فواید گوشت مرغ

1922 بازدید
14 آبان 97
بهاره
,

فواید گوشت مرغ

گوشت مرغ یک ماده مغذی و خوشمزه است که حاوی پروتئین ها، مواد مغذی، ویتامین ها و بسیاری از مواد مفید می باشد، بنابراین اگر می خواهید یک رژیم غذایی مناسب و متعادل داشته باشید، حتما گوشت مرغ را در رژیم غذایی خود جای دهید. این که شما سوپ مرغ، سالاد مرغ، سینه مرغ کبابی یا پودر پروتئین مرغ را ترجیح می دهید، فرقی ندارد مهم این است که مرغ را مصرف کنید. در حال حاضر مرغ یکی از محبوب ترین گوشت ها در کشورهای مختلف است. در ادامه به بررسی فواید بی شمار گوشت مرغ می پردازیم.

فواید گوشت مرغ

فواید گوشت مرغ

مرغ سرشار از پروتئین است

مرغ یک منبع عالی پروتئین می باشد که سرشار از اسید آمینه های مفید است. با توجه به تحقیقات، در هر 100 گرم (3.5 اونس) مرغ پخته شده بدون پوست و بدون استخوان، 31 گرم پروتئین وجود دارد که این مقدار، بیش از نیمی از مقدار توصیه شده در روز است.

علاوه بر این، پروتئین مرغ حاوی تمام اسید آمینه مهم (ترکیبات آلی ساده است که پروتئین ها را تشکیل می دهند) به عنوان مثال، مرغ مقدار کافی از اسید آمینه تریپتوفان (tryptophan) را داراست، که مشخص شده در بسیاری از افراد احساس آرامش بخشی ایجاد می کند (در واقع، برخی از مردم به اشتباه تریپتوفان را موجب خواب آلودگی می دانند).

یکی دیگر از اسید آمینه های مرغ، ایزولوسیون (isoleucine) است که به بهبود زخم (از جمله بهبود زخم ها بعد از ورزش)، رشد و تثبیت سطح قند خون کمک می کند. همچنین ترئونین (threonine) به حفظ سیستم عصبی مرکزی، سیستم قلبی عروقی و سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

مرغ تمام نه اسید آمینه ضروری بدن را فراهم می کند (اسید آمینه هایی که انسان باید از طریق رژیم غذایی آن را به دست آورد، زیرا بدن نمی تواند آنها را تولید کند). بنابراین، مرغ یک پروتئین کامل است. همچنین یکی از کارآمدترین پروتئین ها در زمینه ارائه اسید آمینه های ضروری در هر خوراکی است.

 

همچنین بخوانید: فواید و مضرات استفاده از گوشت شتر

 

مرغ حاوی مواد مغذی متعدد می باشد

اگرچه شاید بیشترین میزان پروتئین فراوان در مرغ شناخته شده باشد، اما همچنین حاوی انواع مواد مغذی سودمند است. به عنوان مثال، لیست زیر فقط شامل برخی از ویتامین ها و مواد معدنی فراوان در مرغ است.

آهن: کمک به رشد و توسعه، سوخت و ساز پروتئین بدن، کمک در تولید هموگلوبین و گلبول قرمز.

فسفر: به ساختن استخوان ها و دندان های قوی کمک می کند، حفظ سلامت کلیه و کبد، کمک به عملکرد سیستم عصبی مرکزی.

سلنیوم: محافظت از سلول ها در برابر استرس اکسیداتیو (oxidative stress)، به تولید هورمون های تیروئید کمک می کند، حفظ سلامت باروری (تولید مثل)، کمک به مبارزه با سرطان.

ویتامین آ: کمک به حفظ سلامت بینایی و پوست، کمک به عملکرد سیستم عصبی، مبارزه با آسیب رادیکال های آزاد، پشتیبانی از عملکرد سیستم ایمنی بدن.

ویتامین ب 3 (نیاسین): کمک به حفظ سلامت سیستم قلب و عروق، کمک در سوخت و ساز بدن، کمک به عملکرد مغز، کمک به تشکیل و نگهداری سلول های پوست.

ویتامین ب 5 (اسید پانتوتنیک): به سوخت وساز اسیدها کمک می کند تا کربوهیدرات ها و چربی ها را به انرژی تبدیل کند، عملکرد غده های فوقانی را نیز پشتیبانی می کند.

ویتامین ب 6 (پیریدوکسین): کمک به عملکرد قلبی عروقی، سیستم گوارش، سیستم ایمنی بدن، عضلات و سیستم عصبی.

ویتامین ب 7 (بیوتین): بهبود سوخت و ساز بدن، کمک به رشد و حفظ بافت سلولی، تقویت سلامت پوست و مو.

ویتامین ب 12: محافظت از سلامت اعصاب و گلبول های قرمز، کمک به تولید انرژی، تنظیم سیستم عصبی و سیستم گوارش.

روی: مبارزه با آسیب های رادیکال های آزاد، به تولید هورمون کمک می کند، ایمنی را بهبود می بخشد، هضم را آسان می کند و به عنوان عامل ضد التهابی عمل می کند.

کالری، کلسترول، سدیم و چربی در مرغ پایین است

تنها با مصرف 165 کالری در 100 گرم مرغ بدون پوست و بدون استخوان، نمی خواهد که شما نگران افزایش چربی و وزن خود باشید برعکس، مرغ یک رژیم غذایی متعادل و عالی محسوب می شود. البته مقدار چربی در بخش های پوستی افزایش می یابد، بنابراین در انتخاب خودتان این مسئله را نیز در نظر بگیرید. از آنجا که مرغ حاوی کلسترول و چربی اشباع کمتری نسبت به پروتئین های رایج مانند گوشت گاو و گوشت خوک است، احتمال کمتری وجود دارد که کلسترول خون شما را افزایش دهد یا باعث بیماری قلبی شود. نشان داده شده است که کلسترول رژیم غذایی با بیماری ارتباطی ندارد و تنها بخش کوچکی از کلسترول خون است که غالبا سوزانده می شود.

هضم آسان

بدن انسان می تواند قبل از هضم به سرعت پروتئین ها و مواد مغذی ذکر شده در بالا را، جذب کند و مطمئن باشید که اکثر خواص مرغ به هدر نمی روند. یکی از ساده ترین غذاها برای هضم، مرغ می باشد که به ویژه برای افراد مبتلا به هضم مزمن مانند سندرم روده تحریک پذیر و بیماری کرون مفید واقع می شود.

در دسترس و راحت برای پختن

علاوه بر بسیاری از فواید مرغ، شما نمی توانید در دسترس بودن و آماده کردن راحت مرغ را انکار کنید. شما می توانید آن را در اکثر فروشگاه های مواد غذایی پیدا کنید و حتی سرآشپزهای تازه کار نیز می توانند به راحتی مرغ را با یک مهارت خاصی آماده کنند. شما می توانید مرغ را در روش های مختلف (کباب کردن، آب پز کردن، سرخ کردن، پخت) طبخ، و با دستور العمل های متعدد آماده کنید.

در نهایت، این مهم است که به برخی از معایب همراه با خواص بیشمار مرغ توجه داشته باشید. به عنوان مثال، نحوه تهیه مرغ به طور چشمگیری بر تغذیه آن تاثیر می گذارد. علاوه بر این، به یاد داشته باشید که مرغ را به درستی آماده و طبخ کنید تا از ابتلا به سالمونلا (یک باکتری که می تواند مسمومیت غذایی را ایجاد کند) جلوگیری کند. در صورت خرید پودر پروتئین مرغ، اطمینان حاصل کنید که این محصول از یک سازنده ایمن و قابل اعتماد برخوردار است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

شاهدانه را با خواص درمان یبوست، تهوع و استفراغ شدید، کاهش فشارخون و کلسترول، درمان اگزما و خشکی پوست، رفع اضطراب، رفع اختلالات خواب، افسردگی، صرع، پارکینسون و ام اس، تسکین درد، خاصیت مخدر خفیف، تقویت سیستم ایمنی بدن، تنظیم هورمون ها، ضد سرطان، درمان پوکی استخوان و التهاب مفصلی، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

2
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0