندن حس چشایی مفیدند.

درمان بیماری ها

نقش مواد غذایی در درمان بیماری ها

از دست دادن حس بویایی :

منابع ویتامین های گروه ب و “روی” را مصرف کنید. زرده تخم مرغ آب پز و کباب جگر گوساله مصرف کنید.

ناتوانی در به یاد آوردن رویاها :

ویتامین ب 6، کباب جگر گوساله با کمی آب لیمو تازه را مصرف کنید همچنین انگور سیاه نیز نافع است.

واریس :

ویتامین های ای و منابع آهن و کبالت را مصرف کنید. مرکبات، عرق یونجه، انگور سیاه، اسفناج تازه، کدو تنبل، روغن زیتون و سبزیجات تازه برای درمان واریس مفیدند. مالش موضع با مخلوط روغن زیتون و آبلیمو تازه نیز برای رفع این عارضه کمک کننده است.

عفونت گاه به گاه گوش :

منابع ویتامین های گروه ب خصوصا ب 7، کولین را استفاده کنید. سیر و پیاز را گاز بزنید تا گاز حاصل به داخل بینی و ریه ها وارد شود. کدو تنبل، روغن زیتون و قرص مخمر آبجو نیز مصرف کنید.

اختلالات گردش خون :

قرص مخمر آبجو، روغن سویا، عرق گزنه، جوشانده برگ مو قرمز، انگور سیاه، مایعات بیشتر، مرکبات، شربت سرکه سیب و عسل، زنجبیل، فلفل قرمز، هویج، کرفس و خوردن سیب قرمز با پوست برای اختلالات گردش خون مفید است.

 

همچنین بخوانید: شادابی و طراوت پوست با ورزش و تغذیه مناسب

 

بواسیر :

حذف سیر و گرمی جات و تند مزه ها همچون سرکه برای رفع بواسیر مفیدند. منابع ویتامین ب 6، منیزیم و مصرف یک مشت فلاونویید به همراه ناهار یا شام نافع است. جوشانده تخم کلم 6 نوبت در روز، کپسول پر شده از صبر زرد روزی یک عدد استفاده شود این کپسول ملین است. سیب قرمز، روغن سبوس برنج و مصرف روغن زیتون همراه ناهار یا شام نیز نافع است. چرب کردن موضع با روغن زیتون نیز نافع است.

داشتن وزن متعادل :

داشتن رژیم غذایی متعادل برای افزایش وزن مفید است. حذف نمک و چربی ها حیوانی و برنج و نان کمتر مصرف شوند.  در رژیم خود از میوه جات، صیفی جات، ماست و شیر کم چرب و آب استفاده کنید. سالادی از کاهو، گوجه فرنگی، کرفس، خیار، هویج، کلم بروکلی، روغن زیتون، آبلیمو تازه یا آبغوره بی نمک، روغن سویا تهیه کرده و استفاده نمایید. هر یک ساعت یک بار یک لیوان آب گرم بنوشید. روزانه به صورت ناشتا یک لیوان آب گریپ فروت مصرف کنید و انجام دادن ورزش منظم همچون پیاده روی و ورزش های هوازی برای داشتن وزن متعادل مفید است.

ghaza darman2 attarak photo

نقش مواد غذایی در درمان بیماری ها

درمان افسردگی – ضعف اعصاب :

حذف غذاهای سرخ کرده، منابع گروه ب، کلسیم، ویتامین دی، کپسول امگا 3 و 6 و منیزیم را استفاده کنید. ماءالشعیر، آب انگور سیاه، شیرین بیان، مغز گردو، نعنا، مخلوطی از یک لیوان شیر، یک زرده تخم مرغ، یک قاشق مرباخوری شیره انگور و کمی زعفران را استفاده کنید. چای دارچین با کمی عسل یا مویز نیز برای سرحال آوردن مفید است. دمنوشی از آویشن، تخم کرفس، ریشه کاسنی، افسنطین، تخم شوید، تخم کاسنی، شاهتره، گل بابونه، ریوند، پوست هلیله زرد، بادرنجبویه تهیه کرده و به صورت ناشتا مصرف کنید.

دمنوشی از گل ساعتی، تخم ریحان، بادرنجبویه، بهار نارنج، گل گاو زبان تهیه کرده و میل کنید. دمنوش برگ و ریشه کاسنی، دمنوش شاه پسند طبی، مخلوطی از چای سبز و تیول را دم کرده و از آن استفاده کنید. دمکرده گل بابونه، دمنوش سنبل الطیب، مصرف ریحان همراه ناهار، ورزش مداوم و استراحت کافی و نور کافی اتاق و داشتن اتاقی روشن نیز برای از بین بردن افسردگی و ضعف اعصاب مناسب است.

درمان بی اختیاری ادرار :

حذف قهوه، چای، شکلات و آنتی هیستامین و شیرینی جات برای درمان بی اختیاری ادرار مفید است. کپسولی از برگ درخت کاج خشک، ریشه کبر، بذر البنج، پوست هلیله زرد، مقل ازرق، ورق ریز و بریده شده که در کمی گوگرد زرد سوزانده اید تهیه کنید و روزی دو کپسول مصرف کنید. دمکرده ای از زنجبیل، گل میخک تهیه کرده و با عسل شیرین کنید و مصرف نمایید. روغن سویا، عسل، اسفناج تازه، روغن کنجد، پیاز، عرق مهر طلایی، عرق ریشه توت جنگلی، عرق تخم کاهو و عرق گزنه نیز برای رفع بی اختیاری ادرار مفید هستند.

ghaza darman3 attarak photo

نقش مواد غذایی در درمان بیماری ها

درمان بی خوابی :

از مصرف نوشابه ها و غذاهای محرک قبل از خواب خودداری کنید. داشتن حمام گرم، مطالعه کتاب قبل از خواب و اجتناب از تماشای تلویزیون و مشاهده برنامه های هیجانی و فیلم های جنایی قبل از خواب را در زندگی خود قرار دهید. خنک نگه داشتن اتاق و تهویه جریان هوای تازه، در صورتی که نیمه شب از خواب بیدار شدید و دوباره به خواب نرفتید کار دیگری همچون مرتب کردن اتاق خود، مطالعه و … را انجام دهید تا دوباره به خواب بروید. هنگام احساس خستگی در طی روز استراحتی 20 دقیقه ای مفید است اما باید توجه داشت که از این مدت طولانی تر نشود زیرا موجب بی خوابی در شب می شود. منابع ویتامین دی، کلسیم و منیزیم را استفاده کنید. مغز گردو، انگور سیاه، مصرف کپسول امگا 3 و 6، مصرف شیر داغ با کمی عسل قبل از خواب نیز نافع هستند.

پیاده روی پیش از خواب و سپس یک لیوان شیر گرم و عسل میل کنید. دوغ ترش، مخلوطی از ماست و مغز گردو و کاهو به جای شام مفید ست. دمنوشی از تخم کاهو، تیول، بادرنجبویه، بهار نارنج، اسطوخودوس، گل ساعتی، گل گاو زبان تهیه کرده و صبح و پیش از خواب با کمی عسل مصرف کنید.

بیماری های قلبی عروقی :

رژیم کاهش وزن، ترک سیگار، یک قاشق مرباخوری عسل سوخته به همراه نسکافه و شیر را با هم مخلوط کرده و مصرف کنید. منابع ویتامین های گروه ب، ث، ای، کلسیم، منیزیم را استفاده کنید برای از بین بردن تپش قلب مفید هستند. دمنوشی از بهار نارنج، بادرنجبویه، گل گاو زبان، فرنجمشک تهیه کرده و استفاده کنید. 40 روز روزی یک لیوان شیر و یک قاشق مرباخوری عسل کمی سوخته را با یک کپسول امگا 3 و 6 مصرف کنید. دمنوش اسطوخودوس نیز نافع است.

 

همچنین بخوانید:  نکته های کلی و کلیدی در طب سنتی

 

ضربان آرام یا نامنظم قلب :

حذف چای، قهوه و سیگار کشیدن و منابع ویتامین های گروه ک و ب را استفاده کنید. قرص مخمر آبجو همراه یک لیوان آب نگور، جوانه یونجه، کلم بنفش و گل کلم، کپسول امگا 3 و 6 با شربت عسل مصرف شود. زرد آلو و برگه زرد آلو و کباب ماهی و مصرف خرما با گردو برای آرام کردن تپش قلب مفید هستند.

فشار خون بالا :

کولین، کلسیم، سلنیم، منابع ویتامین ب، ک را استفاده کنید. آب گریپ فروت را به صورت ناشتا مصرف کنید و با غذای خود آبلیمو مصرف کنید. روغن زیتون همراه ناهار و شام مفید است. روغن سویا، مخلوط روغن زیتون، آبلیمو و کمی سماق و کدو سبز آب پز شده را استفاده کنید. پیاده روی منظم نیز مفید است قبل از پیاده روی یک لیوان آب گرم یا آب مرکبات استفاده کنید.

پوکی استخوان :

حذف نمک، مصرف منابع کلسیم، ویتامین دی، منیزیم، کروم، فسفر، آهن، سیلیکون و کپسول امگا 3 و 6 را در برنامه غذایی خود بگنجانید. کشک، آب سیرابی، کاهو و هویج سرخ، تره، روغن سبوس برنج، حلوا شکری،  روغن کنجد، کرفس، سبزیجات تازه، شنبلیله، کپسول روغن پامچال روزی 1 – 2 بار مصرف شود.

مور مور شدن :

الکل، قهوه، چای، چربی های حیوانی، استعمال سیگار را حذف کنید. مرکبات، شیره انگور سیاه، قرص مخمر آبجو، منابع ویتامین های گروه ب، منیزیم و پتاسیم را استفاده کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

میوه کبر را با خواص تسکین و درمان دردهای مفصلی و سیاتیک و نقرس، تقویت و استحکام استخوان ها و دندان، درمان دیابت، درمان برخی از اختلالات پوستی، کاهش اشتها و کاهش وزن، تقویت رشد موها، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0