topNotif

موارد شفابخشی سرو کوهی

2780 بازدید
14 آبان 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 25 آذر 1400

بررسی موارد شفابخشی سرو کوهی

در اسانس سرو کوهی یک ماده شیمیایی مدر به نام ترپینئول 4 وجود دارد که قدرت تصفیه کنندگی مایعات را در کلیه افزایش می دهد و این کشف خاصیت سنتی مدر بودن سرو کوهی را تایید می کند.

میوه سرو برای فشار خون !

پزشکان اغلب برای کاهش فشار خون داروهای مدر تجویز می کنند. فشار خون یکی از شرایط سخت و جدی است و مستلزم مراقبت های پزشکی دقیق می باشد. اگر تصمیم گرفته شود از خاصیت مدر بودن میوه سرو برای کاهش فشار خون استفاده شود حتما باید زیر نظر پزشک باشد زیرا مواد مدر بدن را از ماده مهم و لازم پتاسیم تخلیه می کنند و باید به موازات داروهای مدر نظیر سرو کوهی از خوراکی های غنی از پتاسیم نیز استفاده شود.

میوه سرو برای کنترل ناراحتی ناشی از جمع شدن مایع در ریه در موارد بیماری های قلبی !

بیماری های قلبی پیچیده هستند و تنها با خوردن داروهای مدر درمان نمی شوند و سایر جوانب امر را نیز باید با دقت زیر نظر پزشک مورد توجه قرار داد، سرو کوهی می تواند برای بیماری های قلبی نافع باشد.

موارد شفابخشی سرو کوهی

موارد شفابخشی سرو کوهی

میوه سرو دارویی برای رفع ناراحتی های زنانه !

پژوهش هایی که در مورد جانوران آزمایشگاهی به عمل آمده نشان می دهند که میوه سرو کوهی انقباض رحم را تحریک می کند و زنان باردار باید از خوردن آن اجتناب کنند. البته به جز در موارد استثنایی که پزشک برای تسریع و تحریک زایمان مصرف آن را لازم می داند. در مورد سایر زنان نیز ممکن است برای تحریک و شروع عادت ماهیانه نیز که به علت تراکم مایع به شکل نفخ شدید ایجاد می شود موثر باشد، زنانی که از ناراحتی نفخ شدید قبل از عادت ماهیانه رنج می برند ممکن است در روزهای قبل از عادت ماهیانه از میوه سرو استفاده کنند.

 

همچنین بخوانید:  خواص سرو کوهی را بدانیم

 

میوه سرو برای کنترل آرتروز !

سرو کوهی ممکن است در مواردی اثر ضد التهاب داشته باشد و برای درمان آرتروز موثر باشد. کاربرد میوه سرو کوهی برای درمان آرتروز از روش های کهن هندی است که هنوز هم رواج دارد. در آلمان مرسوم است پزشکان فرآورده های سرو کوهی را برای درمان آرتروز و نقرس تجویز می کنند. در مورد مفید بودن یا نبودن سرو کوهی برای درمان سوزاک و همچنین برای رفع عفونت های مثانه و کلیه که سابقا مرسوم بوده تاکنون هیچ آزمایش و پژوهش علمی انجام نشده و ضمنا ضد قارچ بودن میوه سرو نیز تا به حال از طریق پژوهش های علمی جدید تایید نشده است.

مقدار و نحوه مصرف سرو کوهی

به عنوان مدر و برای درمان التهاب های ناشی از آرتروز و یا برای رفع انسداد عادت ماهیانه می توان از دم کرده میوه سرو کوهی استفاده نمود. برای تهیه دم کرده یک قاشق مرباخوری میوه خرد شده سرو کوهی در یک پیمانه (220 گرم) آب جوش ریخته و 20 دقیقه خیس کنید و 2 پیمانه در روز بخورید.

توجه شود که مصرف این دم کرده بیش از 6 هفته طول نکشد. این گیاه به کودکان زیر دو سال نباید داده شود و در مورد کودکان بزرگتر از 6 – 5 سال دم کرده با مقدار کمتر سرو کوهی آغاز و به تدریج تا حد مجاز افزایش داده شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

ابهل را با خواص تحلیل برنده نفخ معده و ضد استسقاء، قاعده آور قوی و دفع کننده کرم های معده و روده، دفع کننده اخلاط فاسده بدن و ضد ویروس، ادرارآور و قابض می باشد. در ضمن برای فلج و سستی، آسم، نارسایی های کبدی، تنگی نفس، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0