مراقبت از پوست اطراف ناخن

2512 بازدید
07 دی 96
سمانه

با چند روش برای مراقبت از پوست اطراف ناخن آشنا شویم 

ریشه شدن پوست اطراف ناخن

تا وقتی به بعضی چیزها دست نمی زنید، مشکلی برایتان به وجود نمی آید مشکل از آن جا شروع می شود که دستتان با هر چیزی تماس پیدا می کند. مثلا با موهاتان، لباستان یا روزنامه. هر بار که از دست هایتان استفاده می کنید، درد خفیفی را احساس می کنید که شما را از وجود ریشه های اطراف ناخن آگاه می کند.

پوست در این قسمت ها تنها به دلیل نرسیدن چربی کافی خشک می شود. این مشکل در خانم ها که با آب زیاد سر و کار دارند و افرادی که ناخن می جوند، شایع است. همچنین این مشکل در افرادی که با کاغذ زیاد سر و کار دارند، رویت می شود. چون کاغذ در واقع چربی پوست را جذب می کند. اگر ریشه ریشه شدن ناخن ها برایتان به کابوسی تبدیل شده، توصیه های زیر را به کار برید.

 

مراقبت از پوست اطراف ناخن

مراقبت از پوست اطراف ناخن

ریشه های اطراف ناخن را کوتاه کنید

اگر پوست اطراف ناخن هایتان ریشه ریشه می شوند، آن ها را با یک قیچی استریل کوتاه کرده و زود به زود بگیرید. این کار مانع از بدتر شدن مشکل می شود. اشتباه بسیاری از مردم این است که سعی دارند ریشه های ناخن را در حالی که سفت هستند، بگیرند و این کار باعث شکافته شدن بیشتر پوست در این نواحی می شود.

بنابراین به شما توصیه می کنیم قبل از کوتاه کردن این پوست های اضافی، انگشت ها را در آب یا آب و روغن نگه دارید تا نرم شوند، بعد به راحتی آن ها را کوتاه کنید. اگر با دندان اقدام به جدا کردن پوسته ها کنید، برش و شکافی اطراف ناخن ها می افتد که ممکن است این بریدگی ها، چرکی شوند.

با بستن انگشتان به مشکل خاتمه دهید

اگر ریشه های اطراف ناخن مشکل زیادی برایتان به وجود می آورد، شب ها هنگام خواب به انگشتتان کرم نرم کننده یا پماد بمالید و آن ها را با یک پوشش پلاستیکی بپوشانید. انتهای نوار یا پوشش را با یک چسب محکم کنید. پلاستیک باعث می شود تا رطوبت در تمام شب حفظ شود. پوشش را صبح روز بعد باز کنید. این زمان نباید بیش از حد طولانی شود.

 

همچنین بخوانید:  بهترین روغن ها برای مراقبت و تقویت ناخن ها

 

مرطوب کردن را به صورت عادت در آورید

مرطوب کردن ناخن ها را به صورت یک عادت برای خود در آورید. لوسیون مخصوص دست را به اطراف ناخن ها بمالید تا بافت آن ها نرم بماند. هر بار که از این مرطوب کننده به دست ها می مالید، وقتی را هم صرف ماشاژ نرم کننده به اطراف ناخن ها نمایید.

در این مورد مالیدن روغن زیتون یا کاشفه به اطراف ناخن ها اهمیت دارد. حتی می توانید از روغن نارگیل که بسیار برای این مشکل موثر است، به صورت ماشاژ روی پوست اطراف ناخن و ناخن بمالید، روغن نارگیل در استحکام و تسریع رشد ناخن هم بسیار موثر است.

مراقبت از پوست اطراف ناخن

از آنجا که پوست، بیشتر در اطراف ناخن ها ریشه می شوند، اکثر مردم سعی می کنند با استفاده از لوسیون های رفع پوسته، گاه نامرغوب، از بروز این مشکل جلوگیری کنند. اما این روش مناسبی نیست. بسیاری از این محصولات شامل هیدروکسیدسدیم اند. این ماده شیمیایی سوزش آور موجب از بین رفتن بافت پوست می گردد.

بنابراین محصولات حاوی این ماده اگر مدت زیادی بر روی پوست باقی بمانند ممکن است موجب تحریک شوند. حتی در صورت عفونی شدن آن ها ممکن است موجب التهاب پوست و سایر نسوج اطراف ناخن شوند. نکته این جاست که وظیفه مهم پوست اطراف ناخن ها حفاظت از ناخن ها در برابر باکتری ها و قارچ ها را به عهده دارند و آسیب آن ها موجب آسیب به ناخن ها می شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

   

روغن نارگیل را با خواص تقویت عضلات و موی سر، تسکین درد کمر، مقابله با آلزایمر، مرطوب کننده و لوسیون، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0