نسخه های گیاهی باز کننده قاعدگی قسمت6

34985 بازدید
23 آذر 96
سمانه

نسخه های گیاهی باز کننده قاعدگی قسمت ششم (آخر)

مقاله نسخه های گیاهی باز کننده قاعدگی بر شش قسمت تقسیم شده است و شما می توانید در پایین این صفحه لینک مربوط به قسمت های دیگر را ملاحظه نمایید.   قسمت پنجم را ببینید  

متاسفانه یکی از مشکلات شایع زنان، تاخیر در قاعدگی و پریودی و یا قطع قاعدگی (با اصطلاح پزشکی آمنوره/ الیگومنوره) است. در اینجا همچون مقالات قبل چند مورد از گیاهان دارویی قاعده آور سریع را با روش مصرف و سایر ویژگی ها در اختیارتان قرار می دهیم .

یادتان باشد این گیاهان دارویی قاعده آور سریع، منجر به سقط جنین هم خواهند شد. پس قبل استفاده از آنها باید از عدم بارداری مطمئن شوید. همچنین سعی کنید قبل از استفاده از آن با متخصص مشورت کنید.

بابونه :

نشستن در آب دم کرده گل بابونه جهت تسکین درد در ناحیه مقعد و همچنین درد رحم بسیار مفید و موثر است، برای رفع عقب ماندگی عادت ماهیانه و سهولت در امر زایمان می توانید از چای ساده یا محلول شستشوی واژن که از دم کرده غلیظ گل بابونه یا از محل چند قطره اسانس معطر روغنی گل بابونه در کمی آب به دست می آید بهره گیرید، مصرف روزی 3 فنجان در 3 وعده از چای ترکیبی گل بابونه موجب باز شدن عادت ماهیانه می گردد.

چای ترکیبی گل بابونه :

ترکیبات :

15 گرم گل بابونه، 10 گرم ترخون خشک، 5 گرم مشک کاکوتی یا پونه، 500 میلی لیتر آب جوش نیاز است.

روش تهیه چای بابونه :

طرز تهیه این چای شبیه طرز تهیه چای ترکیبی آویشن است.

نسخه های گیاهی باز کننده قاعدگی

نسخه های گیاهی باز کننده قاعدگی

بادام تلخ :

خوردن بادام تلخ یا استفاده از روغن آن به صورت خوراکی و یا استعمال خارجی به دلیل خاصیت مدر حیض بودن موجب باز شدن جریان خون قاعدگی می شود، همچنین به دلیل وجود برخی ترکیبات سمی در روغن بادام تلخ مصرف آن به شکل چکاندن در محیط داخل رحم زنان باردار سبب سقط جنین می گردد و از این رو مصرف آن برای زنان شیرده و باردار مجاز نمی باشد، به علاوه از شیاف ترکیبی روغن بادام تلخ نیز جهت رفع بندآمدگی قاعدگی استفاده دارویی می شود.

شیاف ترکیبی روغن بادام تلخ :

ترکیبات :

10 گرم پوره مغز بادام تلخ، 40 قطره روغن بادام تلخ، 10 گرم پودر فرفیون، 30 گرم موم مورد نیاز است.

روش تهیه شیاف بادام تلخ:

طرز تهیه این شیاف شبیه طرز تهیه شیاف ریشه آفتابگردان است.

 

بادرنجبویه :

استفاده از بادرنجبویه به عنوان دارویی ضد باکتری، ضد ویروس، تسریع کننده جریان خون و تعریق و تنظیم کننده سیستم قاعدگی به صورت دم کرده، جوشانده، چای طبی و محلول شستشوی واژن جهت درمان اختلالات مذکور به کار برده می شود.

همچنین از این گیاه به دلیل خاصیت ضد افسردگی و مقوی اعصاب آن جهت از بین بردن عوامل هیجانی و عصبی که به ایجاد شدن اختلالات قاعدگی کمک می نماید، استفاده دارویی می شود، چای لیمویی بادرنجبویه از دیگر فرآورده های قاعده آور بادرنجبویه است که به روش تهیه آن در زیر اشاره شده است.

چای لیمویی بادرنجبویه :

ترکیبات : 2 عدد چای کیسه ای بادرنجبویه، 1 عدد چای کیسه ای معمولی، 1 لیتر آب جوش، مقداری آبلیموی تازه، کمی شکر سرخ نیاز است.

روش تهیه چای لیمویی بادرنجبویه :

آب جوش را درون قوری ریخته و چای کیسه ای بادرنجبویه و چای کیسه ای معمولی را به آن اضافه کنید و روی حرارت قرار دهید، پس از 10 دقیقه دم کشیدن آن را صاف نموده و کمی آب آبلیموی تازه و شکر سرخ به آن افزوده و میل کنید.

نسخه های گیاهی باز کننده قاعدگی

نسخه های گیاهی باز کننده قاعدگی

برگ درخت انجیر :

از جوشانده، دم کرده به عنوان محلول شستشوی واژن، برگ درخت انجیر جهت باز شدن جریان خون قاعدگی و تنظیم عادت ماهانه استفاده می شود، همچنین جهت تقویت پیاز مو و رفع ریزش آن می توانید از لوسیونی که از خیسانده برگ های درخت انجیر در الکل به دست می آید بهره بگیرید، محلول ترکیبی شستشوی واژن برگ درخت انجیر نیز درمان قطع قاعدگی به مصرف می رسد.

محلول ترکیبی شستشوی واژن برگ درخت انجیر :

ترکیبات : 50 گرم برگ تازه درخت انجیر، 25 گرم برگ و تخم رازیانه، 5 گرم بومادران و 2 لیتر آب نیاز است.

روش تهیه محلول :

گیاهان فوق را درون دیگ کوچکی ریخته و آب روی آن بریزید، ابتدا 10 ساعت خیس کنید سپس به مدت 25 دقیقه آن را به آرامی بجوشانید بعد از روی حرارت برداشته پس از کمی سرد شدن آن را درون تشت بریزید و محلول را با آن شستشو دهید.

 

برگ درخت گردو:

وجود خاصیت تصفیه کنندگی خون در برگ گردو سبب شده که از این گیاه به عنوان دارویی موثر جهت پایین آوردن غلظت بالای خون و به جریان انداختن خون قاعدگی استفاده شود، به همین منظور می توانید از محلول شستشوی واژن که از جوشانده غلیظ برگ گردو به دست می آید بهره گیرید، چای ساده برگ درخت گردو با وجود این که طعمی تلخ دارد در درمان و رفع تاخیر قاعدگی موثر است.

چای ساده برگ درخت گردو :

ترکیبات : 30 گرم برگ خشک درخت گردو، 500 میلی لیتر آب جوش نیاز است.

روش تهیه چای برگ درخت گردو :

طرز تهیه این چای شبیه طرز تهیه چای ترکیبی آویشن است.

نسخه های گیاهی باز کننده قاعدگی

نسخه های گیاهی باز کننده قاعدگی

بسباسه :

بسباسه یا بزباز نام دیگر پوست درونی جوز بویا می باشد که دارای طعمی تند و رنگی سرخ است، طبیعتی گرم و خشک داشته و جهت تقویت رحم بسیار مفید است، از این گیاه به صورت خوراکی و یا به شکل شیاف جهت رفع عقب ماندگی خون قاعدگی استفاده می شود.

مالیدن بسباسه پودر شده خمیر شده با عسل جهت تسکین درد پشت زنان زایمان کرده موثر است، مصرف کپسول بسباسه نیز جهت باز شدن عادت ماهیانه مفید و موثر است.

کپسول بسباسه :

ترکیبات : مقداری بسباسه (پودر شده) تعدادی کپسول ژلاتینی 250 یا 500 گرمی نیاز است.

روش تهیه کپسول بسباسه :

پودر بسباسه را درون کاسه یا نعلبکی کوچکی ریخته و دو تکه کپسول را جدا کرده و پودر بسباسه را درون آن ریخته و دوباره دو تکه کپسول را به هم وصل کرده و روزی 3 کپسول در سه وعده، روزانه و نیم ساعت قبل از غذا میل کنید.

 

همچنین بخوانید:  نسخه های گیاهی باز کننده قاعدگی قسمت۴

 

بسفایج :

بسفایج ریشه سیاه و باریکی است که شباهتی زیاد به گیاه سرخس دارد و دارای طبیعتی گرم و خشک است، از پودر شده بسفایج که همراه با کمی عسل خمیر شده باشد، در قدیم جهت به جریان انداختن خون قاعدگی که به علت غلبه سودا یا بلغم حاصل شده باشد، استفاده دارویی می کردند تونیک ترکیبی بسفایج قاعده آور بوده و مصرف آن به زنانی که از تاخیر عادت ماهانه رنج می برند توصیه می شود.

تونیک ترکیبی بسفایج :

ترکیبات : 20 گرم بسفایج، 15 گرم زیره سبز، 20 گرم پودر رازیانه، 5 گرم جدوار، 60 گرم نبات نیاز است.

روش تهیه تونیک : روش تهیه این تونیک شبیه روش تهیه قاووت ترکیبی آنغوزه است.

 

بومادران :

بومادران گیاهی است ساقه دار که شاخه های باریک، برگ های ریز و گل هایی به رنگ سفید و زرد داشته و مثل شوید چتر دار است، طعم این گیاه تلخ بوده و بسیار معطر است این گیاه یکی از بهترین گیاهانی است که در تنظیم سیستم قاعدگی نقشی بسزا دارد، استفاده از پخته بومادران یا نشستن در آب جوشانده آن خون قاعدگی را به جریان انداخته و در تسهیل زایمان مادران کمک زیادی می کند، مصرف چای کیسه ای بومادران علاوه بر سهولت در مصرف موجب باز شدن خون قاعدگی نیز می شود.

چای کیسه ای بومادران :

ترکیبات : 15 گرم گل بومادران خشک، 1 تکه پارچه چلوار چارگوش 10 در 10 سانتی متری، 1 فنجان آب جوش نیاز است.

روش تهیه چای کیسه ای بومادران :

بومادران خشک را نیم کوب کرده و 1 یا 2 قاشق چای خوری آن را در پارچه چلوار چهار گوش بریزید با تکه ای نخ آن را به شکل یک کیسه کوچک ببندید بعد آن را داخل فنجان آب جوش گذاشته و پس از 5 دقیقه دم کشیدن آن را میل کنید.

ghaedegi9 attarak photo

نسخه های گیاهی باز کننده قاعدگی

به :

نوشیدن آب به که طبیعتی سرد داشته به مدت چند روز قبل از به تاخیر افتادن عادت ماهیانه تاثیر زیادی در جلوگیری از عقب افتادگی ماهانه زنان دارد، نوشیدنی ترکیبی به یکی از فرآورده های قاعده آور می باشد که روش تهیه آن در زیر اشاره شده است.

نوشیدنی ترکیبی به :

ترکیبات : 1 لیوان آب به، نصف لیوان شیر، 4 عدد میخک یا چوب دارچین، مقداری شکر سرخ نیاز است.

روش تهیه نوشیدنی :

آب به و شیر را مخلوط کرده و درون ظرفی بریزید، میخک یا دارچین را پودر کرده همراه با کمی شکر سرخ داخل مخلوط بریزید و پس از چندین مرتبه هم زدن آن را میل کنید.

  قسمت های قبل تر را مشاهده نمایید:     قسمت اول     قسمت دوم     قسمت سوم     قسمت چهارم      قسمت پنجم      قسمت پایانی

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

ابهل را با خواص تحلیل برنده نفخ معده و ضد استسقاء، قاعده آور قوی و دفع کننده کرم های معده و روده، دفع کننده اخلاط فاسده بدن و ضد ویروس، ادرارآور و قابض می باشد. در ضمن برای فلج و سستی، آسم، نارسایی های کبدی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0