topNotif

منیزیم و کاهش وزن با هم چه ارتباطی دارند؟!

22250 بازدید
22 اسفند 97
سمانه
,,
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

منیزیم و کاهش وزن با هم چه ارتباطی دارند؟!

همه زندگی برای خوشحالی است. اما در زندگی شلوغ امروزه مردم به دنبال یافتن خوشی های آسان همچون بیرون با دوستان غذا خوردن و … هستند. همه این عادات غلط و بد مانند خوردن غذاهای ناسالم، کمبود خواب و … باعث ایجاد چاقی و بیماری ها می شود. اما آیا می دانستید منیزیم و چاقی با هم در ارتباطند؟ این مطلب را بخوانید تا ارتباطشان را متوجه شوید.

چاقی دلیل بیماری های زیادی همچون دیابت، فشار خون بالا، کلسترول، بیماری های قلبی – عروقی و بیماری های دیگر است. چاقی پس از سی سالگی در افراد نهادینه می شود و پس از 40 سالگی تا آخر عمر افراد بخاطر اضافه وزن خودشان را مقصر شرایط بدشان می دانند.

چرا چاقی یک مشکل بزرگ است؟

چاقی وضعیتی است که در نتیجه انباشت بیش از حد چربی ایجاد می شود اما شما متوجه مشکلی نخواهید شد تا زمانی که چاق و چله شوید. با گذر زمان بدنتان انعطاف پذیری، تناسب اندام و فعال بودن را از دست می دهد.

دو نوع چاقی داریم:

در نوع اول چاقی، چربی در زیر پوست شروع به جمع شدن می کند و در نوع دوم چربی ها تمام اعضای داخلی را محاصره می کنند و از انجام فعالیت های روزانه عادی آن ها جلوگیری می کنند. هر دو نوع چاقی بد است اما نوع دوم باعث ایجاد بیماری های ناخواسته می شود.

منیزیم و کاهش وزن با هم چه ارتباطی دارند؟!

منیزیم و کاهش وزن با هم چه ارتباطی دارند؟!

راه حل

چاقی یک شبه از بین نمی رود، بلکه نیازمند برنامه ریزی است و اگر چاقی زود از بین رود صدمات بیشتری به بدن وارد می کند. بدن نیاز دارد به صورت آرام تغییر کند. قرص های زیادی برای کاهش وزن وجود دارند اما آن ها نمی توانند معجزه کنند. اما یک ماده معدنی است که می تواند برای شما معجزه به ارمغان بیاورد، منیزیوم است، بله درست است منیزیم و این دلیلی است که این مطلب را در حال حاضر می خوانید.

بدن به مواد معدنی متفاوتی نیاز دارد که هر کدام کار خاصی را بر عهده دارند. و اگر تعادل در وجود این مواد معدنی در بدن وجود نداشته باشد باعث ایجاد بیماری می شود. در کنار تمام مواد معدنی منیزیم و کاهش وزن با هم ارتباط دارند. اگر همه درمان های خانگی را ادامه داده اید و به پاسخی نرسیده اید، بد نیست این یکی را هم از دست ندهید.

ارتباط فوق العاده بین منیزیم و کاهش وزن

منیزیم برای بهداشت عمومی بدن لازم است. منیزیم نقش مهمی در افزایش سرعت کاهش وزن به شیوه سالم دارد. چاقی به صورت بسته ای همراه با خستگی و گیجی می آید. منیزیم سطح انرژی بدن را افزایش می دهد و باعث افزایش فعالیت بدن می شود. منیزیم یک ماده معدنی لازم برای افراد وگان است. باور کنید یا نکنید منیزیم در بیش از 300 واکنش بیوشیمیایی بدن نقش دارد، فوق العاده است نه؟

اگر شما از عملکرد نامنظم روده رنج می برید، این می تواند یک دلیل برای چاقی باشد. از آنجایی که یبوست ناشی از هضم ضعیف است، و هضم ضعیف باعث افزایش چربی بدن می شود. خبر خوب این است منیزیم در حل این مشکل راهگشاست.

چگونه از منیزیم برای کاهش وزن استفاده کنیم!؟

راه های زیادی برای استفاده از منیزیم برای کاهش وزن وجود دارد. رژیم کتوژنیک چربی بدن را به کتون تبدیل می کند تا سطح انرژی را افزایش دهد. و منیزیم یکی از مواد ضروری در رژیم کتو است. مواد غذایی زیر سرشار از منیزیم هستند و در رژیم کتو نقش دارند. (رژیم کتوژنیک مستلزم جذب بالای چربی (60%)، جذب متوسط پروتئین (35%) و جذب پایین کربوهیدرات (5%) است.)

اسفناج، بادام شیری، آواکادو، بادام زمینی، کدو تنبل، آجیل، دانه کدو تنبل، سالمون، مرغ، کینوآ، ماهی تن و توفو، این مواد غذایی در عین حال که خوشمزه هستند سالم هم هستند.

 

همچنین بخوانید:  فواید منیزیم برای پوست و مو

 

خوردن غذاهای غنی از منیزیم و کربوهیدرات کم

می خواهید بر چاقی غلبه کنید و وزن خود را کم کنید؟ لازم است کربوهیدرات مصرفی خود را مدیریت کنید. اما کاهش کربوهیدرات در رژیم غذایی شما می تواند سطح انرژی شما را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین شما باید بین افزایش انرژی و مصرف کربوهیدرات تعادل ایجاد کنید. در ادامه با مواد غذایی غنی از منیزیم و کربوهیدرات کم آشنا می شویم. شکلات تلخ، آجیل بادام زمینی، ماهی اسقومری، دانه کاج، آجیل برزیلی جز این مواد غذایی هستند.

اسموتی منیزیم برای کاهش وزن

اسموتی ها همیشه یک راه خوشمزه برای سالم ماندن هستند. از آنجایی که اغلب غذاهای غنی از منیزیم خوشمزه هستند، اما همه آن ها نمی توانند اسموتی بشوند. پس اگر به اسموتی علاقه مند هستید این مواد غذایی را به اسموتی خود اضافه کنید.

دانه چیا، دانه کدو تنبل، دانه آفتاب گردان و کاکائو خام را می توان به اسموتی اضافه کرد.

می توانید هر کدام از چهار ماده غذایی بالا را به اسموتی خود اضافه کنید. همه مواد در عین حال که منیزیم دارند برای کاهش وزن هم عالی هستند.

اسموتی سبز

سبز رنگ قدرت و تازگی است. پس بد نیست این اسموتی سبز عالی را امتحان کنید.

اسفناج یا کرفس، پیاز کوهی، دانه کدو تنبل یا دانه چیا، 1 عدد آواکادو، مقداری لیمو، در صورت دلخواه نمک برای طعم دهی.

همه مواد را داخل مخلوط کن بریزید و در انتها لیمو را درون اسموتی بچکانید در صورت تمایل مقدار اندکی نمک اضافه کنید. سپس آن را بنوشید.

آیا مکمل های منیزیم موثرند!؟

مکمل های منیزیم به راحتی قابل دسترس هستند. از برندهای تجاری مختلفی مکمل منیزیم در بازار وجود دارد، اما بهتر است قبل از تهیه با دکتر خود مشورت کنید. زیرا باید بدانید چه مقدار منیزیم بدنتان نیاز دارد.

البته توجه داشته باشید مکمل های منیزیم به بدن عده ای از افراد نمی سازد و مصرف آن ها هیچ فایده ای ندارد. این افراد شامل افرادی که بیماری یبوست مزمن، افرادی که دیالیز می کنند، افرادی که مشکلات کلیه دارند و افراد مسن و کودکان نوپا هستند. پس حتما با دکترتان قبل از تهیه مکمل منیزیم تبادل نظر داشته باشید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

کینوا رنگی را با خواص تسکین دردهای میگرنی، مقابله با دیابت نوع۲، ضد پیری، کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی، مقابله با مشکلات گوارشی، لاغر کننده و …، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

4
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0