topNotif

میزان مجاز مصرف نمک

2203 بازدید
01 آذر 96
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 4 دی 1400

میزان مجاز مصرف نمک چقدر است ؟

تاکنون مطالب زیادی درباره مضرات نمک شنیده و یا خوانده اید اما آن چه در این نوشتار به نظر شما می رسد، اطلاعاتی است که به طور خلاصه به شما می گوید : بدن انسان در شبانه روز به چه میزان نمک نیاز دارد.

قبل از هر چیز فرمول نمک یا کلرید سدیم را به خاطر بسپارید و بدانید که بدن انسان در شرایط طبیعی و سلامتی کامل حافظ و نگهدارنده نسبت سه بخش پتاسیم به یک بخش سدیم است، ثابت بودن این نسبت بسیاری از اعمال حیاتی بدن را برای سلول های هر عضوی از بدن فراهم می کند و چنان چه بیش از میزان لازم نمک مصرف کنیم سلامتی ما در مخاطره قرار می گیرد و مهم تر از همه فشار خون بالا می رود تا بتواند از طریق کلیه ها میزان نمک اضافی را دفع کند.

خواص مصرف مجاز نمک دریا برای انسان

افراد بسیاری هستند که از نمک دریایی به طور عادی، برای بهتر کردن طعم غذا استفاده می کنند. هر چند که خواص طبی نیز دارد. نمک حاوی آب است و یک محصول جانبی دریا می باشد. فقط باید به مقدار کم برای طبخ استفاده شود. نمک گاز و نفخ شکم را تسکین می دهد. دهان را تمیز می کند. از نمک می توان برای تسکین تومورهای خارجی استفاده کرد. نمک را در بینی بریزید تا کافا را تمیز کند و گرفتگی بینی را تسکین دهد.

مصرف متناسب پتاسیم و سدیم

برای آن که بتوانیم نسبت پتاسیم را به سدیم در تغذیه روزانه حفظ کنیم، باید روزانه کمتر از نیم گرم یا 500 میلی گرم سدیم مصرف نماییم و این میزان سدیم در 1/2 گرم معادل 1200 میلی گرم نمک خالص موجود است، در واقع اگر شما در تمام غذاهای خود فقط معادل 1/2 گرم نمک مصرف کنید میزان سدیم مورد نیاز بدن خود را تامین کرده اید.

میزان مجاز مصرف نمک

میزان مجاز مصرف نمک

حتی اکثر دانشمندان علم تغذیه معتقدند که انسان روزانه فقط به یک گرم نمک نیاز دارد، زیرا مقدار بیشتر سدیم مورد نیاز خود را از میوه ها و سبزی ها فراهم می کنند، توجه داشته باشید اگر شما تمام مواد غذایی خود را شخصا از فروشگاه های بهداشتی تهیه کنید مطمئن باشید که هیچ یک از مواد غذایی نمک زده، کنسرو و یخ زده نیست در این صورت مجاز هستید که در تغذیه خود فقط یک گرم نمک بیفزایید و هرگز از نمک سفره نیز استفاده نکنید.

جالب است بدانیم :

حال اگر یک نگاه اجمالی به غذاهای رستوران ها، نان ها، کنسرو ها، گوشت های یخ زده و غذاهای آماده یا سر پایی بی افکنید متوجه می شوید که روزانه چقدر نمک اضافی دریافت می کنید و تمامی آن برای سلامتی شما مضر است.

 

همچنین بخوانید:  آب و نمک و فواید آن برای دهان، دندان و لثه

 

در رابطه با میزان پتاسیم که باید در غذای روزانه ما سه برابر سدیم باشد، هیچ نگران نباشید زیرا گیاهان دارای سیستم اعصاب نیستند و نیازی به انتقال نیروی محرکه ندارند و همین خصوصیات گیاهان برای سلامتی انسان بسیار حائز اهمیت و سودمند می باشد، پس لازم است همراه با غذای روزانه خود تا حد ممکن از سبزی ها و سیفی جات و میوه ها بهره مند شویم تا پتاسیم مورد نیاز بدن ما تامین گردد.

فراموش نکنیم :

پروفسور رادی از دانشگاه میشیگان می گوید برای انسان سه نوع گرد سفید مخاطره آمیز است، سمی تر از همه که فورا انسان را می کشد سیانور است، نمک و شکر نیز هر دو زیان آور هستند و به ویژه سدیم سم مهلکی است که در بلند مدت خطر آن ویران کننده زندگی است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

نمک هندی را با خواص درمان یبوست و نفخ، درمان اختلالات مفصلی، کمک به کاهش وزن، کمک به درمان مشکلات تنفسی، درمان مشکلات باد روده، درمان سوزش معده، کنترل کلسترول، پیشگیری از پوکی استخوان، درمان اسپاسم های عضلانی و گرفتگی ها، پیشگیری از افسردگی، کنترل دیابت، جلوگیری از ریزش مو، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0