topNotif

مراقبت و بهداشت مادر باردار

1923 بازدید
25 شهریور 97
سمانه
مراقبت و بهداشت مادر باردار

مراقبت و بهداشت مادر باردار

با مراقبت و بهداشت مادر باردار آشنا شوید

مراقبت و بهداشت مادر باردار از موارد مهمی است که یک زن باردار باید به آن توجه کافی داشته باشد چرا که با مراقبت و رعایت بهداشت می تواند نوزادی سالم به دنیا آورد. این مراقبت ها در ادامه ذکر می شوند.

خواب زن باردار:

زن باردار زمانی یک حمل موفقیت آمیز دارد که بتواند حداقل در شبانه روز 8 ساعت بخوابد یا اگر به بیشتر از 8 ساعت هم عادت دارد اشکالی ندارد می تواند بخوابد و در صورت امکان پس از صرف ناهار هم مقداری استراحت نماید طوری که خیلی راحت بدن خود را رها کند و یک استراحت خوب داشته باشد.

روابط زناشویی:

در دوران حاملگی زن و شوهر می توانند روابط جنسی عادی خود را داشته باشند. تعادل جنسی بین زوج ها باید در طول بارداری برقرار باشد. هر زوجی باید وضعیتی را که راحتتر هستند و برایشان مناسب است انتخاب کنند. حداکثر چیزی که می توان به برخی از زوج ها توصیه کرد این است که از حرکات پر تحرک و افراط در انجام روابط خودداری کنند. البته در دو مورد باید از نزدیکی در بارداری خودداری نمود: اوایل حاملگی که احتمال سقط جنین وجود دارد و اواخر بارداری

در صورت وجود خطر وضع حمل زودرس:

از هنگامی که اسپرم های مرد در رحم زن وارد می شود و با تخمک یا تخمچه زن ترکیب می گردد دوران بارداری زن شروع می شود. از این زمان نطفه فرزند در رحم مادر با سرعت عجیبی در حرکت و تکامل است. این موجود زنده تا حدود زیادی وابسته به مادر است زیرا نطفه پدر در حکم بذر است و رحم مادر به منزله کشتزار و اصولا محیط پرورش عامل مهمی برای حفظ حیات نوع بشر محسوب می شود.

 

همچنین بخوانید: مراقبت از سلامتی در دوره بارداری

 

از این جهت هر مادری وظیفه دارد که از زمان بسته شدن نطفه تا وضع حمل به تناسب اوقات به مسئولیت های مهم خویش آگاه باشد تا بتواند بهترین محیط را برای نخستین خانه فرزندش فراهم نماید. اولین حق طبیعی جنین آن است که از پدر و مادر به دستورات شارع مقدس اسلام آگاه باشند و حقوقی را که از وقت انعقاد نطفه تا زمان وضع حمل برای فرزند وضع نموده به طور کامل رعایت نمایند که از جمله مواردی همچون نطفه در حال حیض و ناپاکی زن بسته نشود. شکم مرد از غذای حرام و شبهناک تغذیه نشده باشد، می باشند.

  1. نظر زن و مرد در حال بسته شدن نطفه متوجه بیگانه نشود.
  2. مادر در ایام بارداری از غذاهایی که در پرورش اخلاق کودک موثر است تغذیه نماید.
  3. به مناظر زیبای طبیعت نظر افکند.
  4. با دوستان اهل بیامیزد و از کسانی که معاشرت با آنان وی را خشمگین می کند تا حد امکان دوری و پرهیز کند.
  5. خواب راحت و ممتد خود را به هیچ وجه از دست ندهد.
  6. پیوسته شاد و امیدوار باشد نه مضطرب و مغموم.
  7. آن چنانکه از جسم و جان خود مراقبت می کند باید محیط سالم و امنی را برای رشد جنین آماده و ایجاد نماید.
  8. برای زیبایی و خوش اندام شدن جنین به توصیه ها و غذاهایی که از ائمه معصومین به عنوان غذاهایی که در دوران بارداری در ساختمان جسمی و روحی جنین مفید و ارزنده هستند توجه نمایند. میوه هایی مانند به، سیب، انار شیرین، خربزه به همراه پنیر همگی برای داشتن فرزندی زیبا توصیه شده اند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

ریشه موصیلی سفید را با خواص تقویت میل جنسی، بهبود ضعف جنسی، درمان اختلال نعوظ، کاهش استرس و اضطراب ذهنی، آنتی اکسیدان و درمان عفونت، افزایش شیر مادر، افزایش وزن و افزایش حجم عضلات، تقویت ایمنی بدن، کنترل دیابت، تسکین درد و التهاب ناشی از آرتروز، درمان اختلالات ادراری مانند بی اختیاری ادرار، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0