topNotif

لاغری سریع و آسان با 9 ماده غذایی طبیعی

1954 بازدید
09 بهمن 97
بهاره
,

کمک به لاغری سریع و آسان با 9 ماده غذایی طبیعی

امروزه دغدغه بسیاری از افراد کاهش وزن و لاغری است. کاهش وزن کار بسیاری دشواری است و مطمئنا مستلزم داشتن یک برنامه منظم و مدون است. اغلب افرادی که با شیوه های نادرست لاغر شده اند، بعد از گذشت مدت زمانی دچار بیماری های جدی شدند. به همین دلیل بهتر است از راه های ایمن و توصیه شده که به کاهش وزن کمک می کنند، استفاده کنید. گرچه راه های زیادی وجود دارد، اما محققان مختلف معتقدند که نوع مناسب غذا در کاهش وزن بسیار اهمیت دارد. بعضی مواد غذایی وجود دارد که می تواند، رژیم غذایی شما کنترل کند و به کاهش وزن سریعتر بدن کمک کند. حال در این مقاله، لاغری سریع و آسان با 9 ماده غذایی طبیعی را شرح خواهم داد.

 

لاغری سریع و آسان با 9 ماده غذایی

لاغری سریع و آسان با 9 ماده غذایی

 

لاغری سریع با 9 ماده غذایی طبیعی

سالاد

اغلب، متخصصین تغذیه توصیه می کنند که برای لاغری سریع از سالاد استفاده کنید. اما، بسیاری از افراد عادت دارند که در طول خوردن وعده های غذایی و یا بعد از غذا، سالاد بخورند. این کار تاثیر چندانی در کاهش وزن ندارد و حتی می تواند معده را دچار مشکل کند. بر اساس تحقیقات انجام شده، استفاده از سالاد یک تا نیم ساعت قبل از غذا به کاهش وزن کمک بسیاری می کند. این کار باعث می شود معده پر شود و میزان خوردن غذای اصلی کاهش یابد. در این تحقیق مشخص شد، افرادی که نیم ساعت قبل از غذا، یک ظرف بزرگ سالاد کم کالری خوردند، توانستند 12 درصد کمتر غذا بخورند. علاوه بر این، مواد غذایی مانند اسید فولیک، لیکوپن، کاروتنوئید، ویتامین ث و ویتامین ای موجود در سالاد، باعث افزایش ایمنی بدن می شود. به خاطر داشته باشید که سالاد را باید بدون سالاد سس مصرف کنید.

چای سبز

چای سبز برای کسانی که مایل به از دست دادن وزن هستند، یک نوشیدنی عالی است. چای سبز حاوی آنتی اکسیدانی به نام کاتچین است که به افزایش متابولیسم بدن و سوختن چربی کمک می کند. تحقیقات مختلف نشان داده است که، چای سبز در کاهش شاخص توده بدن و کاهش کلسترول مضر بسیار موثر است. توصیه می شود برای کاهش وزن بیشتر، روزانه 2 تا 3 فنجان چای سبز را جایگزین نوشیدنی های کافئین داری چون قهوه و چای سیاه کنید.

دارچین

شیرینی ها و مواد قندی پس از وعده های غذایی، دلیل بزرگی برای چاقی هستند. امروزه ثابت شده است که مصرف شیرینی و به طور کلی مواد قندی اعتیاد آور است. به همین دلیل، بسیاری از افراد که در صدد کاهش وزن و لاغری سریع هستند، نمی توانند از نخوردن آن اجتناب کنند. اما، مشخص شد که خوردن دارچین به شما کمک خواهد. بر اساس یک تحقیق انجام شده توسط وزارت کشاورزی ایالات متحده، پس از مصرف مقداری دارچین، میل کمتری به شیرینی خواهید داشت و می توانید به راحتی از شیرین کردن مواد غذایی خلاص شوید. دارچین یک ماده مغذی بسیار خوب است. مصرف روزانه یک چهارم قاشق چای خوری پودر دارچین در کاهش قند خون بیماران دیابتی نوع 2 و کنترل کلسترول خون مفید است.

 

همچنین بخوانید:  دویدن یا پیاده روی تند کدام به کاهش وزن سریع کمک می کنند؟

 

لوبیا

لوبیا، بهترین و مقوی ترین ماده غذایی برای رژیم لاغری سریع و کاهش وزن در نظر گرفته می شود. به گفته یک محقق در دانشگاه کالیفرنیا، لوبیا حاوی عناصر است که به افزایش دو برابری هورمون گوارشی به نام کولسیستوکینین کمک می کند. این هورمون به هضم غذا کمک بسیاری می کند. لوبیا باعث می شود برای مدت زمان طولانی تری احساس گرسنگی نکنید. علاوه بر این، لوبیا به عنوان یک ماده غذایی با فیبر در نظر گرفته می شود که به حفظ سطح قند خون و همچنین، به کاهش کلسترول کمک می کند.

تخم مرغ

پروتئین های موجود در تخم مرغ یک گنج برای بدن ما محسوب می شوند. خوردن تخم مرغ به ویژه در صبحانه، برای سلامتی بسیار مفید است. در یک تحقیق،  به تعدادی از زنان در صبحانه، دو تکه نان تست کم کالری با تخم مرغ دادند و به گروهی دیگر از زنان صبحانه های معمولی خورند. بعد از انجام این آزمایش مشخص شد که، زنانی که تخم مرغ خوردند، احساس گرسنگی کمتری نسبت به گروه دیگر داشتند و همچنین، با وجود خوردن صبحانه محدود، پر انرژی تر از گروهی بودند که صبحانه معمولی مصرف کردند.

 

لاغری سریع و آسان با 9 ماده غذایی

لاغری سریع و آسان با 9 ماده غذایی

 

گلابی و سیب

فیبر موجود در گلابی بسیار با ارزش است. طبق اعلام اداره غذا و داروی آمریكا، تنها مصرف شش گرم گلابی در روز برای کاهش اشتها كافی است. غیر از گلابی، سیب نیز بهترین منبع برای کاهش گرسنگی است. گلابی و سیب هر دو میوه دارای پکتین هستند. این ماده یک فیبر طبیعی است موجب عملکرد بهتر دستگاه گوارش شده و علاوه بر این، سطح قند خون را کاهش می دهد. توصیه می شود، به جای مصرف میان وعده های ناسالم، از سیب و گلابی استفاده نمایید.

سوپ مرغ

یک فنجان سوپ مرغ معمولی و کم کالری احساس گرسنگی را از بین می برد. به اعتقاد محققان، سوپ مرغ در کاهش اشتها کمک می کند. علاوه بر این، یک غذای کامل و مقوی محسوب می شود.

گوشت گاو

اگر می خواهید کاهش وزن بیشتر و لاغری سریع تری داشته باشید، گوشت گاو را به شام خود اضافه کنید. اگر روزانه باید بین 1500 تا 1700 کالری مصرف کنید، گوشت گاو می تواند بخش مهمی از رژیم غذایی شما باشد. گوشت گاو باعث ایجاد احساس پری در معده می کند، به همین دلیل در دسته غذایی هایی که به کاهش وزن کمک می کند، قرار دارد.

روغن زیتون

روغن زیتون از جمله روغن هایی است که نتها برای بدن مضر نیست بلکه حاوی مواد مغذی فراوانی است که به حفظ سلامت بدن کمک می کند. روغن زیتون از چربی های غیر اشباع ساخته شده است که برای سوختن کالری مفید است. روغن زیتون را می توانید در سالاد و در دیگر غذاها استفاده کنید. در استرالیا، تحقیقی بین  زنان 57 تا 73 سال انجام شد. در این مطالعه، زنان یک لیوان شیر بدون چربی به همراه کمی روغن زیتون و جو دوسر برای صبحانه میل کردند. در پایان تحقیقات مشخص شد که روغن زیتون به افزایش سوخت و ساز کمک می کند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

قهوه گانودرما را با خواص بهبود سیستم ایمنی، کاهش وزن، افزایش انرژی و کاهش خستگی، بهبود حافظه، کاهش کلسترول خون، کاهش التهاب، کاهش استرس، کند کردن روند پیری و بهبود گردش خون، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0