فواید گلیسیرین برای زیبایی پوست

2648 بازدید
02 اسفند 97
بهاره
,

فواید گلیسیرین برای زیبایی پوست

گلیسیرین علاوه بر مصارف دارویی و پزشکی، در محصولات مراقبت از پوست نیز استفاده می شود. گلیسیرین به رفع بسیاری از مشکلات پوستی مانند انواع جوش ها و آکنه، کمک می کند و علائم افزایش سن مانند چین و چروک و افتادگی پوست صورت را به تاخیر می اندازد. مصرف گلیسیرین همراه با سایر روغن های طبیعی و یا مواد ارگانیک دیگر مانند آب لیمو و گلاب اثر بخشی بیشتری برای پوست صورت دارد. حال در این مقاله با فواید گلیسیرین برای زیبایی پوست آشنا شوید.

 

فواید گلیسیرین برای زیبایی پوست

فواید گلیسیرین برای زیبایی پوست

 

فواید گلیسیرین برای زیبایی پوست

درمان خشکی پوست

گلیسیرین به تنهایی سبب خشکی پوست می شود اما اگر با یک روغن گیاهی (مانند روغن نارگیل یا روغن بادام) یا یک کرم معمولی مخلوط شود، برای درمان خشکی پوست بهترین است، زیرا به مرطوب نگاه داشتن پوست کمک می کند به علاوه، رنگ پوست را اصلاح می کند. اگر پوست خشکی دارید به جای تهیه کرم های گران قیمت، فقط گلیسیرین را با کمی شیر یا یک کرم معمولی برای پوست مخلوط کرده و قبل از خواب استفاده کنید.

مرطوب کننده پوست

گلیسیرین خواص مرطوب کننده طبیعی دارد. می توانید آن را با مخلوط کردن با کمی آب، حتی با بدون آب، پوست را انعطاف پذیر، صاف و روشن می کند. گلیسیرین به عنوان بهترین مرطوب کننده مناسب برای انواع مختلف پوست ها، از جمله پوست های چرب، مورد استفاده قرار می گیرد.

 

همچنین بخوانید:  منافذ باز پوست شما در 3 روز برای همیشه از بین خواهد رفت

 

کاهش چین و چروک و علائم پیری پوست

گلیسیرین غنی از مواد ضد پیری است که پوست را مرطوب تر می کند و سلامت پوست را حفظ می کند. اضافه کردن گلاب به گلیسیرین به منظور درمان مناسب برای چین و چروک و افتادگی پوست است. این بهترین روش برای استفاده از گلیسیرین است.

کاهش آکنه و جوش های غرور جوانی

اگر از عود کردن جوش های غرور جوانی رنج می برید، گلیسیرین می تواند به شما در از بین بردن این مشکل کمک کند. فقط با قرار دادن آن در نواحی جوش بلافاصله، نتیجه آن را مشاهده کنید. گلیسیرین باعث واکنش یا آلرژی نمی شود و قرمزی ناشی از آکنه به سرعت از بین می رود.

از بین بردن جوش های سر سیاه و سفید

از دیگر فواید گلیسیرین این است که، در درمان پوستی که مبتلا به انواع جوش های سر سیاه و سفید می شود، موثر است. فقط کافی است در حین شستشو با آب پوست خود را به کمک گلیسیرین مرطوب کنید تا دوباره از بروز این مشکل جلوگیری شود.

روشن کننده و درخشان کننده پوست

گلیسیرین مانع از هیپرپیگمانتاسیون (لکه‌های تیره یا کک و مک) پوست می شود و به پوست شما کمک می کند تا به طور طبیعی روشن و درخشان باشد. شما می توانید یک ماسک خانگی ساده از گلیسیرین تهیه کنید تا پوست شما به طور طبیعی درخشان و روشن شود.

ماسک روشن کننده و درخشان کننده پوست

مواد تشکیل دهنده برای تهیه ماسک

  • آب لیمو یک قاشق غذاخوری
  • موز یک دوم
  • گلیسیرین یک قاشق غذاخوری
  • عسل یک قاشق غذاخوری

روش تهیه

ابتدا نصف موز را له کنید سپس، آب لیمو، گلیسیرین و عسل را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. حال این ماسک را به مدت 20 دقیقه روی صورت قرار دهید. بعد از گذشت این مدت زمان، صورت را با آب بشویید و خشک کنید. این ماسک پوست را روشن تر می کند و باعث می شود که پوست سالم تر و نرم تر شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن سبوس برنج با خواص تغذیه کننده پوست، ضد پیری، ضد چروک، رفع سیاهی و کبودی زیر چشم، جلوگیری از آکنه، درمان ترک های پاشنه پا، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0