topNotif

فواید روغن هسته انگور برای سلامتی و زیبایی

1789 بازدید
05 شهریور 99
مروارید
,

فواید روغن هسته انگور برای سلامتی و پوست و مو

انگور یکی از میوه های است که برای ما بسیار مفید است. از نظر ظاهری زیبا است و حاوی مقدار زیادی آب است که زیربنای زندگی است انگور به شکل خوشه ظاهر می شود، به درمان بسیاری از بیماری ها کمک می کند و بسیار نافع است. ممکن است بسیاری تعجب کنند که دانه های انگور نیز مزایای بسیاری دارند و این یکی از بزرگترین نعمت هایی است که خداوند به ما داده است و به سلامتی ما کمک می کند. این دانه ها هنگامی که انگور خورده می شود، دفع می شوند، مگر اینکه خوب جویده شوند. جالب است بدانید که از این هسته های کوچک روغن هایی تهیه می شوند که در حوزه سلامت از آن استفاده می شود. در این مقاله شما را با فواید روغن هسته انگور برای سلامتی و زیبایی پوست آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید؛

 

فواید روغن هسته انگور برای سلامتی و زیبایی

فواید روغن هسته انگور برای سلامتی و زیبایی

 

فواید بی شمار روغن هسته انگور برای سلامتی

  • آنتی اکسیدان ها: در روغن هسته انگور، فلاونوئیدها، پروسیانیدین، ​​(یک آنتی اکسیدان قدرتمند است که برای آسیب سلول و بافت ناشی از رادیکال های آزاد بسیار نافع است) به وفور موجود می باشد.
  • سلامت قلب: روغن دانه انگور باعث افزایش سطح کلسترول خوب و کاهش کلسترول بد در بدن می شود و این خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر را کاهش می دهد و سلامت قلب شما را حفظ می کند.
  • برای بیماران دیابتی مفید است: روغن دانه انگور حاوی اسید لینولئیک است. اسید لینولئیک، اسیدهای چرب اشباع نشده هستند که برای افراد مبتلا به دیابت بسیار مفید باشند.
  • ضد التهاب: خاصیت ضد التهابی آن باعث تسکین درد و تورم ناشی از آرتریت (تورم و حساس شدگی یک یا تعدادی از مفاصل ) می شود و برای شرایطی مانند آرتریت روماتوئید مفید است.
  • مزایای بعد از عمل: بعد از هر عمل جراحی یا آسیب دیدگی، روغن هسته انگور به کاهش سریعتر تورم کمک می کند. این به دلیل خاصیت ضد التهابی آن نیز می باشد.
  • زخم ها را بهبود می بخشد: در صورت بروز زخم ها، از روغن دانه انگور استفاده کنید، روند بهبود زخم ها را تسریع می کند.

فواید شگفت انگیز انگور و هسته آن برای خون

انگورهای بنفش که حاوی دانه هستند، از لخته شدن خون جلوگیری می کنند و به شریان ها کمک می کنند تا در حالت فعالیت قرار بگیرند و آنها را از بیماری های مختلف محافظت می کنند، بنابراین نوشیدن یک فنجان آب انگور بنفش برای انجام تمام موارد فوق کافی است.

برای فشار خون بالا: دانه انگور برای کسانی که از فشار خون بالا رنج می برند نیز مفید است و به کاهش فشار خون بالا کمک می کند، دانه انگور حاوی آنتی اکسیدان می باشد و به محافظت در برابر آسیب رگ های خونی کمک می کند. (رگ های خونی آسیب دیده فشار خون را افزایش می دهد). مخلوطی از دانه انگور و کروم به کاهش کلسترول بد در خون کمک می کند.

ترمیم رگ های خونی و مویرگ های پاره شده: روغن دانه انگور مویرگ های آسیب دیده و رگ های خونی را تقویت و ترمیم می کند، این باعث گردش خون می شود و مشکلاتی مانند رگ های عنکبوتی، واریس و غیره را بهبود می بخشد.

 

همچنین بخوانید: رژیم انگور مفیدترین رژیم در طب سنتی ایران

 

فواید دانه انگور برای پوست

به دلیل دارا بودن قوی ترین آنتی اکسیدان ها علائم پیری را به تاخیر می اندازد. این دانه ها همچنین سلول های پوست را فعال می کنند و توانایی پوست در بازسازی سلول ها را افزایش می دهند. صافی و شفافیت فوق العاده ای روی پوست ایجاد می کنند و رطوبت پوست را حفظ می کنند. علاوه بر این، دانه انگور آنزیمی را ایجاد می کند که بر میزان کلاژن پوست اثر می گذارد، بنابراین پوست جوان تر می ماند.

لازم به ذکر است که دانه های انگور حاوی اسیدهای ضروری است که به  تغذیه و مرطوب کنندگی پوست (بویژه پوست های خشک) کمک می کنند و تولید سلولیت را افزایش می دهد که باعث تحریک سلول ها و بهبود گردش خون می شود. بنابراین، نباید هنگام خوردن انگور دانه ها را دور بریزید، بلکه باید آنها را بخورید و حتما آنها را با دندان خرد کنید تا فواید داخل آن جذب شود.

ماساژ روغن هسته ی انگور به روی پوست، آن را مرطوب می کند و اثرات آکنه را از بین می برد و درمانگر اگزما و پسوریازیس است.

با آکنه و جوش ها خداحافظی کنید:

روغن دانه انگور حاوی اسید لینولئیک است که باعث تقویت غشای سلولی و بهبود کیفیت کلی پوست شما می شود، و با استفاده منظم، مشکلات پوستی از جمله آکنه و جوش را بهبود می بخشد. خاصیت آنتی اکسیدانی آن از انسداد منافذ جلوگیری می کند و حتی از برآمدگی آکنه نیز جلوگیری می کند. همچنین دارای خواص ضد التهابی است که نه تنها از شیوع آکنه جلوگیری می کند بلکه به معالجه آن نیز کمک می کند.

سفت شدن پوست:

روغن دانه انگور خاصیت قابض دارد. بنابراین باعث رفع چین و چروک پوست می شود. استفاده منظم از این روغن باعث سفت شدن و تقویت  پوست می شود، به ویژه برای افرادی که پوست روغنی دارند مفید است.

 

فواید روغن هسته انگور برای سلامتی و زیبایی

فواید روغن هسته انگور برای سلامتی و زیبایی

 

تیرگی زیر چشم را کاهش می دهد:

مهم نیست که چهره شما بی عیب و نقص باشد، اگر دایره های تیره دارید، ظاهر کلی شما کسل کننده و بی حال به نظر می رسد. اگر از تیرگی زیر چشم رنج می برید، روغن هسته انگور همان چیزی است که شما نیاز دارید. همانطور که این روغن حاوی مواد مضر نمی باشد، بنابراین استفاده از آن در اطراف چشم خطرناک نیست.

مرطوب کننده:

هر زمان که از روغنی روی پوست خود استفاده کردید، پوست شما را چرب می کند اما روغن هسته انگور بسیار سبک است و کاربرد آن باعث می شود پوست مانند پوست کودک نرم و یکدست شود و همچنین برای افرادی که پوست حساس دارند نیز مفید است زیرا استفاده از آن به هیچ عنوان منجر به حساسیت نمی شود.

از پیری پوست جلوگیری می کند:

خطوط ریز و چین و چروک درصورت شما باعث می شود پیرتر به نظر برسید بنابراین استفاده منظم از روغن دانه انگور را شروع کنید زیرا این ماده پر از خواص آنتی اکسیدانی است که برای کند کردن روند پیری پوست بسیار عالی است.

طریقه ی مصرف روغن هسته انگور روی پوست:

چند قطره از این روغن را روی دستان خود بریزید و در جهت رو به بالا ماساژ دهید تا کاملا جذب شود.

 

همچنین بخوانید: معجزه ماسک انگور برای شفاف شدن پوست

 

مزایای روغن دانه انگور برای مو:

  • مو سریعتر رشد می کند: روغن دانه انگور شامل تمام مواد مغذی لازم برای رشد سریع مو می باشد، حاوی ویتامین ای و پروتئین ها، مواد معدنی و اسید لینولئیک است که باعث تقویت مو و پوست سر می شود.
  • پوست سر و مو را مرطوب می کند: روغن انگور مو را مرطوب نگه می دارد و همچنین به از بین بردن موخوره کمک می کند.
  • با شوره سر مبارزه می کند: خارش پوست سر و شوره سر را با روغن دانه انگور درمان کنید، همچنین این روغن یک نرم کننده بسیار خوب می باشد.
  • باعث درخشندگی مو می شود: با روغن هسته انگور داغ موهای شما براق به نظر می رسد اما چرب نیست، چون بسیار سبک است، به سلامتی موهای شما کمک می کند.
  • به تقویت مو کمک می کند: روغن هسته انگور بسیار ملایم است و به سرعت در پوست سر جذب می شود، مو را از ریشه ها تقویت می کند و مشکلات عادی موهای شما را رفع می کند.
  • مرطوب کننده طبیعی مو: از روغن دانه انگور به عنوان نرم کننده مو برای موهای خشک و شکننده به جای محصولات موجود در بازار می توانید استفاده کنید. 

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن هسته انگور را با خواص سفت کردن پوست و درمان ترک های پوستی، درمان جوش های صورت، کوچک کردن منافذ پوست صورت، درمان چروک های صورت، مرطوب کننده پوست های چرب، درمان شوره سر، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0