topNotif

فواید ویتامین دی برای بدن / تفاوت ویتامین دی و ویتامین دی3

3365 بازدید
25 آذر 00
مروارید
بروزرسانی شده در تاریخ 24 آذر 1400

فواید ویتامین دی برای بدن / تفاوت ویتامین دی و ویتامین دی3

ویتامین دی از مهم ترین ویتامین هایی است که برای حفظ سلامتی بدن خود به آن نیاز داریم. به ویتامین دی ویتامین خورشید نیز می گویند چون این ویتامین در واکنش به قرارگیری در معرض نور و پرتوهای فرابنفش خورشید در بدن تولید می شود و در واقع خورشید اصلی ترین منبع دریافت این ویتامین است. این مقاله درمورد فواید ویتامین دی برای بدن و تفاوت ویتامین دی و ویتامین دی3 می باشد، پس با ما همراه باشید؛

 

فواید ویتامین دی برای بدن / تفاوت ویتامین دی و ویتامین دی3

فواید ویتامین دی برای بدن / تفاوت ویتامین دی و ویتامین دی3

 

فواید ویتامین دی برای بدن

ویتامین دی فواید بسیاری را برای بدن انسان فراهم می کند، از جمله فواید زیر:

حفظ سلامت استخوان ها

ویتامین دی نقش مهمی در تنظیم سطح کلسیم و حفظ سطح فسفر در خون دارد که دو عامل مهم برای حفظ سلامت استخوان ها هستند.

کمبود ویتامین دی در کودکان می تواند باعث راشیتیسم شود و در بزرگسالان کمبود آن منجر به پوکی استخوان می شود. (راشیتیسم حالتی است که در آن تراکم استخوان ها و ماهیچه ها کاهش می یابد)

خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد

چندین مطالعه رابطه معکوس بین غلظت ویتامین دی در خون و خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را نشان داده اند. در افراد مبتلا به دیابت نوع 2، فقدان مقادیر کافی سطح ویتامین دی ممکن است بر ترشح انسولین و تحمل گلوکز تاثیر منفی بگذارد. بر اساس آنچه در یکی از مطالعات نشان داده شده است نوزادانی که روزانه 2000 واحد بین المللی ویتامین دی دریافت می کردند، 88 درصد کمتر در معرض ابتلا به دیابت نوع 1 در سن 32 سالگی بوده اند.

حفظ سلامتی زنان باردار

ویتامین دی 3 برای نوزادان و مادران باردار بسیار مهم است. اثبات شده است که زنان بارداری که از کمبود ویتامین دی رنج می برند بیشتر در معرض آسیب پیش – اکلامپسی قرار دارند. باید توجه داشت که سطح بالایی از ویتامین دی در دوران بارداری با افزایش احتمال ابتلای کودکان به آلرژی غذایی در طول دو سال اول زندگی همراه است.

 

همچنین بخوانید: بهترین زمان مصرف ویتامین دی (D)

 

کاهش خطر عفونت تنفسی

ویتامین دی خطر عفونت تنفسی را کاهش می دهد اکثر تحقیقات نشان می دهد که مصرف ویتامین دی می تواند به پیشگیری از عفونت های تنفسی در کودکان و بزرگسالان، کمک کند.

کاهش خطر ابتلا به آنفولانزا و سرماخوردگی

ویتامین دی ابتلا به آنفولانزا، سرماخوردگی، حمله آسم یا هر عفونت دیگری را کاهش می دهد و برخی تحقیقات نشان می دهد که مصرف ویتامین دی در دوران بارداری خطر ابتلای نوزاد به این عفونت ها را پس از تولد، کاهش می دهد.

تفاوت ویتامین دی و ویتامین دی3

ویتامین دی در بدن برای استفاده به شکل فعال خود تبدیل می شود و ویتامین دی3 فرمی است که با قرار گرفتن در معرض نور خورشید در بدن انسان ایجاد می شود. قرص های ویتامین دی3 در مقایسه با ویتامین دی2 برای سلامتی قوی تر بوده و به دوز کمتری نیاز دارند و اثربخشی قرص های ویتامین دی3 در مقایسه با اثربخشی سایر انواع ویتامین دی طولانی تر است و لازم به ذکر است که ویتامین دی3 فقط از غذاهای حیوانی به دست می آید.

منابع ویتامین دی3

  • روغن ماهی
  • مکمل‌ های غذایی
  • تخم مرغ و زرده تخم مرغ
  • کره حیوانی و گیاهی

منابع ویتامین  دی2

  • قارچ پرورش یافته در نور UV
  • مواد غذایی غنی شده و مکمل‌های غذایی

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

نمک هیمالیا را با خواص درمان آکنه و جوش صورت، لایه برداری پوست صورت و بدن، درمان شوره سر، درمان قطعی میگرن، درمان گرفتگی بینی و سینوزیت، رفع بوی بد دهان، درمان بی خوابی شبانه، کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت، درمان پا درد و کمر درد، بهبود گردش خون در بدن، جلوگیری از ابتلا به بیماری های قلبی، درمان پوکی استخوان، درمان فشار خون بالا، لاغری و کاهش وزن، بهبود عملکرد غده تیروئید، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

 

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

1
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0