topNotif

نشانه هایی که به شما می گویند قند یا شکر زیاد مصرف می کنید!

2777 بازدید
04 مرداد 98
بهاره
,
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

نشانه هایی که به شما می گویند قند یا شکر زیاد مصرف می کنید!

این موضوع بر همه آشکار است که انسان ها علاقه خاصی به تنقلات، مخصوصا از نوع شیرین دارند. ممکن است مصرف شکر در ابتدای کار خوشمزه به نظر برسد و نتوانید خودتان را بدون مصرف شیرینی جات تصور کنید، اما زمانی که بدنتان به عدم مصرف شکر عادت کند، کارتان خیلی راحت تر خواهد شد. در ادامه با نشانه هایی که به شما می گویند قند یا شکر زیاد مصرف می کنید، آشنا شوید.

 

نشانه هایی که به شما می گویند قند یا شکر زیاد مصرف می کنید!

نشانه هایی که به شما می گویند قند یا شکر زیاد مصرف می کنید!

 

نشانه هایی که به شما می گویند قند یا شکر زیاد مصرف می کنید!

1- اشتیاق برای مصرف شکر

اگر تک تک کابینت ها و لوازم خانه را دنبال، دونات، شکلات و کیک زیر و رو می کنید، احتمالا شما به شیرینی جات معتاد شده اید. شکر باعث اعتیاد می شود و اعتیاد به آن باعث می گردد بدنتان تقاضای مصرف شکر بیشتری را از شما داشته باشد.

2- کمبود انرژی و خستگی

اگر اغلب اوقات احساس خستگی و کمبود انرژی می کنید نشانه این است که در مصرف شکر یا قند زیاده روی می کنید. غذاهایی که مقدار شکر زیادی دارند برای مدت زمان کم انرژی شما را افزایش می دهند، اما پس از یک تا دو ساعت و شاید هم کمتر انرژی شما کاهش می یابد و در طول روز احساس خستگی خواهید کرد.

3- ایجاد اضافه وزن و چاقی

شکر هیچ گونه فیبر یا کربوهیدراتی ندارد، به خاطر همین به شما احساس سیری نمی دهد. زمانی که ما شکر زیادی مصرف می کنیم افزایش کالری پیدا می کنیم. مصرف شکر باعث آزادسازی انسولین می شود، انسولین قند را برای انرژی بخشی به سلول ها حمل می کند. مصرف بیش از اندازه قند باعث افزایش انسولین بدن می شود و در ادامه مقاومت انسولین به وجود می آید. در این حالت بدن قادر نیست به مقدار مناسب انسولین واکنش نشان دهد و این باعث ذخیره سازی آن به عنوان شکر می شود. مقاومت انسولین باعث افزایش وزن و چاقی می شود، دیابت رخ می دهد و پانکراس آسیب می بیند.

 

همچنین بخوانید:  چگونه بر اعتیاد به شکر غلبه کنیم ؟

 

4- ایجاد سرماخوردگی و آنفولانزا بیش از حد معمول

مصرف بیش از حد شکر باعث کاهش مقاومت سیستم ایمنی بدن می شود و این یعنی کاهش مقاومت بدن در مقابل بیماری هایی همچون سرماخوردگی، آنفولانزا، ویروس ها و… اگر مقدار شکر مصرفی خود را کاهش دهید، خطر ابتدا به این بیماری ها را کاهش می دهید.

5- کاهش حس چشایی نسبت به خوراکی های شیرین

 افزایش بیش از حد قند باعث افزایش مقاومت به مزه شیرین شکر می شود و این به معنای اشتیاق به غذای شیرین تر داشتن است. سخت است اما اگر مقدار مصرف شکر بدن خود را مدیریت کنید، مقاومت بدن به مزه شیرین هم کاهش می یابد و این یعنی مصرف شکر کمتر از قبل و پس از مدتی خوراکی های شیرین، برایتان شیرین تر به نظر می رسند.

6- ذهن مبهم و گیج

مخصوصا بعد از مصرف وعده های غذایی، داشتن ذهنی مبهم (مه آلودی) و گیج یکی از نشانه های قند خون پایین است. افزایش میزان مصرفی شکر تدریجا به معنای بالا رفتن قند خون و کاهش ناگهانی آن است. متخصصان گفته اند که عدم مدیریت درست مقدار قند خون باعث ایجاد مسائل و اختلالات شناختی می شود.

7- افزایش مشکلات پوستی، پا و همچنین سیاهی زیر چشم

مصرف بیش از اندازه شکر مانند التهاب در بدن عمل می کند و باعث بسیاری از مشکلات التهابی پوست همچون آکنه، اگزما، آکنه روزاسه و خشکی یا چربی بیش از حد می شود. اگر مقدار شکر مصرفی خود را کاهش دهید پوستتان صاف و نرم می شود. برخی از پزشکان می گویند مصرف بیش از اندازه شکر منجر به درد در ناحیه ضخیم پاشنه و کف آن می شود. همچنین، زیاده روی کردن در مصرف شکر باعث خستگی و  سیاهی زیر چشم می شود.

اگر تجربه علایمی که بالا ذکر شد را دارید، باید مقدار شکر مصرفی خود را پایین بیاورید والا ممکن است در آینده دچار مشکلات و بیماری های زیادی از جمله دیابت نوع 2 شوید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

برگ استویا را با خواص لاغری و کاهش وزن، کاهش فشار خون، کنترل و پیشگیری از پوسیدگی دندان، پیشگیری از دیابت، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0