محافظت از مفاصل / 12 نکته برای پیشگیری از کابوس درد مفاصل

1367 بازدید
27 آبان 00
مروارید

محافظت از مفاصل / 12 نکته برای پیشگیری از کابوس درد مفاصل

اگر تا به حال از درد مفاصل شکایت کرده اید، برای مراجعه به پزشک متخصص لحظه ای تردید نکنید زیرا این به این معنی است که زمان درمان بسیار دیر شده است. متخصصان تایید می کنند که در لحظه آسیب دیدن مفاصل، بازگرداندن آن ها به حالت عادی بسیار دشوار می شود. این مقاله درمورد محافظت از مفاصل و 12 نکته برای پیشگیری از کابوس درد مفاصل می باشد، با ما همراه باشید؛

 

محافظت از مفاصل / 12 نکته برای پیشگیری از کابوس درد مفاصل

محافظت از مفاصل / 12 نکته برای پیشگیری از کابوس درد مفاصل

 

12 نکته برای پیشگیری از کابوس درد مفاصل

متخصصان شش نکته را برای محافظت از مفاصل ارائه می دهند:

1. خم شدن زانوها هنگام پرش

هنگام پریدن، زانوها باید قبل از بازگشت دوباره به زمین خم شوند. زیرا به گفته متخصصان، هنگامی که بعد از پریدن به زمین برخورد می کنید، استخوان ها، ماهیچه ها و مفاصل به شدت به یکدیگر کشیده می شوند.

تحقیقات پزشکی نشان می دهد که قدرت پرش ممکن است پنج برابر وزن بدن یک فرد باشد و با خم شدن زانوها قبل از فرود قسمت های دیگر ساق پا، مانند ران و ساق پا، تا حدی تاثیر نیروی ضربه را تحمل می کنند.

 

همچنین بخوانید: درمان گیاهی تسکین بیماری التهاب مفاصل

 

2. تاکید بر ضرورت گرم کردن قبل از ورزش

گرم شدن به گفته متخصصان، به احیای قلب و افزایش سرعت گردش خون کمک می کند و باعث تحریک ماهیچه ها و مفاصل برای هرگونه فعالیت می شود و هرگونه فعالیت بدنی قوی بدون گرم شدن باعث می شود مفاصل آسیب پذیرتر شوند.

3. اجتناب از ایستادن ناگهانی

متخصصان کاهش سرعت بعد از انجام یک ورزش شدید را توصیه می کنند. توقف ناگهانی برای سلامتی مضر است، زیرا گردش خون باید به آرامی به حالت عادی برگردد، تا ماهیچه ها و مفاصل بتوانند روند ترمیم خود را آغاز کنند.

4. نوع کفش

متخصصان پوشیدن کفش هایی را توصیه می کنند که ضربه را جذب می کنند و ثبات پا را فراهم می کنند، زیرا کفش های پاشنه بلند که شوک را جذب نمی کنند و ثبات لازم را برای پا ایجاد نمی کنند، آسیب های زیادی به ماهیچه ها، مفاصل و رباط های پا، ساق پا، لگن و پشت وارد می کنند.

5. زیاده روی نکنید!

بعضی حرکات‌ و ورزش‌ها ممکن است در شروع دشوار بوده و فشار بسیار زیادی بر مفاصل وارد کنند. بنابراین ضروریست ورزش را با شدت کم شروع کنید و بعد به تدریج آن را افزایش دهید. اگر حین ورزش دچار درد می‌شوید باید آن را متوقف کرده و استراحت کنید. اگر هم این درد ادامه پیدا کند باید با پزشک مشورت کرده و از آسیب دائمی به مفاصل جلوگیری نمایید.

6. از سرمادرمانی استفاده کنید

یخ یک ضددرد غیردارویی عالی می باشد که به رفع التهاب مفاصل بسیار کمک می‌کند. اگر دچار درد و سوزش مفصلی شدید، یخ را با یک حوله پوشانده و آن را برای 20 دقیقه روی ناحیه موردنظر بگذارید. توجه داشته باشید که هیچ‌وقت نباید یخ را مستقیم روی پوست بدن قرار دهید.

سایر نکات برای محافظت از مفاصل

7. وزن زیاد می‌تواند باعث وارد آمدن فشار به مفاصل و فرسودگی زودرس آن ها شود پس لازم است وزن بدنتان را به حد نرمال برسانید.

8. برای تقویت عضلاتی که مفاصل را احاطه کرده اند، به طور منظم ورزش کنید.

9. سعی کنید در هنگام ایستادن و یا نشستن نحوه قرار گیری بدنتان صحیح باشد.

10. هنگام بلندکردن اشیای سنگین بسیار مراقب باشید.

11. درد مفاصل را نادیده نگیرید. هنگامی که اندامی درد بگیرد، ورزش یا فعالیت را قطع کنید و از ایجاد فشار بر آن جلوگیری کنید.

12. در یک وضعیت برای مدت طولانی نمانید و سعی کنید عضلات و مفاصل را به طور مرتب تکان دهید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

معجون ضد درد مفاصل را با خواص ضد درد و التهاب مفاصل، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

4
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

  1. رحیمی
    13 آذر 1400

    با سلام ممنون بابت مقاله خوبتون عالی بود

    • عطارک
      13 آذر 1400

      درود بر شما
      از توجه شما سپاسگزاریم؛ باعث خوشحالی ماست که محتوای این مقاله مورد رضایت شما قرار گرفته است.
      شاد و سلامت باشید.

  2. منا
    12 آذر 1400

    مقاله خوبی هست برای دوستانم هم فرستادم❤️

    • عطارک
      13 آذر 1400

      درود بر شما
      از توجه شما سپاسگزاریم؛ باعث خوشحالی ماست که محتوای این مقاله مورد رضایت شما قرار گرفته است.
      شاد و سلامت باشید.

0