فواید ماسک ماست و تخم مرغ برای مو

15649 بازدید
04 مهر 98
بهاره
,,

فواید ماسک ماست و تخم مرغ برای مو و طریقه آماده سازی آن

امروزه به دلیل مشکلات اقلیمی، آلودگی ها و همین طور تغذیه نامناسب برای رشد و حفظ سلامت مو به بسیاری از مواد مغذی احتیاج است. حدود 70 درصد از موی انسان از پروتئینی به نام کراتین ساخته شده است. لذا، مصرف پروتئین و ویتامین ها برای حفظ سلامت و رشد آن بسیار ضروری است. ماست و تخم مرغ از مهمترین منابعی هستند که شامل همه عناصر مورد نیاز برای تغذیه مو می باشد. نه تنها مصرف خوراکی آن ها برای رشد مو مفید است، بلکه استفاده از ماسک های حاوی تخم مرغ و ماست به نرمی، لطافت، رشد مجدد مو و … کمک می کند. حال در این مقاله به بررسی فواید ماسک های ماست و تخم مرغ برای مو و روش آماده سازی آن ها پرداخته شده است.

 

فواید ماسک ماست و تخم مرغ برای مو

فواید ماسک ماست و تخم مرغ برای مو

 

فواید ماست و تخم مرغ برای مو

1- از ریزش مو جلوگیری می کند، در نتیجه طول و تراکم آن ها، افزایش می یابد.

2- به درمان موهای آسیب دیده کمک می کند.

3- به عنوان مرطوب کننده طبیعی مو عمل کرده و از خشکی موها جلوگیری می کند.

4- با کنترل و تنظیم چربی سر به درمان موهای چرب کمک می کند.

 5- برای موهای مجعد استفاده می شود.

6- شوره سر را از بین می برد.

7- موها را تقویت کرده و آن را سالم نگاه می دارد.

طرز تهیه انواع ماسک های ماست و تخم مرغ برای مو

ماسک ماست و تخم مرغ برای تقویت مو
مواد لازم:
  • ماست 2 تا 3 قاشق غذاخوری
  • تخم مرغ یک عدد

روش آماده سازی: ابتدا تخم مرغ را خوب همزده تا سفیده و زرده آن با هم مخلوط شوند. سپس، ماست را به آن افزوده و این مخلوط را روی پوست سر و موی خود مالیده و سر را به مدت نیم ساعت با یک کلاه پلاستیکی بپوشانید. پس از آن سر را با یک شامپو ملایم بشویید. ماست حاوی اسیدهای چرب، ویتامین ها و مواد مغذی است که به تقویت و رشد مو کمک می کند. همچنین، تخم مرغ حاوی پروتئین های فراوانی است که رشد مو را تسریع می بخشد. شما می توانید از این ماسک 2 بار در هفته استفاده نمایید.

ماسک ماست، تخم مرغ و جوش شیرین برای درمان شوره سر
مواد لازم:
  • ماست 2 فنجان
  • تخم مرغ یک عدد
  • جوش شیرین 2 قاشق مرباخوری

روش آماده سازی: ماست و تخم مرغ را با هم مخلوط کرده و سپس، جوش شیرین را به آن اضافه کنید. حال موهای خود را مرطوب و این ترکیب را بر روی پوست سر خود قرار دهید. پس از گذشت 40 دقیقه سر را با آب ولرم و شامپو بشویید. جوش شیرین به دلیل داشتن خاصیت ضد قارچی، قلیایی، آنتی باکتریایی و ضد التهابی به درمان شوره سر و بوی بد سر کمک کرده و آن ها از بین می برد.

 

همچنین بخوانید:  فواید شامپو تخم مرغ برای موها

 

ماسک ماست، تخم مرغ و عسل برای درمان موهای آسیب دیده
مواد لازم:
  • ماست یک فنجان
  • زرده تخم مرغ 2 عدد
  • عسل یک قاشق غذاخوری
  • روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری

روش آماده سازی: ماست را با دو زرده تخم مرغ خوب مخلوط کنید و سپس، روغن زیتون و عسل طبیعی را اضافه کنید. این مخلوط را از ریشه تا انتها بر روی موها بمالید و سر خود را با یک کلاه پلاستیکی به مدت یک ساعت بپوشانید. در نهایت سر را با آب گرم و شامپو بشویید. عسل به دلیل داشتن مواد مغذی و آنتی اکسیدان های فراوان، باعث ترمیم و تقویت موهای شکننده و نازک می شود. همچنین، وجود ماست و تخم مرغ به تقویت فولیکول ها مو کمک کرده و باعث رشد مجدد موها می شود.

نکته: قبل از استفاده از ماسک توجه داشته باشید موها باید تمیز باشند، لذا آن ها را کاملا بشویید و پوست سر را ماساژ دهید تا منافذ باز شود.

ماسک ماست، تخم مرغ و لیمو برای کاهش چربی سر
مواد لازم:
  • ماست 5 قاشق غذاخوری
  • زرده تخم مرغ یک عدد
  • آب لیمو تازه یک قاشق چای خوری

روش آماده سازی: ماست را در یک کاسه بزرگ ریخته و زرده تخم مرغ را به آن اضافه کرده و مخلوط کنید. سپس، آب لیمو تازه را به آن افزوده و دوباره مخلوط کنید. حال آن را روی پوست سر مالیده و حداقل 30 دقیقه اجازه دهید روی سر باقی بماند و در نهایت سر را با آب و یک شامپو ملایم بشویید. این ماسک با حذف چربی های اضافه و تنظیم غدد سبوم به تحریک فولیکول ها و بهبود رشد مو نیز کمک می کند.

ماسک ماست تخم مرغ و پودر سدر برای تقویت مو
مواد لازم:
  • ماست دو قاشق غذاخوری
  • تخم مرغ یک عدد
  • پودر سدر یک قاشق غذاخوری
  • روغن آلوئه ورا 4 قطره

روش آماده سازی: ابتدا پودر سدر را با یک عدد تخم مرغ به همراه ماست، خوب مخلوط کنید. سپس، این ماسک را روی موهای خود مالیده و اجازه دهید به مدت یک ساعت روی سر باقی بماند. حال موهای خود را با آب شسته و سپس موها را با روغن آلوئه ورا مرطوب کنید. این دستور العمل را دو بار در هفته برای یک دوره مشخص تکرار کنید تا به نتیجه دلخواه برسید. این ماسک برای ضخیم شدن و تقویت موها مناسب است، زیرا سدر حاوی مزایای زیادی برای موها از جمله تقویت فولیکول های مو، جلوگیری از ریزش مو، درمان شوره سر و تقویت کننده موهای ضعیف می باشد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

سدر را با خواص جلوگیری از ریزش مو و شوره سر، پاکسازی پوست، التیام زخم، رفع عرق سوز شدن پا، ضد التهاب، خنک کننده پوست، تقویت کننده پوست، تقویت کننده و حالت دهنده مو، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0