topNotif

نحوه صحیح نشستن و خوابیدن در دوران بارداری

3401 بازدید
02 مهر 98
بهاره
,

نحوه صحیح نشستن، خوابیدن و سایر حالات بدن در دوران بارداری

یکی از مشکلات شایعی که زنان در دوران بارداری از آن شکایت دارند، کمر درد است. در این دوران هورمون های پروژسترون باعث کشیدگی و نرم شدن تاندون ها و پیوندهای عضلات بدن شما به خصوص در پشت و ناحیه لگن می شود و فشار وارد شده از وزن بچه بر پایین ترین مهره ستون مهره ها، سبب دردی ناراحت کننده می شود. یک تخت خواب راحت و محکم، ماساژ، یک تشکچه الکتریکی و یک کیسه آب گرم، کمک های موثری به آرامتر شدن درد کمر خواهد کرد، اما بهترین راه برای جلوگیری از کمر درد این است که اطمینان حاصل کنید حالت نشستن، ایستادن، خم شدن، خوابیدن و سایر حالات شما صحیح است. لذا، تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید تا با نحوه صحیح نشستن و خوابیدن در دوران بارداری آشنا شوید.

 

نحوه صحیح نشستن و خوابیدن در دوران بارداری

نحوه صحیح نشستن و خوابیدن در دوران بارداری

 

نحوه صحیح نشستن و خوابیدن در دوران بارداری

نحوه نشستن در دوران بارداری

هنگام نشستن، یک بالش بزرگ در گودی کمر خود قرار دهید، اگر صندلی شما برای حمایت و نگهداری از مهره های پشت شما مطلوب نیست، به خاطر داشته باشید، پاهایتان را به صورت صاف قرار دهید و آن ها را روی هم نگذارید تا از گشادن سیاهرگ ها (واریس) جلوگیری نمایید. تا آنجا که می توانید در هنگام نشستن پاهایتان را روی بلندی قرار دهید. به نحوی که پاها با باسن شما در یک سطح و یا بالاتر قرار بگیرند.

نحوه خوابیدن در دوران بارداری

هرگز در هنگام بلند شدن، سریع از رختخواب بیرون نیایید، زیرا احساس سرگیجه به شما دست خواهد داد. زمانی که تصمیم دارید از رختخواب بیرون بیایید، به طور مستقیم و‌ با فشار روی ماهیچه معده بلند نشوید، بلکه اول به یک طرف چرخیده و سپس خود را با فشار آوردن بر روی یک بازو به طرف بالا بکشید و بعد پاهایتان را برای بلند شدن بچرخانید.

همچنان که روزها به پیش می روند، یافتن یک حالت برای خوابیدن بسیار دشوارتر می گردد. می توانید به یک پهلو دراز بکشید و یک بالش زیر شکم خود قرار بدهید، این حالت یکی از موثرترین راه ها برای به خواب رفتن است.

 

همچنین بخوانید:  تغییرات فیزیولوژیک بدن زنان در دوران بارداری

 

سایر حالت های صحیح قرارگیری بدن در دوران بارداری

تا آنجا که می توانید صاف راه بروید، از راه رفتن به صورت خمیده کاملا پرهیز کنید. در این صورت کمتر مستعد گرفتن درد کمر خواهید بود. برای پیدا کردن طرز ایستادن و حالت صحیح خود، پشتتان را مقابل دیوار قرار داده و خود را میزان کنید (بین پاشنه ها و باسن از پاهایتان). شکمتان را به درون بکشید و تا جایی که می توانید، خود را بلند و کشیده کنید. سعی کنید همیشه در موقع ایستادن و راه رفتن، خود را صاف و کشیده نگه دارید.

خم شدن باعث فشار بر قسمت پشت خواهد گردید. زمانی که می خواهید چیزی را از زمین بلند کنید، همیشه زانوها را خم کرده و پشت خود را صاف نگه دارید، هرگز کاری نکنید که کمرتان خم شود، زیرا باعث بالا آمدن ماهیچه های پشت شما می شود و همیشه این موضوع را نیز در مورد بلند کردن بچه از زمین در نظر داشته باشید. وقتی چندین بسته یا سبد را حمل می کنید، هرگز این کار را با یک دست انجام ندهید، خرید خود را در چندین بسته پخش کرده و با هر دست یکی را حمل نمایید. هیچگاه بیش از ظرفیت و توان خود چیزی را حمل نکنید.

انجام دادن کارهای منزل نیز می تواند مشکلاتی در حالت بدن شما به وجود آورد. سعی کنید هنگام شستن ظروف و یا اتو کردن، روی یک صندلی بنشینید، نه اینکه ایستاده این کار را انجام دهید. در موقع مرتب کردن رختخواب روی زمین زانو بزنید و هرگز خم نشوید. با رعایت این نکات، احتمال مبتلا شدن به کمر درد را به حداقل خواهید رسانید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

دانه چیا را با خواص کاهش اشتها و کاهش وزن، درمان کم خونی در دوران بارداری، کاهش کلسترول و فشار خون بالا، تنظیم قند خون، کمک به سلامت معده و دستگاه گوارش، پیشگیری از یبوست، درمان سرطان سینه، درمان افسردگی، درمان و پیشگیری از آلزایمر و …، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0