معجزه دانه کتان برای تقویت مو و افزایش رشد مو که نمی‌دانستید

2982 بازدید
05 دی 01
ریحون
,

معجزه دانه کتان برای تقویت مو و افزایش رشد مو که نمی‌دانستید

بذر کتان چیست؟

دانه کتان را می توان اساساً به عنوان یک نوع غذای گیاهی پر از مقادیر سالم چربی، آنتی اکسیدان ها و فیبر تعریف کرد. همچنین اغلب به آن “غذای کاربردی” می گویند زیرا دارای موادی است که سلامت کلی شما را تقویت می کند. دانه کتان که به صورت دانه، روغن، پودر، قرص و حتی کپسول موجود است، به طور موثری یبوست، دیابت و فشار خون بالا را درمان می کند. وجود آنتی اکسیدان ها تضمین می کند که فواید دانه کتان برای مو از نظر رشد بسیار زیاد است.

آیا دانه کتان برای مو مفید است؟

با توجه به آنتی اکسیدان ها و به ویژه ویتامین های موجود در دانه کتان، فواید آن برای مو بسیار زیاد است. اسیدهای چرب امگا 3 و محتوای فیبر بالای دانه کتان آنها را به یک غذای فوق العاده برای موهای سالم تبدیل می کند. دانه‌های کتان به تنظیم سطح pH پوست سر کمک می‌کنند و باعث رشد مو می‌شوند.

چگونه روغن دانه کتان می تواند به موهای شما کمک کند؟

اگر به دنبال حفظ وضعیت مراقبت از مو هستید، مطمئناً بذر کتان نوعی غذای گیاهی است که برای موهای شما بسیار مفید است. برای کمک به درک اینکه چگونه روغن دانه کتان برای مو راه حلی عالی برای تمام مشکلات مربوط به موهای شماست، در اینجا چند واقعیت وجود دارد:

  • در دانه کتان، جزء اسیدهای چرب امگا 3 وجود دارد که مواد مغذی و پروتئین های حیاتی را برای فولیکول های مو فراهم می کند. همچنین گردش خون را در پوست سر تحریک می کند و در نتیجه التهاب فولیکول مو را مهار کرده و از ریزش مو جلوگیری می کند.
  • دانه‌های کتان برای رشد مو مؤثر هستند زیرا حاوی ویتامین B هستند و سرشار از بیوتین، ریبوفلاوین، پیریدوکسین، نیاسین، اسید پانتوتنیک و اسید فولیک هستند که همگی ترکیباتی هستند که باعث تحریک رشد مو می‌شوند.
  • ویتامین E موجود در دانه کتان اثر رادیکال های آزاد را بر روی پوست سر کاهش می دهد و فولیکول های مو را برای بهبود رشد مو تقویت می کند.
  • ژل بذر کتان برای مو مفید است و شامل تنظیم سطح pH می شود زیرا دانه کتان مانند یک آرام بخش برای غدد چربی عمل می کند و بنابراین تضمین می کند که روغن با کیفیت مناسب برای موهای شما تولید می شود تا آن را سالم نگه دارد.

فواید دانه کتان برای مو

  1. نگهداری از موهای مجعد

بهترین راه حل، ژل بذر کتان است اگر موهای مجعد دارید و قصد دارید فرهای زیبا را حفظ کنید. علاوه بر این، فواید ژل بذر کتان برای مو بیشتر از اثرات نامطلوب آن است. همچنین کمک می کند تا توده های فرها به طور موثرتر از هر محصول آرایشی دیگری به هم بچسبند. از آنجایی که ویتامین E جزء حیاتی بذر کتان است، به کاهش آسیب موهای مجعد کمک می کند و در عین حال خاصیت ارتجاعی و درخشندگی آن را افزایش می دهد.

معجزه دانه کتان برای تقویت مو

معجزه دانه کتان برای تقویت مو

  1. دانه کتان برای رشد مو

یکی از فواید زیادی که دانه کتان برای مو دارد این است که رشد مو را تحریک می کند. بذر کتان حاوی ترکیبی سالم از مواد مغذی، ویتامین ها و چربی های سالم است. در نتیجه، زمانی که از روغن بذر کتان برای مو استفاده می شود، به جلوگیری از ریزش مو کمک می کند و رشد مو را قادر می سازد.

  1. مدیریت موهای خشک و آسیب دیده

اسیدهای چرب امگا 3 و ویتامین E موجود در دانه کتان به ترمیم موهای آسیب دیده و تامین رطوبت مورد نیاز آن کمک می کند. دانه کتان به حالت عمیق موهای شما کمک می کند و آن را صاف و قابل کنترل می کند.

فواید ژل دانه کتان برای مو

از ژل بذر کتان می توان به عنوان نرم کننده مو استفاده کرد. استفاده از ژل بذر کتان برای موهای شما بیش از خوردن دانه کتان فواید زیادی دارد. برخی از این مزایا عبارتند از:

  • اثر آبرسانی و آبرسانی برای موهای خشک و وز.
  • با کاهش اصطکاک و صاف کردن موها به کاهش شکستگی مو کمک می کند.
  • جذب مستقیم مواد مغذی موجود در دانه کتان از طریق پوست سر.
  • رشد بهتر مو به دلیل وجود آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها در دانه کتان.
  • با ایجاد یک لایه محافظ روی مو و پوست سر از اثرات مضر آلودگی محافظت می کند.

روغن بذر کتان برای مو

برای تهیه روغن بذر کتان برای مو، تنها چیزی که نیاز دارید بذر کتان و آب جوش است. همچنین مهم است که از انواع ارگانیک دانه ها برای محافظت از خود در برابر مواد شیمیایی مضر یا آفت کش هایی که در نوع معدنی دیده می شوند، استفاده کنید. برای ساخت این محصول، باید مراحل را دنبال کنید:

  • دو لیوان آب پر کنید و داخل تابه بریزید و روی شعله زیاد قرار دهید تا شروع به جوشیدن کند.
  • دو قاشق غذاخوری بذر کتان را به آب در حال جوش اضافه کنید و حرارت اجاق گاز را تا حد متوسط کاهش دهید.
  • تقریباً هشت دقیقه به پختن مخلوط ادامه دهید تا غلیظ شود.
  • مخلوط را از روی اجاق گاز برداشته و به مدت 20 تا 25 دقیقه روی میز قرار دهید.
  • اگر می خواهید پوشش دانه ها را از روغن جدا کنید، مخلوط را پس از سرد شدن از صافی رد کنید.
  • اکنون روغن بذر کتان آماده انتقال به ظرف در بسته است.

 

همچنین بخوانید: طریقه مصرف بذر کتان + خواص شگفت انگیز آن

 

چگونه از دانه کتان برای مو استفاده کنیم؟

چهار راه مختلف وجود دارد که می توانید به طور موثر از آن در خانه در مورد استفاده از دانه کتان برای مو استفاده کنید. آنها به شرح زیر است:

  1. روغن موی بذر کتان

از آنجایی که بذر کتان سرشار از اسیدهای چرب امگا و ویتامین E است، یکی از بهترین راه‌ها برای استفاده موثر از آن استفاده از دانه کتان به عنوان روغن و ماساژ دادن مو و پوست سر با آن است.

  1. ژل موی بذر کتان

ژل موی ساخته شده از دانه کتان یک محصول آسان است، اما همچنین در تقویت رشد موی انواع بافت مو در زنان در سراسر جهان موثر است. این مخلوط را می توان به طور مستقیم روی موهای خود برای حالت دادن بهتر استفاده کرد. مقدار کمی ژل موی بذر کتان را بردارید و آن را در طول موهای خود بمالید و همچنین پوست سر خود را ماساژ دهید. اجازه دهید ژل به مدت 15 دقیقه بماند و سپس آن را با شامپوی معمولی بشویید.

  1. خوردن بذر کتان خام

یکی از ساده ترین راه ها برای به دست آوردن فواید دانه کتان برای مو، خوردن آن به صورت خام است. بنابراین، یک قاشق از دانه کتان بوداده را در هر زمانی در طول روز مصرف کنید.

  1. دانه کتان له شده

مصرف دانه کتان نه تنها می تواند برای موهای شما مغذی و مفید باشد بلکه می تواند خوشمزه نیز باشد. نیاز ایده آل برای دانه کتان در روز حداکثر دو قاشق در روز است. می توانید یک قاشق چای خوری بذر کتان را روی سالاد خود و یک قاشق چای خوری را روی سبزیجات سرخ شده بپاشید. بذر کتان را نپزید.

چگونه موهای خود را آماده کنیم؟

آماده سازی موهایتان برای استفاده از ژل یا روغن بذر کتان به معنای آماده کردن موها برای استفاده موثر از این محصولات است.

برای اطمینان از حداکثر جذب، داشتن مو و پوست سر تمیز توصیه می شود. بنابراین، ضروری است که موهایتان را قبل از استفاده از ژل بذر کتان یا روغن بذر کتان، کاملاً بشویید. جذب مواد مغذی بذر کتان زمانی که مو خیس است بهتر است. بنابراین می توانید بلافاصله پس از شامپو از ژل یا روغن استفاده کنید.

فواید مخفی دانه کتان برای مو که نمی‌دانستید

فواید مخفی دانه کتان برای مو که نمی‌دانستید

دستور العمل های ژل بذر کتان:

چند دستور العمل ژل بذر کتان وجود دارد که می توانید به راحتی در خانه ، خودتان تهیه کنید. آنها به شرح زیر است:

ژل ساده بذر کتان

مواد لازم:

  • میزان 1/4 فنجان دانه کتان
  • میزان 500 میلی لیتر آب
  • و 2-3 برگ چریش
  • روغن های ضروری (اختیاری)

طرز تهیه این ژل:

  • دانه های کتان را همراه با برگ های چریش در یک صافی بریزید.
  • اطمینان حاصل کنید که صافی دارای سوراخ هایی به اندازه کافی بزرگ برای نفوذ روغن و به اندازه کافی کوچک است تا اطمینان حاصل شود که دانه های کتان از آن عبور نمی کنند.
  • در حین قرار دادن این صافی در آب، آب را بجوشانید.
  • بعد از پنج تا هفت دقیقه رنگ و قوام تغییر می کند. ما به یک رشته مانند قوام آب نیاز داریم.
  • این یک پایه ژل ساخته شده از دانه های کتان را فراهم می کند.
  • می توانید مخلوط را با اضافه کردن چند قطره اسانس دلخواه خود یا افزودن مواد دیگری مانند آلوئه ورا حفظ کنید.
  • بذر کتان باقیمانده را می توان در فریزر نگهداری کرد تا دفعه بعد برای ساختن مقداری ژل بیشتر استفاده شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

بذر کتان را با خواص کاهش اشتها، چربی سوز، کاهش و کنترل وزن، درمان یبوست، کاهش فشار خون، جلوگیری از پوکی استخوان، کاهش کلسترول خون و ….، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

6
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

  1. ناشناس
    7 آذر 1402

    ژل کتان برای مژه ها

    • المیرا
      8 دی 1402

      برای دختر ۱۰ ساله میشه اسنفاده کرد؟

      • عطارک
        8 دی 1402

        عرض ادب و احترام

        مانعی ندارد.

  2. ناشناس
    2 آذر 1402

    با سلام آیا تخم کتان مو را چرب نمیکنه تشکر

    • المیرا نه اصلا من استفاده کردم
      8 دی 1402

      برای دختر ۱۰ ساله میشه اسنفاده کرد؟

      • ناشناس
        1 بهمن 1402

        سلام موهای من پایینش خشک و اسیب دیده میشه دو روزه ژل کتان رو میزنم به پایین موهام ولی اصلا نمیشورم روزی ۲ یا سه بار هم میزنم هروقت حس کنم موهام خشک و بد حالت نوشتین بعد از یه ربع بشوریم یعنی مشکل سازه ؟؟؟؟؟

0