فواید آلوئه ورا برای زیبایی پوست

3147 بازدید
27 اسفند 97
سمانه
,,
فواید آلوئه ورا برای زیبایی پوست

فواید آلوئه ورا برای زیبایی پوست

اگر هر شب آلوئه ورا استفاده کنیم چه اتفاقی برای پوستمان می افتد!؟

ژل آلوئه ورا دارای فواید بسیاری است، کافی است هر شب لایه نازکی از ژل را بر روی پوستتان قرار دهید تا فردا با پوستی متفاوت و سالمتر مواجه شوید. آلوئه ورا یک مرطوب کننده طبیعی است در صورت تمایل مقداری روغن ویتامین ای به آن اضافه کنید تا فواید بیشتری نصیب پوستتان شود.

1- باعث از بین رفتن لکه های سیاه، آکنه، اسکار و لکه های پوستی می شود

ژل آلوئه ورا باعث از بین رفتن لک های سیاه، آکنه، اسکار و لکه های پوستی می شود، همچنین، برای بیماری های پوستی مانند اگزما و پسوریازیس نیز موثر است. ژل آلوئه ورا حاوی مواد ضد التهابی، ضد باکتریایی و آنتی اکسیدانی است که به از بین بردن باکتری های ایجاد کننده آکنه و کاهش لکه های صورت کمک می کند. آلوئه ورا این یک درمان عالی برای آکنه است. بدین منظور مقداری ژل آلوئه ورا را در شب، قبل از خواب روی پوست خود گذاشته و سپس، صبح روز بعد آن را بشویید. همچنین، می توانید ژل آلوئه ورا را با مقداری لیمو مخلوط کرده و بر روی لکه های سیاه پوست و آکنه قرار دهید تا آن ها در طول چند روز کاملا از بین بروند.

2- چین و چروک و خطوط صورت را از بین می برد

این ژل تمامی چین و چروک و خطوط را از چهره تان می زدایید.کافیست ژل آلوئه ورا را با چند قطره روغن بادام مخلوط کرده و بر روی پوستتان قرار دهید. چند دقیقه آن را ماساژ دهید و بگذارید تمام شب بر روی پوستتان باقی بماند.

3- از پیری پوست جلوگیری می کند

ژل آلوئه ورا به جلوگیری از علائم پیری پوست مانند چین و چروک، خطوط ریز و شل شدن پوست کمک می کند. پوست را مرطوب می کند و باعث از بین رفتن سلول های مرده پوست می شود. هرچه پوست خشک شود، خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد و منجر به علائم پیری پوست می شود. تحقیقات ثابت کرده اند که ژل آلوئه ورا پوست را نرم کرده و خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشد، بنابراین در جلوگیری از پیری پوست بسیار موثر واقع می شود. بدین منظور، یک قاشق چای خوری ژل آلوئه ورا را به همراه یک  قاشق چای خوری جو دوسر و نصف قاشق چای خوری روغن زیتون مخلوط کنید. سپس، این ترکیب را 30 دقیقه روی پوست خود گذاشته و در نهایت با آب سرد بشویید.

 

همچنین بخوانید:  چگونه نوشیدنی آلوئه ورا درست کنیم

 

4- برای کوچک کردن منافذ پوست مفید است

آلوئه ورا به عنوان ماده طبیعی سفت کننده پوست و همچنین کوچک کردن منافذ پوست عمل می کند. لایه نازکی از ژل آلوئه ورا را بر روی پوست خود بگذارید و بعد از 30 دقیقه آن را بشویید. این کار را دو بار در روز می توانید تکرار کنید.

5- جهت درمان آفتاب سوختگی موثر است

آلوئه ورا برای درمان آفتاب سوختگی موثر است. به علت وجود آنتی اکسیدان های فراوان در ژل آلوئه ورا، پوست سریعتر بهبود می یابد. وقتی لایه نازکی از ژل آلوئه ورا را بر روی پوست می گذارید، ژل به دلیل داشتن مواد مغذی نظیر اکسین و ژیبرلین و آنتی اکسیدان ها در خود باعث ترمیم سریعتر پوست از آفتاب سوختگی، آکنه، جای سوختگی، جای جوش و اسکار می شود. آلوئه ورا مسکن است و باعث کاهش التهاب، خارش، سوزش بر روی پوست می شود.

برای درمان آفتاب سوختگی تنها کافی است، 2 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا را با یک قاشق چای خوری آب لیمو تازه و کمی آب (یا گلاب) مخلوط کرده و آن را بر روی نواحی آفتاب سوختگی قرار دهید. پس از گذشت 15 دقیقه محل را با آب سرد بشویید. همچنین، می توانید ژل آلوئه ورا را به تنهایی برای درمان خارش، قرمزی و سوزش ناشی از آفتاب سوختگی استفاده کنید.

توجه: اگرچه آلوئه ورا ماده بی خطری است و بر روی پوست ایجاد آلرژی نمی کند، اما در ترکیب با سایر مواد، ممکن است باعث ایجاد واکنش های آلرژیک بر روی پوست شود، بنابراین شما به محض مشاهده هرگونه تحریک پوستی مانند خارش، سوزش، التهاب و قرمزی، استفاده از ماسک را متوقف کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

صبرزرد را با خواص تقویت کننده بدن، جلوگیری از ریزش مو و تقویت مو، درمان زخم، درمان خارش پوست، تسکین گوش درد، درمان یبوست و سوهاضمه، تنظیم قند خون، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0