نسخه های گیاهی جهت درمان اشتهای کاذب (بررسی علل و عوارض بروز آن)

2228 بازدید
10 دی 97
بهاره
,

نسخه های گیاهی جهت درمان اشتهای کاذب (بررسی علل و عوارض بروز آن)

در جوامع امروزی به دلیل سبک غلط زندگی بسیاری از افراد دچار اضافه وزن و چاقی مفرط هستند. دلایل بسیاری برای اضافه وزن وجود دارد اما یکی از مهمترین آن ها اشتهای کاذب یا پر خوری است. در پزشکی به گرسنگی مفرط و اشتهای کاذب، پرخوری یا Polyphagia گفته می شود. به گفته بسیاری از پزشکان گرسنگی یک فرایند طبیعی است اما، اشتهای کاذب یک مشکل محسوب می شود. زمانی که بدن بیش از نیاز روزانه و طبیعی اش مواد غذایی دریافت می کند عملکرد بدن دچار اختلال شده و بیماری های مختلف بروز می نماید. در این مقاله، درمان گیاهی اشتهای کاذب و همچنین علل و عوارض این معظل را بررسی خواهیم کرد.

نسخه های گیاهی جهت درمان اشتهای کاذب (بررسی علل و عوارض بروز آن)

نسخه های گیاهی جهت درمان اشتهای کاذب (بررسی علل و عوارض بروز آن)

علل افزایش اشتهای کاذب

اشتها زیاد یا اشتها کاذب عوامل بسیاری دارد که مهمترین آن ها عبارتند از:

  • اضطراب
  • استرس
  • افسردگی
  • دیابت
  • هیپرتیروئیدیسم (پرکاری تیروئید)
  • هیپوگلیسمی (افت قند خون به زیر 60 میلی گرم)
  • خستگی
  • سندرم پیش از قاعدگی (پی‌ام‌اس یا PMS)
  • بیماری هایی مانند: سندرم کلین-لوین (Kleine-Levin)، سندرم ژنتیکی پرادرویلی (Prader-Willi)، سندرم باردت بیدل (Bardet Biedl) و بیماری گریوز (نوعی پرکاری اتوایمیون تیروئید)

عوارض و بیماری های ناشی از اشتهای کاذب

در اثر اشتهای کاذب بدن غذای بیشتری دریافت کرده بنابراین، چرخه عملکرد بدن دچار مشکل می شود. در چنین حالتی بدن دچار بیماری ها مختلف خواهد شد. عوارض و بیماری های اشتهای کاذب عبارتند از:

  • اضافه وزن
  • دیابت
  • افزایش کلسترول خون
  • افزایش سطح قند خون
  • افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی
  • افزایش چربی بدن و انسداد شریان ها
  • کبد چرب
  • اختلالات گوارشی
  • مشکل در هضم غذا

 

همچنین بخوانید:  8 راهکار ساده و طبیعی جهت کنترل اشتها

 

نسخه های گیاهی جهت درمان اشتهای کاذب

نسخه اول

10 گرم هل، 20 گرم کبابه، 150 گرم شکر طبرزد (نبات) را به خوبی آسیاب کنید. یک قاشق مرباخوری از این پودر را هر روز در دو نوبت، در یک لیوان آب حل نموده و میل نمایید. این محلول اگر به طور روزانه و منظم مصرف شود از اشتهای کاذب جلوگیری می کند.

نسخه دوم

50گرم جفت بلوط، 20 گرم گیاه مشکانیه، 20 گرم ریشه گور و 10 گرم صمغ مرمکی را آسیاب کنید. این پودر را در آب مخلوط کرده و روزانه در سه نوبت به مقدار یک قاشق مرباخوری استفاده کنید.

نسخه سوم

ابتدا 50 گرم جفت بلوط، 50 گرم رازیانه شامی، 50 گرم مویز، 20 گرم هلیله سیاه، 20 گرم بلیله (بلیلج) و 10 گرم آمله خشک شده را با هم مخلوط و آسیاب کنید. سپس این پودر را به 100 الی 200 میلی لیتر سرکه و مقداری آب اضافه کنید. اگر سرکه طعمی بسیار تند و تیز دارد میزان آب را کمی بیشتر کنید. استفاده روزانه از این مخلوط در سه نوبت به میزان یک قاشق غذاخوری، جهت جلوگیری از اشتهای کاذب بسیار موثر است.

نسخه چهارم

10 گرم مصطکی، 50 گرم زیره و 50 گرم ننه حوا (نانخواه) را به خوبی آسیاب کنید و این مخلوط را همراه با کمی عسل مخلوط کرده میل نمایید. مصرف یک قاشق مرباخوری از این مخلوط به صورت روزانه در سه نوبت جهت کاهش اشتهای کاذب بسیار موثر است.

نسخه پنجم

20 گرم هل و 100 گرم نبات را آسیاب کنید. پودر شده هل و نبات را به مقدار یک قاشق غذاخوری در یک لیوان آب گرم حل نموده و سه بار در روز میل نمایید.

نسخه ششم

20 گرم هلیله، 20 گرم بلیله (بلیلج)، 10 گرم آمله خشک شده، 10 گرم جوز هندی، 50 گرم گندم، 10 گرم مصطکی، 10 گرم هل، 30 گرم ننه حوا و 10 گرم زنجبیل را مخلوط و آسیاب کنید تا یک پودر یکدست ایجاد شود. سپس، این پودر را با مقداری عسل مخلوط نموده و روزانه به میزان یک قاشق مرباخوری در سه نوبت میل نمایید.

سایر موادغذایی و گیاهان دارویی موثر جهت جلوگیری از اشتهای کاذب

مواد غذایی مانند ماهی، پیاز، شاه زیره، روغن زیتون، روغن نارگیل، بادام، فلفل، زنجبیل، سداب (فیجن)، خرما، غلات کامل، لوبیا قرمز، موز، تمشک، آووکادو و سیب زمینی از اشتهای کاذب جلوگیری کرده و باعث می شود، معده برای مدت زمان طولانی تری احساس گرسنگی نکند.

در مجموع، اشتهای زیاد در اثر بیماری و یا عادات غذایی بد اتفاق می افتد. سعی کنید در طول روز تعداد وعده های غذایی خود را بیشتر و حجم آن را کمتر کنید. از مصرف غذاهای چرب اجتناب کنید و برای درمان اشتهای کاذب از تنقلات و میان وعده های سالم استفاده کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

کبابه چینی را با خواص بادشکن و مقوی معده، کمک به درمان دیابت، ضد عفونت مجاری تناسلی و ادرار، درمان روماتیسم، معالجه اسهال خونی و سایر اختلالات دفعی، تقویت کننده حافظه، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0