topNotif

فواید عالی طناب زدن برای سلامتی بدن

2393 بازدید
03 اردیبهشت 99
سمانه
,,
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

مزایا و فواید عالی طناب زدن برای سلامتی بدن

چه قطعه ای از تجهیزات ورزشی با قیمت کمتر از 20 هزار تومان فروخته می شود، داخل کیف قرار می گیرد، می تواند توسط کل خانواده مورد استفاده قرار گیرد و در عین حال برای تقویت عضلات قلبی عروقی مناسب باشد؟ و استفاده از آن فقط 15-20 دقیقه باعث می شود کالری زیادی بسوزانید. بله جواب طناب زدن است.

طناب زدن فقط مخصوص بچه ها نیست بلکه ابزاری موثر و قابل حمل است که می تواند هم به عنوان گرم کردن و هم یک تمرین جدی انجام شود. برخی والدین بعد از تماشای طناب زدن بچه های خود، انگیزه پیدا می کنند تا اینکار را انجام دهند. معمولا از اینكه چقدر سخت است شگفت زده می شوند. حال در این مقاله شما را با فواید عالی طناب زدن آشنا می کنیم. با ما همراه باشید؛

 

فواید عالی طناب زدن

فواید عالی طناب زدن

 

فواید عالی طناب زدن

ممکن است سلامت قلب را بهبود بخشد

پرش یا طناب زدن یک شکل عالی از ورزش های قلبی است. ضربان قلب را افزایش می دهد. این به عضلات قلب اجازه می دهد تا برای پمپ کردن خون در بدن، سخت تر کار کنند و از این طریق سلامت قلب را ارتقاء داده و قد را افزایش دهند.

یک مطالعه 12 هفته ای در مورد اثر جست و خیز بر روی کودکان اظهار داشت که پریدن ممکن است به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی در جوانی کمک کند.

تجربه لاغری با طناب زدن

طناب زدن روشی شگفت انگیز برای سوزاندن کالری و حذف چربی های اضافی بدن است. در یک مطالعه، دانشمندان دریافتند که طناب زدن به بهبود BMI (شاخص توده بدنی) کمک کرده است. ده دقیقه طناب زدن با شدت زیاد می تواند معادل دویدن حدود 13 کیلومتر در نظر گرفته شود و تقریبا در یک ساعت می تواند 1300 کالری را بسوزاند. هر روز با یک جلسه کوتاه 2-3 دقیقه شروع کنید و مدت زمان و شدت را با پیشرفت خود افزایش دهید.

کالری مصرفی در طناب زدن برای افرادی که هدف کاهش وزن دارند، خیلی مهم است اما محاسبه این کالری کار آسانی نیست. به طور معمول یک فرد ۷۲ کیلوگرمی حدود ۷۳۰ کیلوکالری، یک فرد ۹۰ کیلوگرمی حدود ۹۱۰ کالری و یک فرد ۱۰۸ کیلوگرمی حدود ۱۰۹۰ کالری به ازای یک ساعت ورزش طناب زدن کالری مصرف می‌کنند.

افزایش استقامت و تعادل در ورزشکاران

اضافه کردن طناب زدن به ورزش روزمره می تواند به بهبود هماهنگی، قدرت، استقامت و تعادل در ورزشکاران به خصوص بوکسورهای جوان کمک کند.

 

همچنین بخوانید:  آیا ترامپولین ورزش مناسبی برای کاهش وزن است؟

 

بهبود عملکرد ریوی

طناب زدن گردش خون و کیفیت عملکرد ریه را بهبود می بخشد. هنگامی که با سرعت طناب می زنید، ریه های شما حجم بیشتری از هوا را دریافت می کنند و این می تواند برای مشکلات تنفسی (مانند آسم و تنگی نفس) بسیار مفید باشد.

افزایش تراکم استخوان

پوکی استخوان و استخوان های ضعیف از دلایل مستقیم کاهش تراکم استخوان هستند. پرش و طناب زدن به طور مرتب می تواند به بهبود تراکم استخوان کمک کند با این حال، تحقیقات بیشتری لازم است برای درک اینکه چگونه مدت، دفعات و شدت طناب زدن می تواند بر تراکم مواد معدنی استخوان تاثیر بگذارد. پریدن با شدت متوسط برای افراد مبتلا به پوکی استخوان بی خطر است و می تواند به افزایش تراکم استخوان ران کمک کند.

توجه: اگر سابقه شکستگی یا سابقه خانوادگی پوکی استخوان دارید، قبل از طناب زدن با پزشک خود مشورت کنید.

افزایش هوش

باور کنید یا نه، طناب زدن می تواند شما را باهوش تر کند. طناب زدن باعث تقویت نیمکره های چپ و راست مغز شما می شود که باعث افزایش آگاهی مکانی می شود، مهارت های خواندن را بهبود می بخشد، حافظه را افزایش می دهد و قدرت ذهنی شما را بیشتر می کند و در واقع می تواند به شما کمک کند در سایر شرایط آرام تر باشید.

کاهش صدمات پا و مچ پا

طناب زدن برای افراد فعال در ورزش های تخصصی مفید است. بسیاری از ورزشکاران بسکتبال، تنیس، فوتبال و سایر ورزش ها اغلب از دویدن و صدمات احتمالی در امان می مانند. این هم در تنیس و هم در بسکتبال بسیار رایج است. طناب زدن نه تنها باعث بهبود هماهنگی پا می شود بلکه باعث افزایش قدرت در عضلات اطراف مفصل مچ پا و پا می شود و احتمال آسیب دیدگی در آن قسمت ها را کاهش می دهد.

افزایش سلامت روان

طناب زدن با شدت متوسط ممکن است اثرات مثبتی بر کاهش اضطراب و افسردگی داشته باشد. همچنین باعث افزایش دمای بدن و گردش خون در مغز می شود. این به نوبه خود، ممکن است استرس را کاهش دهد.

موارد احتیاط

  • گرم کردن به مدت حداقل 10 دقیقه قبل از طناب زدن.
  • کفش های مناسب بپوشید.
  • مبتدیان معمولا بالاتر از حد لازم می پرند. با تمرین، نباید بیش از دو سانتی متر از کف زمین بالا بیایید.
  • قبل و بعد از تمرین، آب الکترولیت بنوشید. (ترکیب یک چهارم فنجان آب لیمو، یک چهارم فنجان آب لیمو ترش، یک قاشق چای‌خوری نمک، آب یک پرتقال کامل، یک لیتر آب)

در موارد زیر از طناب زدن اجتناب کنید

  • در صورتی که مشکلات قلبی دارید. این کار را فقط در صورتی انجام دهید که پزشکتان به شما اجازه داده باشد.
  • شما در حال بهبودی از یک بیماری جدی یا عمل جراحی هستید.
  • شما فشار خون بالایی دارید. نظر پزشک خود را در نظر بگیرید.
  • شما یک آسیب استخوانی دارید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

جینسینگ سفید را با خواص تقویت قوای جنسی و درمان مشکلات جنسی زوجین، مقابله با بروز علائم پیری در پوست، رفع لکه ها و چین و چروک پوست، تقویت ریشه موها و جلوگیری از ریزش مو، تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش خطر ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا، تنظیم سوخت و ساز بدن، کاهش عوارض ناشی از یائسگی زنان، تقویت حافظه و پیشگیری از آلزایمر، درمان سردرد، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

1
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0