topNotif

ماسک های گیاهی برای رفع مشکلات مو

4172 بازدید
24 آبان 97
بهاره
,,
بروزرسانی شده در تاریخ 26 آذر 1400

ماسک های گیاهی برای رفع مشکلات مو

امروزه به نظر خیلی از افراد، داشتن مو بلند، براق و زیبا با وجود چنین شرایط آب و هوایی و آلودگی به یک رویای دست نیافتی تبدیل شده است. با این حال، ماسک موهای گیاهی فراوانی وجود دارد که در داشتن مویی بلند و زیبا به شما کمک خواهند کرد. اگرچه این ماسک های گیاهی کمی غیر معمول می باشند ولی می توانند بسیاری از مشکلات مو شما را بر طرف کنند. با استفاده از این ماسک های گیاهی، تاثیر بی نظیر آن ها را در رفع مشکلات موی خود ببینید.

ماسک های گیاهی برای رفع مشکلات مو

ماسک های گیاهی برای رفع مشکلات مو

ماسک های گیاهی برای رفع مشکلات مو

ماسک مو بامیه برای موهای خشک

بامیه غنی از ویتامین ک، ویتامین ث، پتاسیم، روی و فولات است که علاوه درخشش طبیعی موها، می تواند شوره سر را نیز از بین ببرد. 8 تا 9 عدد بامیه را خرد کنید و درون آب ریخته اجازه دهید تا زمانی که یک بافت ضخیم ایجاد شود، بجوشد. همین طور که گرم است، یک قاشق غذاخوری عسل برای نرم شدن موها به آن اضافه کنید و اجازه دهید تا سرد شود. پس از خنک شدن، آن را روی پوست و موی خود بمالید. بعد از گذشت نیم ساعت سرتان را با آب بشویید. ماسک مو بامیه موها را به طور طبیعی نرم و لطیف می کند.

ماسک مو زنجبیل برای رشد مو و کاهش ریزش مو

زنجبیل برای خواص ضد التهابی آن شناخته شده است. زنجبیل طبع گرم دارد و می تواند جریان خون به پوست سر را افزایش دهد، در نتیجه باعث افزایش رشد مو نیز می شود. یک زنجبیل تازه را بردارید، پوست آن را بکنید. سپس، آن را رنده و فشار دهید تا آب آن خارج شود. اگر موهای ضخیم و بلند دارید، حداقل به یک فنجان آب زنجبیل نیاز دارید. سپس به آب زنجبیل، کمی روغن نارگیل اضافه کنید. همچنین، به صورت اختیاری هم می توانید کمی چای سبز برای افزایش رشد مو به آن اضافه کنید. حال آن را به مدت نیم ساعت روی ریشه و مو خود بگذارید سپس با آب گرم سر خود را بشویید. استفاده از این ماسک، دو بار در هفته باعث رشد مو می شود.

ماسک مو برگ چغندر برای موهای شکننده 

برگ چغندر سرشار از مواد مغذی چون ویتامین ب، روی، آهن، پتاسیم و مس می باشد که می تواند باعث تقویت مو شود. چند برگ چغندر را بشویید و خرد کنید، آنها را با کمی آب مخلوط کنید تا یک خمیر نرم درست شود، حالا چند قطره آب لیمو اضافه کنید. حال آن را روی ریشه و مو خود به مدت نیم ساعت بگذارید. سپس با آب گرم شستشو دهید. این ماسک را دو یا سه بار در هفته برای تقویت موهای شکننده خود استفاده کنید.

 

همچنین بخوانید: ماسک مو خانگی برای تقویت مو

 

ماسک سیب زمینی برای موهای آسیب دیده

سیب زمینی حاوی ویتامین ها و مواد معدنی است که می تواند به درخشندگی موهای آسیب دیده شما کمک کند. سیب زمینی را رنده کرده و سپس با فشار، آب آن را خارج کنید. حال می توانید مقداری آب یا روغن نارگیل به آن اضافه کنید و پوست سر خود را به آرامی حدود 5 دقیقه ماساژ دهید. بعد از ماساژ پوست سر، بقیه مواد را به موهایتان بمالید و بعد از 30 دقیقه سر خود را با آب گرم شستشو دهید.

ماسک رزماری و روغن زیتون برای موهای رنگ شده

رزماری و روغن زیتون در بسیاری از ماسک های گیاهی و خانگی برای درمان موهای آسیب دیده استفاده می شود. رزماری رشد مو را تحریک کرده و آن را از آسیب محافظت می کند. روغن زیتون نیز مو را تغذیه کرده و از آسیب های مواد شیمیایی مانند رنگ مو جلوگیری می کند. برای استفاده از این ماسک، یک چهارم فنجان روغن زیتون را کمی حرارت دهید. سپس پنج قطره روغن رزماری را به آن اضافه کنید و مخلوط حاصل را روی موهای خود بمالید. حال سر خود را با یک کلاه پلاستیکی به مدت 20 دقیقه بپوشانید. در نهایت، سر خود را با یک شامپو ملایم بشویید. روغن اضافی را می توانید در یخچال نگهداری کنید.

ماسک بذر شنبلیله و ماست برای رفع شوره سر

بذر شنبلیله به دلیل خاصیت ضد قارچی و ضد باکتریایی که دارد سبب از بین رفتن شوره سر می شود. ماست نیز در ترکیب با تخم شنبلیله قابلیت رفع شوره سر را چند برابر می کند. جهت تهیه این ماسک، دو یا سه قاشق غذاخوری تخم شنبلیله را برای کل شب در آب خیس کنید. صبح روز بعد آن را له کرده تا یک خمیر یکدست ایجاد شود. سپس، ماست را به آن افزوده و این ترکیب را برای یک ساعت روی پوست سر بگذارید. در نهایت سر را با شامپو بشویید. توصیه می شود این ماسک را هفته ای یک یا دو بار تکرار کنید. هنگام استفاده از داروهای طبیعی برای درمان شوره سر باید صبور باشید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن بادام شیرین را با خواص تسکین دردهای عضلانی، درمان یبوست، تقویت اعصاب، تقویت مو، درمان ریزش مو، موخوره و شوره سر،کاهش چین و چروک پوست، تقویت مژه و پرپشت شدن ابرو، درمان خشکی و ترک خوردگی لب ها، درمان سرفه های خشک و باز شدن صدا، پیشگیری و درمان ترک های پوست در دروان بارداری ، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0