topNotif

ماسک های خانگی مخصوص پوست

1438 بازدید
13 شهریور 97
خانم راد
بروزرسانی شده در تاریخ 24 آذر 1400

ساخت ماسک های خانگی مخصوص پوست

ابتدا هر شب قبل از خواب باید صورت و گردن را با پنبه که آغشته با شیر پاک کن است به طور دورانی شسته و سپس با پنبه که آغشته به لوسیون است پاک کرده، کرم دور چشم و مرطوب کننده شب به صورت دورانی به صورت و گردن مالیده شود. صبح و ظهر هم می توانید عمل بالا را تکرار کنید و یا با آب یا لوسیون تنها چربی مرطوب کننده را گرفته و سپس از مرطوب کننده روز استفاده کنید. قبل از استفاده از ماسک اول صورت و گردن را با شیر پاک کن شسته سپس با لوسیون تمیز کرده و از ماسک مورد نظر استفاده می کنیم. ضمنا لازم به توضیح است که با شیر پاک کن و لوسیون نباید دور چشم را تمیز کرد و بعد از حمام از شیر پاک کن و لوسیون استفاده نمی کنیم.

توجه : 

  • برای ماسک های مختلف به جز ماسک لک های صورت می توانیم از پنبه آغشته به گلاب استفاده کنیم.
  • ماسک ها معمولا باید به مدت 15 دقیقه بر روی پوست باقی بماند و سپس با آب ولرم به آرامی و ظرافت از روی پوست پاک شوند. در مواردی که این روش صدق نمی کند مدت و روش پاک کردن هر ماسک ذکر شده است.

ماسک برای پوست های خشک

هلو را له کرده چند دقیقه بر روی پوست می گذاریم. این ماسک تقویتی و آب رساننده است. دو قاشق سوپ خوری عسل را با یک زرده تخم مرغ به خوبی مخلوط کرده آن را بر روی صورت و گردن می مالیم نیم ساعت بعد با آب میشوییم. گرد نارگیل را در شیر حل کرده بهم می زنیم تا خمیری شکل شود. آن را بر روی صورت مالیده می گذاریم خشک شود. سپس با آب ولرم پاک می کنیم. یک زرده تخم مرغ را خوب زده با آب هویج مخلوط می کنیم و آن را بر روی صورت و گردن می مالیم بعد از مدتی با آب ولرم می شویم. دو عدد زرد آلو را پوست کنده و له کنید سپس مقداری عسل و کوبیده جوانه گندم به آن اضافه و خوب مخلوط کنید و روی پوست بگذارید. ختمی را به صورت عرق تهیه کرده بر روی صورت کمپرس می کنیم. کاهو را پخته آب آن را با پنبه به صورت می مالیم. آب هویج و دانه انگور نیز به عنوان لوسیون به کار می رود.

ماسک های خانگی مخصوص پوست

ماسک های خانگی مخصوص پوست

ماسک سفیده تخم مرغ

برای از بین بردن خشکی صورت یک سفیده تخم مرغ را خوب می زنید تا سفید شود و به صورت می مالید. مدت مکث 20 دقیقه و بعد با آب سرد می شوئید. رفع خستگی از اثرهای دیگر این ماسک است.

ماسک برای پوست خشک

اگر پوستی خشک دارید آب گرمک با شیر را مخلوط کنید به مقداری مساوی روی پوست بمالید یک ربع مکث کرده بعد بشوئید این کار برای موهای خشک و موخره هم مفید می باشد. یک عدد زرده تخم مرغ یک قاشق چای خوری روغن زیتون به مدت 20 دقیقه بر روی پوستتان بگذارید.

ماسک برای پوست های چروک و پیر

اگر پوست مقاوم باشد دو قاشق سوپ خوری عسل را با یک سفیده تخم مرغ مخلوط کرده به آن آب لیمو اضافه می کنیم و ماسک را بر روی تمام صورت قرار می دهیم. زرده تخم مرغ را در روغن زیتون حل می کنیم و بر روی صورت می مالیم، این ماسک تقویتی است.

گوشت چرخ کرده بدون چربی را به مدت 15 دقیقه روی صورت خوابانده سپس آن را برداشته و روی صورت می گذاریم. تخم کدو و تخم خیار و تخم هندوانه را به صورت پودر در آورده آن ها را در شیر حل می کنیم و بر روی تمام صورت می مالیم. مقداری عسل – روغن زیتون – یک عدد زرده تخم مرغ را خوب مخلوط کرده سپس به صورت می مالیم و پس از خشک شدن با آب ولرم پاک می کنیم.

ماست را می توان به صورت ماسک استفاده کرد. خیار رنده شده را می توان به صورت ماسک استفاده کرد. سفیده تخم مرغ را با مقداری جوش شیرین جهت از بین بردن سیاهی و کدری پوست استفاده می کنیم. سفیده تخم مرغ را هفته ای یک مرتبه به صورت می مالیم.

ماسک برای پوست های چرب

دو قاشق آب پرتقال با یک قاشق آب لیمو ترش خوب مخلوط نموده به صورت مالیده بعد از 15 دقیقه با آب ولرم بشویید.

 

همچنین بخوانید: ماسک چریش و خواص آن برای پوست

 

انواع ماسک برای چهره های خشک و چین خورده

یک نارنج را به دو نیم تقسیم کرده و به چهره و گردن بمالید یک زرده تخم مرغ را در آب پرتقال و نارنج مخلوط کرده به تمام صورت و گردن بمالید و تدریجا با نیمه دیگر نارنج روی چهره بفشارید که خشک نشود بعد از 20 دقیقه بشوئید. پوست میوه به را 15 روز در الکل خیس کنید با آب آن صورت را ماساژ دهید جهت درمان چین و چروک بسیار نافع است. سیب تازه را خوب رنده کنید به صورت پودر در آید آنگاه یک قاشق روغن زیتون به آن اضافه کنید خوب به صورت و گردن بمالید بعد از 20 دقیقه با شیر پاک کنید.

ماسک برای چین و چروک و ناصافی های پوست

یک گوجه فرنگی رسیده را آب بگیرید و با یک قطعه پنبه تمیز به صورت بمالید و بعد از 15 دقیقه آن را با آب نیم گرم بشویید. بعد از چند بار تکرار چین و چروک ها کاملا برطرف می شود.

ماسک شیر با سیب : برای برطرف نمودن خشکی صورت یک سیب رنده شده را در مقداری شیر بجوشانید بعد از اینکه شیر کاملا پخت به طور نیم گرم روی پوست و گلو بمالید و بعد از یک ربع صورت را با گلاب بشویید.

لانوین : برای جلوگیری از چروک صورت از این کرم با انگشت به تمام صورت می زنیم و برای ورزش پوست با انگشت ضربه های ملایمی روی پوست صورت وارد می آوریم.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

خاک چینی را با خواص درمان آکنه، کاهش تعریق بدن، درمان بیماری های پوستی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0