topNotif

معجزه ایی به نام آلوئه ورا قسمت سوم

1497 بازدید
03 بهمن 96
شقایق
بروزرسانی شده در تاریخ 4 دی 1400

در این مطلب با معجزه ایی به نام آلوئه ورا ، آشنا می شویم. (قسمت سوم)

قسمت اول را بخوانید قسمت دوم را بخوانید

 

ژل اصلاح !

آلوئه ورا جز اصلی این نوع ژل اصلاح است که برای ثابت نگهداشتن خط ریش و سایر موهای صورت مفید است و از هر ورمی در این ناحیه جلوگیری می کند. این ترکیب منحصر به فرد پوست را صاف، نرم و درخشان می سازد و حاوی بنزوکائین (ماده ای که به عنوان داروی بی حس کننده موضعی استفاده می شود) نیست. زمانی که صورت مرطوب است یک لایه بسیار نازک از ژل را بر روی ناحیه ای که می خواهید اصلاح کنید قرار دهید، مقدار کمی از ژل را در یک حرکت دایره ای شکل به کار ببرید و سعی کنید موها را به سمت بالا بکشید پس از آن با ملایمت اصلاح کنید و صورت را با دقت بشویید.

کرم مغذی و مرطوب کننده !

کرم مغذی آلوئه ورا برای پوست های خشک و آسیب دیده مناسب است و دارای خواص ضدالتهابی، التیام بخش، ترمیم کنندگی و ضد خارش است. تغذیه کننده، مرطوب کننده و نرم کننده پوست است، به عنوان یک مرطوب کننده به نفوذ مواد بهداشتی کمک می کند و به از بین بردن سلول های مرده کمک می نماید. لوسیون مرطوب کننده صورت شاداب کننده است و مخصوص استفاده روزانه می باشد که بدون به جای گذاردن اثر چربی، پوست را مرطوب، تغذیه و هیدراته می کند. آلوئه ورا حاوی رطوبت زیادی است و رطوبت پوست را تامین می کند.

 

همچنین بخوانید:  فواید آلوئه ورا برای زیبایی پوست

 

خارش !

حاوی مواد مشابه و اجزای ترکیبی است که در کاهش ورم، خارش و افزایش جریان خون به سمت ناحیه آسیب دیده مفید است. منیزیم لاکتات موجود در گیاه به وسیله ممانعت از تولید هیستامین ممکن است اثر ضد خارش آن را مطرح کند. این ژل خارش را تسکین می دهد، برای خارش ناشی از گزنه ها نیز مفید است. این گیاه مرهم و خنک کننده خوبی برای سوزش پوست است و خاصیت ضد انگلی دارد. به این منظور ژل به دست آمده از یک برگ تازه را مستقیما روی ناحیه ای از پوست که دچار این عارضه است قرار بدهید، پماد آن را نیز می توان استعمال نمود.

ضد قارچ !

آلوئه ورا از گیاهانی است که شاید از نظر خواص درمانی، هیچ گیاه دیگری به پای آن نرسد، این گیاه دارای اثر ضد قارچ است. ژل آلوئه ورا در عفونت های قارچی مورد استفاده است. عفونت های قارچی شامل کچلی سر، پا و سایر عفونت های ناشی از قارچ هایی مانند میکروسپوروم، تریکوفیتون و اپیدرموفیتون و برفک هستند. انگشتان پا و سر شایع ترین محل های ابتلا می باشند. علایم کلیدی آنها شامل ایجاد لکه های قرمز همراه با خارش شدید و پوسته ریزی یا جدا شدن پوست می باشد.

پسوریازیس !

پوست دائما نو می شود با همان سرعتی که سلول های مرده در بیرونی ترین لایه پوست (اپیدرم) فرو می ریزند، سلول های جدید از قاعده اپیدرم جای آنها را می گیرند. پسوریازیس در شرایطی به وجود می آید که تولید سلول های جدید افزایش می یابد و سلول های قدیمی در حد طبیعی باقی می ماند که ژل آلوئه ورا را می توان برای درمان پسوریازیس نیز استفاده کرد.

 

قسمت اول را بخوانید قسمت دوم را بخوانید

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

   

روغن آلوئه ورا را با خواص ضد جوش، ضد لک، سفید کننده و روشن کننده پوست، درمان حساسیت های پوستی و آفتاب سوختگی، ضدچروک پوست، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0