topNotif

معرفی تمبر هندی و خواص و مضرات آن

4642 بازدید
07 آبان 96
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 23 آذر 1400

معرفی تمبر هندی و خواص و مضرات آن

تمبر هنـدی میوه ای است به رنگ سیاه و ترش مزه و تقریبا شبیه لواشک (از نظر رنگ و مزه) می باشد و اغلب در غذاها استفاده می شود و بخاطر طعم خاص و ترش آن به تنهایی نیز مصرف می شود. کودکان و افرد جوان از طرفداران تمبر هندی بوده و مایل به مصرف آن هستند در این مطلب به بررسی خواص و مضرات تمبر هندی پرداخته شده است. مشتاقان این میوه ترش مزه ادامه مطلب را بخوانند.

تمبر هندی که با نام های دیگری همچون انبلی، جسارا، حومرا، صبارا، خرمای گجرات، تامارن، تمر هیرونی (نوع هسته ریز و قرمز)، ایملی، آملی و… شناخته می شود سرشار از ویتامین ث بوده است و دارای طبیعت سرد و خشک می باشد. تمبر هندی درختی است همیشه سبز که در مناطق حاره ای می روید.

 

معرفی تمبر هندی و خواص و مضرات آن

معرفی تمبر هندی و خواص و مضرات آن

 

طول این درخت به بیست متر می رسد. زنگ پوست این درخت خاکستری یا  قهوه ای و پشم آلود و قطر آن به 5 الی 6 متر می رسد. برگ های پر مانند دارای 20 الی 40 برگچه بیضی شکل کوچک و متقابل است. گل ها به رنگ زرد پریده رنگ و دارای گل برگ هایی با رگه های قرمز رنگ هستند که به صورت خوشه ای در انتهای خوشه می رویند. میوه به رنگ دارچین با غلاف بیضی شکل و به بلندی 9 الی 20 سانتی متر و دارای پوست نازک و شکننده هست و محتوای گوشتی نرم و قهوه ای رنگ و ترش مزه دارد.

خواص تمبر هندی :

از میوه و برگ های تمبر هندی برای طب سنتی و خوراکی استفاده می کنند. تمبر هندی دارای خاصیت ملین مطبوعی است و در مناطق گرمسیری به عنوان غذا و آشامیدنی سرد مصرف می شود، نوشابه تمبر هندی برای شادابی بیمارنی که تب دارند مفید است.

برگ های آن دارای خاصیت ضد انگل است. ساکنین مناطق حاره ای اغلب اوقات تمبر هندی را به عنون ضمادی برای گرم نگه داشتن بدن خود استفاده می کنند.

از خواص دیگر تمبر هندی می توان به باز کردن قاعدگی خانم ها، صفرا آور، رفع سستی عضلات اشاره کرد.

 

همچنین بخوانید:  با ماسک صورت تمر هندی صورتی جوان و زیبا داشته باشید

 

اگر تمبر هندی را خیس کنید و به مدت 4 روز و مغز آن را در آورید با دو برابر قند مخلوط کنید و روزی دو عدد از آن مصرف کنید انزال زود رس را از بین می برد. برای تپش قلب، درمان کهیر، انگل، ورم طحال، درمان تنگی نفس، امراض آمیزشی و فرو رفتگی استخوان مفید است.

اگر دارای مرض قند هستید در غذاهایی که تهیه می کنید مقداری تمبر هندی بریزید تا قند خون را متعادل نگه دارد. مصرف تمبر هندی به همراه آب آلوی خیسانده شده باعث زیبایی پوست و تقویت مو ها می شود همچنین مصرف این محلول برای افرادی که صرع دارند نیز توصیه شده است.

مضرات تمبر هندی :

از مضرات تمبر هندی می توان به  کاهش نیروی جنسی، ایجاد زخم روده و اثنی عشر، ایجاد دل درد و سرفه و ورم معده و بواسیر و همچنین زیاد کننده سودا اشاره کرد توصیه شده است.

مصرف تمبر هندی در بارداری ممنوع است زیرا باعث سقط جنین می شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

جوز هندی را با خواص درمان سوءهاضمه، اسهال و باد روده، تسکین و درمان دردهای رماتیسمی، تقویت قوای جنسی، درمان عدم کنترل ادرار، ضعف عمومی، درمان اختلالات کبد و طحال، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0