topNotif

فواید پوست موز و تاثیر آن بر روی زیبایی پوست

2006 بازدید
24 اسفند 97
بهاره
,,

فواید پوست موز و تاثیر بی نظیر آن بر روی زیبایی پوست

موز یکی از خوشمزه ترین میوه ها در جهان است که خوردن آن برای سلامت بدن مفید است و به مبارزه با بسیاری از بیماری ها کمک می کند. لازم به ذکر است که اکثر مردم میوه موز را می خورند و پوسته بیرونی آن را به سطل زباله می اندازند که دارای مزایای فراوانی در زیبایی پوست دارد. پوست این میوه غنی از آنتی اکسیدان ها است و شامل خواص ضد قارچی و ضد باکتری می باشد. همچنین، سرشار از منیزیم، پتاسیم، روی، ویتامین های ب 12، ب 6، ویتامین آ، ویتامین ای و و سایر مواد مغذی دیگر می باشد. حال با فواید پوست موز و تاثیر بی نظیر آن بر روی زیبایی پوست آشنا شوید.

 

فواید پوست موز و تاثیر آن بر روی زیبایی پوست

فواید پوست موز و تاثیر آن بر روی زیبایی پوست

 

فواید پوست موز و تاثیر بی نظیر آن بر روی زیبایی پوست

از بین بردن زگیل

پوست موز حاوی آنتی اکسیدان های قوی، انواع مختلف آنزیم هایی است که به از بین بردن ویروس های زگیل کمک می کند و با این روش آن ها را از بین می برد.

مواد تشکیل دهنده

  • مقداری پوست موز

 روش استفاده

پوست موز را کمی بزرگتر از اندازه زگیل بردارید و پوسته داخلی آن را بر روی زگیل قرار می گیرد. حال با استفاده از یک باند، پوسته را در منطقه آسیب دیده، ببندید.ترجیحا این کار را قبل از خواب درشب انجام دهید و صبح روز بعد آن را از روی دست خود برداشته و پاک نمایید. این کار را برای چند هفته تکرار کنید تا زمانی که زگیل ناپدید نشود.

ماسک پوست موز برای درمان آکنه

یکی از فواید پوست موز کمک به درمان آکنه می باشد. این یک پوست طبیعی است که برای حذف سموم از روی پوست و مبارزه با باکتری هایی که باعث آکنه می شوند، استفاده می شود. پوست موز سرشار از عنصری به نام لاکتین است که پوست را در برابر میکروب های مولد جوش و آکنه محافظت می کند.

مواد تشکیل دهنده

  • مقدار کمی پودر زردچوبه
  • تعدادی پوست موز

 روش تهیه

پودر زردچوبه بر روی پوست داخلی موز بریزید و آن را به مدت 5 دقیقه بر روی پوست آسیب دیده ماساژ دهید. حال اجازه دهید پوست موز برای مدت 15 دقیقه روی صورت شما باقی بماند و سپس پوست خود را با آب گرم شستشو دهيد. این دستور العمل را دو بار در روز تکرار کنید.

ماسک پوست موز، جوز هندی و عسل برای درمان آکنه

مواد تشکیل دهنده

  • پوست موز
  • جوز هندی یک عددکوچک
  • عسل یک قاشق غذاخوری

روش تهیه

مواد داخلی پوست موز را به کمک قاشقی خارج کرده و داخل ظرفی بریزید. سپس، کمی جوزهندی پودر شده و عسل به آن اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. این ماسک را به مدت 5 دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید. سپس، آن را با آب گرم بشویید.

 

همچنین بخوانید:  ماسک چریش و خواص آن برای پوست صورت

 

ماسک پوست موز و عسل برای درمان پوست خشک

این ماسک برای درمان پوست خشک به دلیل خواص مرطوب کننده موز در نظر گرفته شده است.

مواد تشکیل دهنده

  • محتوای داخلی پوست موز یک و نیم قاشق غذاخوری
  • عسل یک قاشق غذاخوری

روش تهیه

محتوای داخلی پوست موز را با عسل مخلوط کنید و آن را بر روی پوست خود قرار دهید. بعد از گذشت 5 تا 10 دقیقه این ماسک را با آب بشویید.

ماسک پوست موز، عسل و روغن بادام برای نرم کردن پوست

از دیگر فواید پوست موز و خود میوه موز، کمک به نرمی و لطافت پوست است. موز و پوست آن به دلیل داشتن پتاسیم، سبب آبرسانی به پوست شده و آن را نرم تر و جوان تر می کند. این مخلوط ظاهر روشن و زیبایی به پوست می دهد.

مواد تشکیل دهنده

  • محتوای داخلی پوست موز یک قاشق غذاخوری
  • عسل یک قاشق غذاخوری
  • روغن بادام شیرین یک قاشق غذاخوری
  • چوب صندل یک قاشق چای خوری

روش تهیه

مواد مزبور را خوب مخلوط کنید و آن را به مدت 15 دقیقه بر روی پوست قرار دهید و سپس، پوست را بشویید.

ماسک پوست موز و قهوه برای پاکسازی پوست

موز غنی از ویتامین آ، ویتامین ث و ویتامین ای است، به همین دلیل به حذف و لایه برداری از سلول های مرده پوست کمک می کند.

مواد تشکیل دهنده

  • محتوای داخلی پوست موز دو قاشق غذاخوری
  • موز له شده یک قاشق غذاخوری
  • قهوه دو قاشق غذاخوری

روش تهیه

محتوای داخلی پوست موز را به همراه موز له شده و قهوه ترکیب کنید و آن را بر روی پوست قرار دهید. این ماسک را به مدت 5 دقیقه بر روی صوت ماساژ داده و بعد از 15 دقیقه آن را بشویید.

ماسک پوست موز و زرده تخم مرغ برای کاهش چین و چروک پوست

همان طور که اشاره کردیم، از فواید پوست موز حفظ رطوبت پوست است به همین دلیل سبب کاهش چین و چروک نیز می شود. همچنین، پوست موز حاوی ویتامین آ و ویتامین های گروه ب است که از پوست در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند درنتیجه از چین و چروک و پیری زودرس جلوگیری می کند.

مواد تشکیل دهنده

  • زرده تخم مرغ یک عدد
  • تعدادی پوست موز

روش تهیه

ابتدا پوست خارجی موز را خوب بشویید. سپس، آن را به کمک دستگاه خرد کن له کنید تا حالت خمیر پیدا کند. سپس، زرده تخم مرغ را به آن افزوده و بر روی صورت بمالید. این ماسک را برای مدت 5 دقیقه روی پوست خود بگذارید، سپس پوست را بشویید.

 

فواید پوست موز و تاثیر آن بر روی زیبایی پوست

فواید پوست موز و تاثیر آن بر روی زیبایی پوست

 

سایر فواید پوست موز

کاهش تورم و پف زیر چشم

پتاسیم در موز کمک می کند تا مایع اضافی داخل پوست از بین برود. به همین دلیل یکی از فواید پوست موز، کاهش تورم و پف زیر چشم می باشد.

مواد تشکیل دهنده

  • پوست موز

 روش استفاده

پوست موز را از قسمت داخلی زیر چشم قرار داده و اجازه دهید به مدت 5 تا 10 دقیقه باقی بماند. سپس، زیر چشم را با آب سرد بشویید.

لایه بردار پوست موز برای درمان لب های ترک خورده

موز و پوست موز به درمان لب های خشک و ترک خورده کمک می کند. از فواید پوست موز علاوه بر حفظ رطوبت، خاصیت لایه برداری آن است.

مواد تشکیل دهنده

  • پوست موز
  • مقداری روغن بادام شیرین

روش تهیه

 پوست موز را از بخش داخلی بر روی لب ماساژ دهید. بعد از 5 دقیقه روغن بادام شیرین روی لب خود قرار دهید. بهتر است این عمل را قبل از خواب انجام دهید و صبح روز بعد آن را بشویید.

درمان نیش حشرات

برخی از حشرات مانند پشه ها باعث خارش و تحریک شدن پوست می شوند، اما پوست موز کمک می کند تا این علائم را از بین ببرید زیرا توانایی کاهش خارش را دارد.

مواد تشکیل دهنده

  • پوست موز

 روش استفاده

پوست موز را از بخش داخلی به مدت 15 دقیقه بر روی محل گزیدگی قرار دهید. سپس آن را با آب سرد بشویید.

درمان پسوریازیس

از دیگر فواید پوست موز کمک به درمان پسوریازیس و کاهش علائم این بیماری است. پوست موز به دلیل خواص مرطوب کننده و ضد التهابی که دارد، خارش را کاهش می دهد و پسوریازیس را درمان می کند.

مواد تشکیل دهنده

  • پوست موز

روش استفاده

پوست موز را از بخش داخلی به مدت 15 دقیقه بر روی محل آسیب دیده قرار دهید. سپس آن را با آب سرد بشویید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن بادام شیرین را با خواص تسکین دردهای عضلانی، درمان یبوست، تقویت اعصاب، تقویت مو، درمان ریزش مو، موخوره و شوره سر،کاهش چین و چروک پوست، تقویت مژه و پرپشت شدن ابرو، درمان خشکی و ترک خوردگی لب ها، درمان سرفه های خشک و باز شدن صدا، پیشگیری و درمان ترک های پوست در دروان بارداری، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0