چه ویتامین ها و مکمل هایی برای کاهش وزن مصرف کنیم !؟

1814 بازدید
21 مرداد 98
سمانه
,,

چه ویتامین ها و مکمل هایی برای کاهش وزن مصرف کنیم!؟

سالم و لاغر بودن گاهی وقت ها سخت می شود، زمانی که رژیم می گیریم و از خوردن برخی غذاها خودداری می کنیم، در واقع خودمان را از مواد معدنی و ویتامین ها محروم می کنیم و بدن ما شروع به ایجاد مسائل و مشکلاتی می کند زیرا مواد مغذی و مورد نیاز به آن نمی رسد. مصرف مکمل ها و غذای سالم برای سالم بودن و کاهش وزن ضروری هستند. ویتامین ها برای افزایش سوخت و ساز درست بدن لازم هستند. کسی که تمایل دارد به شیوه سالم کاهش وزن داشته باشد باید از ویتامین ها و مکمل های ضروری استفاده کند.

اگر شما ورزش می کنید، غذاهای سالم و مغذی مصرف می کنید ولی دچار کاهش وزن یا کم کردن سایز نمی شوید مصرف ویتامین ها را در برنامه روزانه خود بگنجانید. حال سوال این است دقیقا چه غذا یا ویتامین هایی برای کاهش وزن مصرف کنیم؟! در ادامه شما را با ویتامین ها و مکمل هایی برای کاهش وزن آشنا خواهیم کرد؛

مکمل هایی برای کاهش وزن

سرکه سیب

اگر دنبال کاهش وزن سریع هستید، سرکه سیب را از دست ندهید. سرکه سیب دارای عوارض جانبی نیست و شما را در رسیدن به هدفتان یاری می کند. در واقع سرکه سیب به دلیل وجود اسید استیک پ هاش بدن را متعادل نگه می دارد و چربی اضافی عضلات را از بین می برد. توجه داشته باشید بیش از دو قاشق غذاخوری سرکه سیب در روز استفاده نکنید. می توانید سرکه سیب را در سالاد خود یا نوشیدنی هایتان استفاده کنید. در کنار کاهش وزن سرکه سیب مواد معدنی مناسب را به بدنتان می رساند.

 

مکمل هایی برای کاهش وزن

مکمل هایی برای کاهش وزن

 

ویتامین ب 12

ویتامین ب12 یکی دیگر از ویتامین ها و مکمل هایی برای کاهش وزن است که قبل از این که از آن استفاده کنید لازم است تستی از خونتان گرفته شود تا مقدار موجود ویتامین ب 12 بدنتان مشخص شود. گرچه این ویتامین مستقیما بر روی بدنتان تاثیر نمی گذارد اما کمک می کند فعالیت های بدنتان به درستی انجام شود. این ویتامین کمک می کند غذای مصرفی تان به انرژی تبدیل شود و اینگونه پس از مصرف غذا دیگر نگران انباشت چربی ها نخواهید بود. این ویتامین انرژی شما را افزایش می دهد و شما را برای رسیدن به خواسته هایتان یاری می رساند.

پودر پروتئین

مثل ویتامین ها مصرف پروتئین برای فعل و انفعالات درست بدن الزامی است. اگر رژیم سختی دارید لازم است پودر پروتئین را در برنامه غذایی روزانه تان بگنجانید تا انرژی لازمه را داشته باشید. پروتئین همچنین به ساخت عضلات بدون انجام ورزش های شدید کمک می کند.

گلوتامین

گلوتامین، آمینو اسید مهمی است که برای کاهش وزن ضروری است. دلیلی که باعث اهمیت گلوتامین می شود این است که این آمینو اسید خود به خود پروتئین می سازد، که برای ساختن عضلات ضروری است. در کنار همه این موارد گلوتامین برای رشد موها و ناخن ها مفید است.

چای سبز

چای سبز یکی دیگر از مکمل هایی برای کاهش وزن است که مصرف آن برای لاغری بسیار مفید است. چای سبز باعث افزایش متابولیسم می شود، و این باعث افزایش سوختن کالری ها و چربی های اضافی بدن می شود.

روغن ماهی

باعث از بین رفتن چربی ها و در نتیجه کاهش وزن می گردد. گرچه روغن ماهی را در بسیاری غذاها می توان یافت اما اگر شما جز آن دسته افرادی هستید که غذاهایی با کالری زیاد مصرف می کنید امگا 3 را حتما در برنامه غذایی تان بگنجانید.

 

همچنین بخوانید:  تنفس عامل عمده ی کاهش وزن

 

کاهش وزن با ویتامین دی

امروزه بخاطر نوع زندگی ها ویتامین دی مورد نیاز بدن اغلب تامین نمی شود، پس مکمل های ویتامین دی پیشنهاد می شوند. ویتامین دی باعث از بین رفتن چربی ها می شود و جذب کلسیم را افزایش می دهد، که برای ورزشکاران باعث ساختن استخوان های محکم تر می شود.

کارنیتین

ورزشکاران اغلب این مکمل را مصرف می کنند که باعث سوختن کربوهیدرات ها می شود. این آمینو اسید چربی مواد غذایی شما را به پروتئین تغییر می دهد که باعث داشتن عضلاتی قوی تر می گردد.

عصاره برگ زیتون و کاهش وزن افراد دیابتی

برخی افراد به دلیل برخی بیماری ها مانند قندخون بالا نمی توانند وزن کم کنند. مصرف عصاره برگ زیتون قند خون را پایین می آورد و این فرد را از احساس گرسنگی که تمام مدت دارد رهایی می بخشد، و به فرد اجازه می دهد با انجام تمرینات ساده وزن کم کند.

کلسیم

بارها شنیده ایم با مصرف روزانه لبنیات و شیر کلسیم مورد نیاز بدن تامین می شود، اما این درست نیست. لازم است از مکمل های کلسیم برای داشتن بدنی سالم و فیت استفاده کنیم.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گل قاصدک را با خواص درمان کم خونی، کنترل دیابت، سلامت استخوان، چشم، کبد، کلیه ها، کاهش کلسترول و فشار خون بالا، سلامت پوست و مو، درمان یبوست و اسهال، کاهش وزن ، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0