topNotif

فواید لجن درمانی برای سلامتی بدن و معجزه آن در درمان انواع بیماری ها

2593 بازدید
25 دی 97
بهاره
,,
بروزرسانی شده در تاریخ 30 آذر 1400

فواید لجن درمانی برای سلامتی بدن و معجزه آن در درمان انواع بیماری ها

لجن درمانی یا همان گل و لای درمانی، یک درمان طبیعی مهم است، که در درمان بیماری های مفصلی موثر است و استفاده از آن می تواند بسیاری از مشکلات پوستی را بر طرف کند. زمین و عنصر خاک سرشار از مواد معدنی بسیاری است که برای سلامت انسان مفید است. این درمان طبیعی می تواند بسیاری از بیماری های بدن را درمان کند تنها کافی است که در گل غوطه ور شوید. در این مقاله، با فواید لجن درمانی برای سلامت بدن و معجزه آن در درمان انواع بیماری ها آشنا شوید.

 

فواید لجن درمانی برای سلامتی بدن و معجزه آن در درمان انواع بیماری ها

فواید لجن درمانی برای سلامتی بدن و معجزه آن در درمان انواع بیماری ها

 

فواید لجن درمانی برای سلامتی بدن

استفاده از گل و لای در طب سنتی طبیعی بسیار رایج است. از همان زمان های قدیم، گل در پیشگیری از بسیاری از بیماری ها موثر بوده است. تحقیقات علمی جدید نیز نشان دادند که درمان گل (لجن درمانی)، یک ابزار مهم در ایجاد سلامتی و نشاط در بدن است. امروزه برای رفع بیماری های پوستی و مشکلات زیبایی لجن درمانی بسیار موثر است به طوری که، در محصولات آرایشی و بهداشتی از گل استفاده می شود.

در درمان آکنه موثر است

می توان برای تمیز کردن و نرم کردن پوست، این گل و لای را چند لایه بر روی صورت گذاشت. لجن درمانی، یک درمان طبیعی برای از بین بردن آکنه و درخشش طبیعی پوست است.

به هضم غذا کمک می کند

اگر یک لایه از گل و لای را در قسمت پایین معده خود بگذارید، به بهبود هضم کمک می کند. این عمل ثابت کرده است که قادر به کاهش گرما روده ای و همچنین باعث تحریک حرکات روده ای (peristosis) می شود. علاوه بر این توصیه شده است که یک لایه از آن را روی معده قرار داده تا وضعیت گاز یا درد در معده تسکین یابد.

یبوست را درمان می کند

قرار دادن یک لایه گل روی شکم، یک محرک طبیعی فوق العاده برای درمان یبوست است. بنابراین، قرار دادن یک لایه گل بر روی شکم، برای درمان مشکل یبوست بسیار مفید می باشد.

اسهال و استفراغ را متوقف می کند

لجن درمانی حتی برای اسهال نیز مفید است. هنگامی که این مشکل رخ می دهد، یک لایه از گل را بر روی شکم خود اعمال کنید. در مورد استفراغ، لایه ضخیمی از گل و لای را بر روی قفسه سینه قرار دهید. با استفاده از گل، استفراغ متوقف می شود.

 

همچنین بخوانید:  دستور ساخت انواع ماسک های روشن کننده صورت خانگی

  برای پوست های خشک مناسب است

از دیگر فواید لجن درمانی، کمک به خشکی پوست است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که در گل و لای غوطه ور شوید. این یک درمان فوری جهت بهبود خشکی پوست است و سبب می شود احساس خوشایندی را تجربه کنید. همچنین، لجن درمانی به عنوان یک درمان ضد پیری عمل می کند. گل و لای یا همان لجن در نقاط مختلف بدن سبب گردش خون بهتر شده در نتیجه اکسیژن بیشتری به پوست می رسد و مشکلات پوستی ناشی از افزایش سن نیز از بین می رود.

جهت رفع مشکلات چشم استفاده می شود

قرار دادن یک لایه از گل بر روی چشم و نواحی اطراف آن، خستگی عضلات چشم را تسکین می دهد و همچنین برای افزایش بینایی چشم مفید است. به علاوه، برای درمان التهاب و عفونت چشم نیز بسیار موثر واقع می شود.

به درمان اگزما کمک می کند

مشکلات پوستی مانند اگزما را می توان با قرار دادن یک لایه گل بر طرف کرد. خاک، با توجه به خاصیت ضد عفونی کنندگی و خنک کنندگی که دارد جهت بهبود مشکلات پوستی بسیار موثر است. در چنین شرایطی توصیه می شود از گل و لای به جای صابون استفاده شود.

سردرد و استرس را کاهش می دهد

برای درمان سردرد لجن درمانی نیز یک درمان طبیعی موثر است. در این مورد، بهتر است یک لایه از گل و لای را بر روی پیشانی (و حتی در صورت لزوم در کل سر) قرار دهید. این عمل سر را خنک کرده و سردرد را از بین می برد. به علاوه، لجن درمانی به دلیل ایجاد احساس خوشایند و حس تازگی که به افراد می دهد، سبب کاهش تنش و استرس نیز می شود.

به درمان بیماری های مفصلی کمک می کند

یکی دیگر از فواید مهم و شناخته شده لجن درمانی، کمک به درمان بیماری های مفصلی است. گل و لای به تسکین دردهای مفصلی کمک می کند. همچنین، به دلیل خاصیت ضد التهابی، در درمان انواع بیماری های آرتریت (التهاب مفاصل) موثر است.

سایر فواید لجن درمانی

دیگر فواید لجن درمانی یا گل و لای درمانی عبارتند از: کاهش تب، درمان زخم، کمک به بیماران قلبی و عروقی، کنترل فشارخون، تقویت سیستم ایمنی بدن، هیدراته کردن پوست، درمان مشکلات تنفسی (آسم، برونشیت ذات الریه، دیفتری، احتقان، سرخک، درد قفسه سینه، آنفلونزا و غیره)، درمان سرگیجه، کنترل ضربان قلب، رفع مشکلات دستگاه تناسلی (فونت گردنه رحم ، نارسایی تخمدان و سالینژیت مترو) و درمان ناباروری، بهبود عملکرد کبد، درمان بی خوابی، کم خونی و غیره.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن بنفشه را با خواص تسکین سردرد و میگرن، رفع بی خوابی، مانع از ریزش مو و خشکی مو، رفع خارش، درمان خشکی بینی، مالیدن بر روی سینه اطفال جهت درمان سرفه خشک، نرم کننده مفاصل، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

1
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0