topNotif

ماسک صورت توت فرنگی خانگی برای پوستی درخشان

1216 بازدید
09 دی 01
ریحون
,
بروزرسانی شده در تاریخ 6 دی 1401

ماسک صورت توت فرنگی خانگی برای پوستی درخشان

بسیاری از مردم برای خرید محصولات زیبایی و مراقبت از پوست هزینه گزافی می کنند، اما اغلب با نتایج رضایت بخش ناامید می شوند. همچنین همیشه خطر اضافه شدن مواد شیمیایی در این محصولات وجود دارد که ممکن است نتایج آنی را به همراه داشته باشد اما در دراز مدت به پوست شما آسیب برساند.

علاوه بر این، محصولاتی که دارای برچسب طبیعی، گیاهی یا بدون مواد شیمیایی هستند معمولاً دارای قیمت سنگینی هستند. چرا وقت، تلاش و پول خود را برای محصولات زیبایی تجاری تلف کنید، در حالی که می توانید خودتان آن را بسازید. این ماسک صورت توت فرنگی واقعاً یک نعمت برای صورت شما است زیرا می تواند فوراً پوست خشک، کدر و آسیب دیده شما را جوان کند.

مواد تشکیل دهنده ماسک صورت توت فرنگی

مواد به کار رفته در ماسک صورت توت فرنگی به روش های زیر می تواند پوست شما را بهبود بخشد.

  1. توت فرنگی

توت فرنگی رنگ پر جنب و جوش خود را از ترکیبات گیاهی به نام آنتوسیانین می گیرد که خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی قابل توجهی از خود نشان می دهد. این آنتی اکسیدان ها فعالیت رادیکال های آزاد را که مسئول آسیب زیادی به پوست هستند، مهار می کنند.

رادیکال های آزاد مولکول های ناپایداری هستند که به سلول های سالم پوست حمله می کنند و فیبرهای کلاژن را می شکنند و راه را برای پیری زودرس پوست هموار می کنند. قدرت آنتی اکسیدانی توت فرنگی می تواند به کاهش این نوع تخریب پوست کمک کند.

همچنین، توت فرنگی حاوی مقادیر زیادی ویتامین C است که باعث تولید کلاژن می شود. کلاژن فراوان ترین جزء پوست است، اما با افزایش سن، تولید آن به تدریج کاهش می یابد. از دست دادن این پروتئین ساختاری در درجه اول مسئول افتادگی پوست و ایجاد چین و چروک است، اما ویتامین C می تواند به کاهش و ترمیم این نوع آسیب پوست کمک کند.

علاوه بر این، پلی فنول های موجود در توت فرنگی می تواند به محافظت از پوست شما در برابر اثرات مضر اشعه ماوراء بنفش خورشید که باعث پیری زودرس پوست و سایر مشکلات می شود، کمک کند.

ماسک صورت توت فرنگی خانگی برای پوستی درخشان

ماسک صورت توت فرنگی خانگی برای پوستی درخشان

  1. ماست، شیر یا خامه شیر

ماست ساده یا یونانی، شیر یا خامه شیر به دلیل محتوای اسید لاکتیک به ماسک اضافه می شود. اسید لاکتیک به عنوان آلفا هیدروکسی اسید (AHA) طبقه بندی می شود که یک اسید طبیعی است که در غذاهای حیوانی و گیاهی یافت می شود.

اسید لاکتیک با لایه برداری پوست به یکدست شدن رنگ و بافت پوست کمک می کند. به آسانی جذب پوست می شود و پیوند بین سلول های مرده اپیدرمی را سست می کند، که سپس ریزش آن آسان تر می شود.

در نتیجه، لایه بالایی سلول های مرده پوست به تدریج کنده می شود تا پوست تازه تشکیل شده از زیر نمایان شود که سفت تر، روشن تر، نرم تر و صاف تر است. علاوه بر این، اسید لاکتیک pH پوست را کاهش می‌دهد تا کمی اسیدی‌تر شود و آن را برای باکتری‌های آسیب‌رسان پوست غیرقابل پذیرش می‌کند.

  1. عسل

خواص درمانی عسل از دیرباز در طب عامیانه مورد استفاده قرار گرفته است، اما اکنون توسط تحقیقات علمی تایید شده است. پس جای تعجب نیست که به یکی از پرکاربردترین مواد در محصولات تجاری پوست و داروهای زیبایی تبدیل شده است.

عسل یکی از بهترین مرطوب‌کننده‌های طبیعی است، به این معنی که رطوبت پوست را برای مدت طولانی‌تری هیدراته نگه می‌دارد.

مرطوب کردن پوست برای نرم، صاف و لطیف نگه داشتن آن بسیار مهم است. از طرف دیگر پوست خشک یا کم آب، مستعد ایجاد چین و چروک است. علاوه بر این، عسل دارای خواص ضد میکروبی قابل توجهی است که می تواند به مبارزه با عفونت های پوستی کمک کند.

  1. روغن های گیاهی

بسیاری از روغن های گیاهی دارای طیف وسیعی از فواید برای پوست هستند که استفاده گسترده از آنها را در لوازم آرایشی و درمان های زیبایی توضیح می دهد.

روغن نارگیل، روغن زیتون، روغن کرچک، روغن آفتابگردان، روغن جوجوبا و روغن رز هیپ برخی از محبوب ترین گزینه ها هستند. آنها به تقویت سد پوستی، مهار التهاب پوست، بهبود زخم، آبرسانی به پوست و مقابله با استرس اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کنند.

روغن های گیاهی مختلف برای مشکلات پوستی و انواع پوست متفاوت عمل می کنند و شما باید بر اساس آن انتخاب کنید. به عنوان مثال، روغن های گیاهی غلیظ و چرب عمیقا مرطوب کننده هستند، اما می توانند منافذ شما را مسدود کرده و آکنه را تشدید کنند.

به همین دلیل است که به افراد دارای پوست چرب یا مستعد آکنه توصیه می شود که به جای آن از روغن درخت چای رقیق شده استفاده کنند. این روغن به دلیل اثرات ضد باکتریایی خود مشهور است که می تواند باکتری های مولد آکنه را از بین ببرد و به بهبود سریع پوست شما کمک کند.

 

همچنین بخوانید: 9 مزیت روغن چریش برای مو و پوست و نحوه استفاده از آن

 

  1. لیمو

لیمو دارای خواص قابض است که می تواند به سفت شدن منافذ صورت و کاهش تجمع باکتری ها و کثیفی روی پوست شما کمک کند.

این میوه سرشار از اسید سیتریک است که دارای اثر سفید کنندگی ملایمی است که می تواند لکه های تیره و رنگدانه ها را روشن کند و پوست شما را یکدست کند. علاوه بر این، اسید سیتریک مانند اسید لاکتیک در تضعیف ارتباط بین سلول های مرده اپیدرمی عمل می کند تا لایه برداری پوست را تسهیل کند.

لیمو سرشار از اسیداسکوربیک است که نام دیگر ویتامین C است. خواص آنتی اکسیدانی قوی آن به خنثی کردن فعالیت رادیکال های آزاد کمک می کند.

ویتامین C همچنین تولید کلاژن و الاستین، دو پروتئین ساختاری مهم در پوست را تحریک می کند. این می تواند به تقویت سد پوستی، ترویج بازسازی پوست و جلوگیری از پیری زودرس پوست کمک کند.

نحوه تهیه ماسک صورت توت فرنگی خانگی

در اینجا سه دستور العمل اساسی ماسک صورت توت فرنگی برای پوست های خشک، چرب و نرمال آورده شده است. هنگام تهیه ماسک، می توانید مواد آن را متناسب با نوع پوست خود تنظیم کنید.

دستور 1 – برای پوست خشک

  • ابتدا 2 تا 3 توت فرنگی را در یک کاسه له کنید.
  • سپس 1 قاشق غذاخوری خامه شیر غنی را اضافه کنید.
  • و 1 قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید.
  • مواد را خوب مخلوط کنید تا خمیری به دست آید.

دستور 2 – برای پوست های چرب

  • ابتدا 2 تا 3 توت فرنگی را در یک کاسه له کنید.
  • سپس 1 قاشق چایخوری آب لیموی تازه اضافه کنید.
  • و 1 قاشق غذاخوری عسل را به مخلوط اضافه کنید.
  • مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید تا خمیری به دست آید.

دستور 3 – برای پوست معمولی

  • ابتدا 2 تا 3 توت فرنگی را در یک کاسه له کنید.
  • سپس 1 تا 2 قاشق غذاخوری شیر را در کاسه یا 1 قاشق غذاخوری ماست یونانی ساده بریزید اگر می‌خواهید قوام غلیظ‌تری داشته باشید.
  • بعد 1 قاشق چایخوری آب لیموی تازه فشرده را اضافه کنید.
  • و در آخر 1 قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید.
  • همه مواد را خوب با هم مخلوط کنید تا خمیری به دست آید.
ماسک صورت توت فرنگی خانگی برای پوستی درخشان

ماسک صورت توت فرنگی خانگی برای پوستی درخشان

نحوه استفاده از ماسک صورت توت فرنگی

  • صورت خود را بشویید تا پوست تمیز شود و آن را خشک کنید.
  • ماسک توت فرنگی خانگی خود را روی تمام صورت و گردن خود بمالید.
  • پوست خود را به آرامی با انگشتان خود با حرکات دایره ای ماساژ دهید تا گردش خون و جذب مواد را افزایش دهید.
  • بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند.
  • آن را با آب ولرم بشویید.
  • در حالی که پوست شما هنوز مرطوب است اما خیس نیست، یک مرطوب کننده سبک به صورت و گردن خود بزنید.
  • برای بهترین نتیجه یک یا دو بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

کلام پایانی

توت فرنگی نه تنها برای زبان بلکه برای پوست شما نیز مفید است. آنها ذخیره ای غنی از مواد مغذی و آنتی اکسیدان هستند که می توانند به تغذیه، ترمیم و روشن شدن پوست صورت شما کمک کنند.

ماسک های صورت توت فرنگی خانگی ذکر شده در بالا نه تنها آماده سازی آسان هستند، بلکه در مقایسه با محصولات مراقبت از پوست با قیمت گزافی که به صورت تجاری پیدا می کنید، بسیار مقرون به صرفه هستند.

برای اینکه هر داروی زیبایی نتایج ماندگاری داشته باشد، باید آن را به طور منظم همراه با یک رژیم مراقبت از پوست سخت، رژیم غذایی مغذی و سبک زندگی سالم استفاده کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن کرچک را با خواص درمان یبوست و تسکین دل درد، تسکین درد آرتروز و درد زانو، رشد مژه ها، درمان کهیر و جوش سرسیاه و …، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0