topNotif

ماسک چریش و خواص آن برای پوست صورت

4820 بازدید
28 بهمن 97
بهاره
,
بروزرسانی شده در تاریخ 2 دی 1400

ماسک چریش و خواص بی نظیر آن برای پوست صورت

چریش یا نیم (neem) دارای مزایای زیادی است و در طب سنتی برای هزاران سال استفاده می شده است. به علت دارا بودن خاصیت ضد باکتری، ضد عفونی کننده، ضد التهابی و ضد قارچی این گیاه، برای پوست بسیار مفید است. گیاه چریش سرشار از ویتامین ای می باشد که برای پوست عالی است. رایج ترین و آسان ترین روش استفاده از برگ چریش، تهیه یک خمیر یکدست از برگ های آن است. برگ های چریش اکثر بیماری های پوستی را درمان می کند و برای رفع مشکلاتی مانند آکنه، خارش، اگزما، پسوریازیس و غیره بسیار موثر است. لذا در این مقاله، با ماسک چریش و خواص بی نظیر آن برای پوست آشنا شوید.

 

ماسک چریش و خواص بی نظیر آن برای پوست صورت

ماسک چریش و خواص بی نظیر آن برای پوست صورت

 

ماسک چریش و خواص آن برای پوست صورت

ماسک چریش برای درمان آکنه

گیاه چریش یک راه حل طبیعی برای از بین بردن آکنه است. همچنین، برگ های چریش به دلیل خاصیت ضد باکتریایی و ضد التهابی از ایجاد آکنه و جوش های جدید جلوگیری می کند. جهت درمان آکنه با چریش، تعدادی از برگ های چریش و چند برگ ریحان را خرد و له کنید تا یک خمیر یکدست ایجاد شود. لازم به ذکر است در صورت عدم دسترسی به برگ های چریش می توانید از پودر آن جهت تهیه ماسک ها استفاده نمایید. سپس، این خمیر را بر روی صورت قرار داده و اجازه دهید، خشک شود. برای دریافت بهترین نتایج، این کار را سه بار در هفته انجام دهید.

ماسک چریش برای پوست های چرب

اگر  پوست چربی دارید و از چربی پوست خود خسته شده اید، توصیه می کنم از این ماسک برگ های چریش استفاده کنید. برای شروع، برگ های تازه چریش را به صورت خمیر در آورید و یا دو قاشق غذاخوری پودر برگ چریش را با کمی آب مخلوط کنید تا خمیر یکدست ایجاد شود. سپس، 2 قاشق غذا خوری زردچوبه به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا به یک قوام متوسط برسد. حال، آن را به طور مستقیم بر روی صورت بمالید و بعد از 15 دقیقه با آب سرد شستشو دهید. استفاده از این ماسک چریش هفته ای دو بار سبب کنترل چربی پوست می شود.

 

همچنین بخوانید:  ماسک زعفران و فواید آن برای پوست

 

ماسک چریش برای پوست درخشان

اگر به دنبال پوست سالم و درخشان هستید این ماسک برگ چریش را پیشنهاد می کنم. شما می توانید از چریش برای درخشش طبیعی پوست آسیب دیده صورت، استفاده کنید. بدین منظور، یک قاشق غذا خوری پودر چریش و یک قاشق غذاخوری پودر چوب صندل را مخلوط کنید و با استفاده از گلاب آن را به شکل یک خمیر در آورید. حال این خمیر را بر روی صورت و گردن خود بگذارید و اجازه بدهید برای 10 تا 15 دقیقه روی پوست باقی بماند. در نهایت آن را با آب سرد بشویید.

ماسک چریش برای درمان لکه های پوستی

برای افرادی که از لکه های پوستی (کک و مک) رنج می برند این ماسک بسیار مفید است. اختلالات رنگدانه ای عمدتا به دلیل تماس مستقیم پوست با آفتاب بر روی صورت ایجاد می شود. اما، گاهی اوقات در سایر قسمت های بدن نیز بروز می کند. برای درمان این لکه های پوستی، یک قاشق غذاخوری آرد نخودچی و دو قاشق غذاخوری پودر چریش را با هم مخلوط کرده و با استفاده از لیمو و آب، آن را به خمیر تبدیل کنید. سپس، این ماسک را بر روی پوست بمالید و اجازه دهید خشک شود. پس از آن خشک شدن، صورت را با آب سرد بشویید.

ماسک چریش برای جوانسازی پوست و جلوگیری از پیری پوست

چریش دارای خواص بازسازی کننده ای است که به تولید کلاژن های پوستی، کمک می کند، در نتیجه اثرات پیری  چون افتادگی پوست و چین و چروک کاهش می یابد. با استفاده از پودر چریش یک خمیر یکدست ایجاد کنید و آن را بر روی صورت خود قرار هید تا خشک شود. بعد از خشک شدن آن را بشویید. برای رفع چین  و چروک، روغن چریش نیز بسیار موثر است و سبب کاهش اثرات پیری می شود.

ماسک چریش برای پوست های خشک

چریش دارای خواص مرطوب کنندگی طبیعی است که برای افراد با پوست های خشک بسیار مناسب است. جهت تهیه این ماسک، با دو قاشق غذاخوری پودر چریش، کمی عسل و آب خمیر یکدست درست کنید وآن را بر روی صورت قرار دهید و اجازه دهید این ماسک به مدت 15 دقیقه بر روی صورت باقی بماند. سپس، صورت را با آب بشویید. این ماسک مرطوب کننده، رطوبت پوست صورت را باز می گرداند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گلاب درجه یک را با خواص مقوی قلب و اعصاب، آرامبخش و نشاط آور، روشن کننده پوست و محافظ آن، ملین، معطر و خوشبو کننده، درد چشم و حرارت آن را کم می کند، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

2
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0