topNotif

فواید قهوه برای مو و روش های استفاده از آن

10022 بازدید
02 مرداد 98
بهاره
,,,
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

آشنایی با فواید قهوه برای مو و روش های استفاده از آن

قهوه یکی از محبوب ترین نوشیدنی ها در سراسر جهان است که حاوی مواد مغذی مفید برای سلامت انسان مانند آنتی اکسیدان ها و کافئین است که خطر ابتلا به بیماری های جدی را کاهش می دهد. اما تنها نوشیدن قهوه به سلامت ما کمک نمی کند، بلکه استفاده موضعی از آن برای پوست و مو نیز بسیار مفید است. امروزه بسیاری از افراد با مشکلاتی نظیر ریزش مو و کاهش درخشندگی موهای خود مواجه هستند. استفاده از مواد طبیعی مانند قهوه می تواند به کاهش این مشکلات کمک کند. کافئین باعث تقویت موهای ضعیف شده و باعث افزایش گردش خون در پوست سر می شود که می تواند به تقویت پوست سر کمک کند. به همین علت است که از کافئین در برخی لوازم آرایشی استفاده می شود. حال با فواید قهوه برای مو و روش های استفاده از آن آشنا شوید.

 

فواید قهوه برای مو و روش های استفاده از آن

فواید قهوه برای مو و روش های استفاده از آن

 

فواید قهوه برای مو

1- از ریزش موها جلوگیری می کند.

2- با تحریک فولیکول های مو، رشد آن را افزایش می دهد.

3- موها را تیره کرده و سفیدی موها را پنهان می کند.

4- باعث لطافت و نرمی موها می شود.

5- به موهایتان درخشندگی می دهد.

6- پوست سر را لایه برداری می کند.

روش استفاده از قهوه برای مو

شامپو قهوه

از فواید استفاده از این شامپو به درخشندگی موها، افزایش زیبایی طبیعی موها و تیرگی آن ها می توان اشاره کرد.

روش اول

مواد لازم

  • دو قاشق غذاخوری قهوه
  • مقداری آب

آماده سازی

دو قاشق غذاخوری پودر قهوه را دم کنید و اجازه دهید در دمای اتاق خنک شود. سپس موهایتان را به طور طبیعی بشویید و پس از آب کشی آخر، موهای سرتان را با شامپو قهوه که آماده کرده اید، بشویید. موهایتان را با قهوه ماساژ دهید، پیشنهاد می شود 30 دقیقه موهایتان را با قهوه به آرامی ماساژ دهید. در انتها موهایتان را آب کشی کنید.

روش دوم

مواد لازم

  • یک فنجان قهوه
  • دو قاشق غذاخوری دارچین
  • شامپو (متناسب با جنس مو)

آماده سازی

قهوه و دارچین را در ظرفی مخلوط کرده و مقداری شامپو (بیش از مقدار قهوه و دارچین) اضافه کنید. مواد را مخلوط کنید تا کاملا صاف شوند. مواد را درون ظرف در بسته بریزید و تکان دهید. سپس شامپو را بر روی سر ریخته و با انگشتان به آرامی ماساژ دهید. از این شامپو دو بار در هفته استفاده کنید تا نتایج مطلوبی بدست آورید.

 

همچنین بخوانید:  آموزش تهیه رنگ مو گیاهی قهوه ای

 

قهوه برای افزایش رشد موها

همانطور که قبلا اشاره شد، قهوه باعث افزایش گردش خون در ناحیه پوست سر می شود که منجر به افزایش رشد موها می گردد. تحقیقات نشان داده است قهوه مقدار هورمونی که باعث کاهش رشد موها می شود را از بین می برد.

روش اول

مواد لازم

  • چهار قاشق غذاخوری قهوه
  • یک لیوان آب معدنی
  • کلاه حمام

مقداری قهوه درست کنید و اجازه دهید در دمای اتاق خنک شود. سپس موهایتان را با آب قهوه خنک، آب کشی کنید و ماساژ دهید، کلاه حمام را بر روی موهایتان قرار داده و اجازه دهید 15 دقیقه باقی بماند. در آخر موهایتان آب کشی کنید.

روش دوم

مواد لازم

  • دو قاشق غذا خوری قهوه
  • چهار قاشق چای خوری عسل
  • هشت قاشق غذا خوری آب

آماده سازی

ابتدا قهوه و عسل را مخلوط کنید و سپس، آب را به آن افزوده و خوب هم بزنید. مخلوط را بر روی پوست سر و مو خود (مو باید خشک باشد) قرار داده و پس از 20 دقیقه سر را با یک شامپو ملایم بشویید.

نکته: افرادی که جنس موی خشک دارند، می توانند از دو قاشق چای خوری روغن زیتون در مخلوط خود استفاده کنند.

ترمیم موهای آسیب دیده با قهوه

  • دو قاشق غذاخوری قهوه و نصف فنجان قهوه دم کرده
  • نصف قاشق غذاخوری روغن کرچک
  • نصف قاشق غذاخوری روغن آرگان
  • نصف قاشق غذاخوری روغن بادام شیرین
  • نصف قاشق غذاخوری روغن نارگیل
  • یک فنجان سرکه سیب
  • یک لیوان آب

ابتدا قهوه پودری و دم کرده را به همراه روغن های کرچک، آرگان، بادام شیرین و نارگیل مخلوط نمایید. سپس، این مخلوط را روی پوست سر و موها قرار داده و به کمک یک کیسه نایلونی یا کلاه پلاستیکی، سر خود را به مدت 2 ساعت بپوشانید. حال کلاه را برداشته و مخلوط سرکه سیب و آب را بر روی سر خود ریخته و ماساژ دهید و پس از اتمام کار سر را با یک شامپو متناسب با جنس موی خود بشویید. این مخلوط را یک بار در هفته به مدت 3 ماه تکرار کنید تا موهای آسیب دیده شما موجود ترمیم شود.

رنگ کردن مو با قهوه

در کنار رنگ موهای مختلفی که در فروشگاه های لوازم آرایشی موجود است، می توانید از رنگ موهای طبیعی برای رنگ کردن موهایمان استفاده کنید. رنگ موهای شیمیایی به موها و پوست سرتان آسیب می زنند. بهترین کار برای جلوگیری از این آسیب زدگی استفاده از رنگ موی طبیعی است. یکی از بهترین مواد طبیعی برای رنگ کردن موها، قهوه می باشد.

روش رنگ کردن موها با قهوه

این روش بسیار ساده است، شما به مقداری قهوه و آب نیاز دارید. 6 فنجان آب را داخل ظرفی بریزید و 6 قاشق غذاخوری پودر قهوه به آن اضافه کنید و بر روی حرارت بگذارید. شکر یا نمک به مواد اضافه نکنید، نیازی به جوشاندن آب نیست و بگذارید مواد درون ظرف به مدت 10 دقیقه آرام گرم شوند. سپس مواد را کناری گذاشته تا در دمای اتاق خنک شوند.

بیشترین مقدار آب بخار می شود چیزی که برایتان می ماند مقداری آب تیره رنگ غلیظ است. حالا قلمو رنگ کردن مو را بردارید و با آن مواد را روی سرتان قرار دهید. پس از این که مواد کاملا موهایتان را احاطه کرد با پلاستیک یا کلاه حمام موهایتان را برای نیم ساعت بپوشانید و در انتها با آب خالی موهایتان را بشویید. این ماده مقداری موهایتان را تیره تر می کند اما اگر دنبال موهای مشکی هستید لازم است 3 تا 4 هفته موهایتان را با قهوه رنگ کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

دانه قهوه را با خواص کمک به سلامت قلب، کاهش احساس خستگی، کاهش وزن، کاهش افسردگی و افزایش شادی و نشاط، جلوگیری از چین و چروک پوست، کاهش ریزش مو، نرمی و لطافت مو، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

1
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0