topNotif

فواید ماسک مخمر برای پوست و طریقه مصرف آن

26260 بازدید
20 مهر 98
بهاره
,
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

با فواید ماسک مخمر برای پوست و طریقه مصرف آن، آشنا شوید

مخمر یا خمیر مایه (yeast) به عنوان یک میکروارگانیسم تک سلولی تعریف شده است که از خانواده قارچ ها می باشد. آنزیم های این ماده برون زا بوده و باعث تخمیر غذاهای کربوهیدراتی مانند نشاسته و شکر می شوند. شاید بسیاری از شما خمیر مایه را به عنوان ماده اصلی پخت نان و عامل ور آمدن آن بشناسید، اما بهتر است بدانید که این قارچ برای پوست صورت و حتی موی شما نیز بسیار مفید می باشد. حال در ادامه این مقاله با فواید ماسک مخمر برای پوست و طریقه مصرف آن، آشنا شوید.

 

فواید ماسک مخمر برای پوست و طریقه مصرف آن

فواید ماسک مخمر برای پوست و طریقه مصرف آن

 

فواید مخمر برای پوست

مخمر مزایای زیادی برای پوست (به ویژه صورت) دارد که عبارتند از:

1- به دلیل وجود مقادیر بالای ویتامین ث و ویتامین ب، به بازسازی سلول های پوستی کمک می کند.

2- یکی از فواید مخمر برای پوست پیشگیری از علائم پیری نظیر چین و چروک، افتادگی پوست صورت و لکه های پوستی ناشی از افزایش سن است، زیرا این قارچ تک سلولی سرشار از ویتامین ها، آنزیم ها و اسیدهای آمینه است که از بروز این مشکلات جلوگیری می کند.

3- از دیگر فواید مخمر، تولید کلاژن است که قابلیت ارتجاعی بودن پوست را ارتقا می دهد، زیرا مولکول های مخمر شروع به تجزیه چربی در سلول ها و از بین بردن سموم می کنند و تاثیر بسزایی در فرآیندهای متابولیکی درون آن ها می گذارند.

4- به بستن منافذ باز پوست (به ویژه پوست های چرب) و کنترل ترشح چربی پوست، کمک می کند.

5- قابلیت تمیز کردن، روشن کردن، لایه برداری، مرطوب کنندگی و تغذیه پوست را دارد، لذا طراوت و شادابی خاصی به پوست می بخشد.

6- جهت پیشگیری و درمان آکنه و عفونت های پوستی استفاده می شود.

روش تهیه ماسک های مخمر برای پوست

ماسک مخمر برای پاکسازی پوست
مواد لازم:
  • مخمر یک قاشق غذاخوری
  • آب یک لیوان

روش تهیه: مخمر و آب را با هم مخلوط کرده و خوب هم بزنید تا یک خمیر یکدست ایجاد شود. این خمیر را به مدت 15 دقیقه روی صورت قرار دهید و سپس با آب گرم بشویید. این ماسک به عنوان یک لایه بردار قوی عمل کرده و سلول های مرده پوست را از بین می برد.

 

همچنین بخوانید:  ماسک چریش و خواص آن برای پوست صورت

 

ماسک مخمر برای درمان جوش و آکنه
مواد لازم:
  • مخمر یک قاشق غذاخوری
  • عسل یک قاشق غذاخوری
  • آب لیمو یک قاشق غذاخوری
  • آب گرم 3 قاشق غذاخوری

روش تهیه: تمامی مواد مزبور را با هم مخلوط کرده و خوب هم بزنید. سپس، آن را روی تمام صورت مالیده و اجازه دهید خشک شود. پس از خشک شدن کامل ماسک، پنبه ای را به آب لیمو آغشته کرده و ماسک را از روی صورت بردارید و صورت را ابتدا با آب گرم و سپس با آب سرد بشویید. اگر این روش را 2 تا 3 بار در هفته انجام دهید، تمام جوش ها بعد از مدتی ناپدید خواهند شد.

ماسک مخمر و ماست برای سفید شدن پوست
مواد لازم:
  • مخمر 2 قاشق غذاخوری
  • ماست 2 قاشق غذاخوری

روش تهیه: مواد فوق را با هم مخلوط کرده و آن را به مدت 15 دقیقه روی پوست بمالید. سپس، پوست را با آب گرم شسته و خشک کنید. ترکیب ماست و مخمر سبب روشن و درخشان شدن پوست می شود.

ماسک مخمر برای چاق شدن صورت
 مواد لازم:
  • مخمر یک قاشق غذاخوری
  • عسل یک قاشق غذاخوری
  • ماست یک قاشق غذاخوری

روش تهیه: مواد فوق را با هم مخلوط کرده و هم بزنید تا سفت شوند. سپس، آن را به مدت 30 دقیقه روی صورت بگذارید. سپس، صورت را با آب ولرم بشویید و پس از خشک کردن از یک کرم مرطوب کننده یا روغن گیاهی استفاده کنید.

ماسک مخمر و تخم مرغ برای پوست های خشک
مواد لازم:
  • مخمر قاشق غذاخوری
  • تخم مرغ یک عدد
  • سیب یک عدد

روش تهیه: سیب را له کرده و سایر مواد را به آن اضافه کنید. سپس، آن را خوب هم زده و به مدت 20 دقیقه روی پوست بگذارید. در نهایت صورت را با آب بشویید. این روش را روزانه به مدت 2 هفته تکرار کنید تا نتیجه دلخواه حاصل شود. این دستور العمل نه تنها پوست را مرطوب می کند، بلکه به بازسازی سلول های پوستی نیز کمک می کند.

توجه: استفاده مکرر و طولانی مدت از مخمر ممکن است در برخی افراد سبب واکنش های آلرژیک و بروز مشکلاتی در پوست های حساس شود. لذا، به منظور پیشگیری از واکنش های آلرژیک مقدار کمی از ماسک مخمر را در ناحیه کوچکی از پوست دست خود تست کرده و در صورت بروز علائمی نظیر قرمزی، التهاب و خارش از مصرف آن خودداری نمایید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

خمیر مایه را با خواص تقویت سیستم ایمنی بدن، دستگاه گوارش سالم تر، بارداری سالم تر، مراقبت بهتر از پوست، باعث پف کردن و ایجاد عطر در نان، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

10
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0