topNotif

معجزه ماسک انگور برای شفاف شدن پوست

7231 بازدید
04 آبان 96
سمانه
,,
بروزرسانی شده در تاریخ 23 آذر 1400

معجزه ماسک انگور برای شفاف شدن پوست و درمان چین و چروک صورت

امروزه استفاده از ماسک های زیبایی بین افراد جوان برای جلوگیری از چین و چروک پوست، شفاف سازی پوست و همچنین، در بین افراد میانسال جهت کاهش چین و چروک پوست و داشتن پوستی لطیف متداول شده است. گیاهان و میوه ها یکی از منابع سرشار از ویتامین های مغذی هستند که برای تغذیه پوست ضروری می باشند و صد البته استفاده کردن از ماسک های خانگی در مقایسه با ماسک های شیمیایی و صنعتی مفیدتر، موثرتر، در دسترس و ارزان تر است. انگور یکی از میوه های شیرین و گاها ترش تابستانی است که علاوه بر طعم خوشمزه و فواید درمانی اش، استعمال خارجی آن برای پوست بسیار مفید می باشد. حال در این مطلب به بررسی فواید ماسک انگور و روش تهیه آن می پردازیم.

 

معجزه ماسک انگور برای شفاف شدن پوست

معجزه ماسک انگور برای شفاف شدن پوست

 

فواید ماسک های انگور برای پوست

  • چربی های بیش از حد بر روی پوست (به خصوص پوست چرب) را کاهش می دهد.
  • رطوبت پوست را حفظ کرده و از خشکی آن جلوگیری می کند.
  • آلودگی ها، گرد و خاک، سموم و سلول های مرده پوست را تمیز کرده و به پاکسازی آن کمک می کند.
  • از افتادگی و شل شدن پوست صورت جلوگیری می کند.
  • به شادابی، درخشندگی و طراوت پوست کمک می کند.
  • سبب تحریک گردش خون در پوست شده، بنابراین از بروز چین و چروک ها و خطوط ریز صورت پیشگیری می کند.
  • پوست را در برابر نور خورشید و اشعه UV محافظت می کند.
  • به درمان آکنه، جوش، زخم های پوستی و آفتاب سوختگی کمک می کند.
  • سیاهی ها و گودی زیر چشم را کاهش می دهد.
  • برای درمان التهاب، قرمزی و نیش حشرات استفاده می شود.

 

همچنین بخوانید:  درمان چین و چروک با ماسک گیاهی

 

درمان چین و چروک با ماسک انگور

برای درمان چین و چروک با ماسک گیاهی انگور به این صورت باید عمل کرد که انگور را در روغن زیتون جوشانده و پس از آن صاف کنید و روی پوست صورت خود به مدت 20 دقیقه ماساژ دهید (در صورت خسته شدن پس از چند دقیقه ماساژ آن بر روی پوست صورت، می توانید ماسک را همان طور قرار داده و بگذارید خشک شود، اما ماساژ اثر بخشی بهتری دارد). حال صورت خود را ابتدا با آب گرم و سپس با آب سرد بشویید. استفاده از این  ماسک به مدت یک ماه (هفته ای یک بار) برای برطرف کردن چین و چروک صورت بسیار مفید می باشد.

روشن کننده پوست صورت با ماسک انگور

استعمال خارجی از آب انگور، پوست را روشن و تقویت می کند. خانم هایی که می خواهند پوست چهره شان شفاف و صاف باشد، بایستی یک قطعه پنبه را به آب انگور آغشته و به صورت خود بمالند و پس از 10 دقیقه صورت را با آب ولرم بشویید.

همچنین، برای درخشش و روشن شدن پوست می توانید در مقداری آب ولرم و آب انگور، پودر جوش شیرین را حل کرده و با این محلول صورت خود را بشویید.

علاوه بر این، می توانید یک قاشق غذاخوری انگور پوره، یک قاشق چای خوری آب لیمو و یک قاشق چای خوری روغن درخت چای را با هم مخلوط کنید. سپس این مخلوط را روی پوست گذاشته و بعد از 10 دقیقه آن را بشویید. این ماسک انگور علاوه بر روشن شدن پوست از خشکی پوست نیز جلوگیری می کند.

معجزه ماسک انگور برای شفاف شدن پوست معجزه ماسک انگور برای شفاف شدن پوست

کاهش چربی پوست با ماسک انگور

یک لیوان انگور تازه را در مخلوط کن ریخته و کامل میکس کرده و آب آن را صاف کنید. حال یک قاشق غذاخوری گلاب، یک قاشق غذاخوری آب لیمو و در نهایت خاک رس (به میزان لازم) را اضافه کرده و مخلوط کنید تا یک خمیر یکدست ایجاد شود. مخلوط را به مدت  10 دقیقه روی پوست بگذارید و سپس آن را با آب بشویید. این ماسک انگور جهت کنترل و کاهش چربی پوست (به ویژه پوست های چرب) استفاده می شود.

همچنین، می توانید نصف فنجان توت فرنگی خرد شده و نصف فنجان انگور را با مخلوط کن به شکل پوره در آورد و مخلوط کنید. سپس، این ماسک را حداقل 20 دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید و در نهایت با آب بشویید. این مخلوط علاوه بر کاهش چربی پوست، سبب کاهش لکه های پوستی نیز می شود.

لطافت پوست با روغن انگور

از روغن انگور برای زیبایی و لطافت پوست استفاده می شود. به این صورت که 50 گرم آب انگور را با 100 گرم روغن بادام تلخ مخلوط کنید، سپس 50 گرم موم زرد خالص را نیز به آن اضافه کرده و با هم مخلوط کنید. سپس آن را بر روی شعله ملایم قرار داده تا کمی گرم شود. حال آن را از روی شعله برداشته و روی پوست دست خود امتحان کنید اگر پوستتان را نسوزاند، می توانید آن را بر روی پوست صورت خود قرار دهید. سپس، این روغن را کمی ماساژ داده و اجازه دهید به مدت 10 دقیقه روی پوست باقی بماند. پس از مدت زمان سپری شده پوست خود را با آب ولرم بشویید. از این ماسک برای نرمی و لطافت پوست استفاده می شود.

نکته: توجه داشته باشید که ماسک های ذکر شده در این مطلب را می توان علاوه بر پوست صورت و گردن، بر روی پوست دست، پا و بدن نیز قرار داده تا سبب نرمی و شادابی پوست در این نواحی نیز شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن هسته انگور را با خواص سفت کردن پوست و درمان ترک های پوستی، درمان جوش های صورت، کوچک کردن منافذ پوست صورت، درمان چروک های صورت، مرطوب کننده پوست های چرب، درمان شوره سر، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

1
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0