topNotif

عوارض و علائم هشدار دهنده روماتیسم

2989 بازدید
26 فروردین 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 27 آذر 1400

عوارض و علائم هشدار دهنده روماتیسم

رماتیسم دردی است، که استخوان ها و اعصاب و نسوج و عضلات اطراف مفاصل خصوصا مفاصل دست و پا درد می گیرد. علت رماتیسم زیاد شدن اسید اوریک در خون، به این صورت است که اوره در جاهای معینی مثل زانو، قوزک پا، گردن، عضلات شانه ها و جاهای دیگری از بدن رسوب کرده و سبب دردهای ناراحت کننده ای می شود.

در سی درصد موارد شروع روماتیسم مفصلی با بروز علائم مفصلی است که عبارتند از :

درد مفصل که با حرکت آن یا فشار بر آن بیشتر می شود، تورم مفصل، در مواردی که مفاصل اندام تحتانی درگیر می شوند بیمار در حین راه رفتن دچار لنگش می شود، احساس خشکی مفصل که در صبح بیشتر است و بعد از گذشت چند ساعت بهتر می شود، قرینه بودن مفاصل درگیر.

درمان رماتیسم با ترخون :

مصرف ترخون برای تسکین درد معده و رفع یبوست و دردهای رماتیسمی و اعصاب مفید است. زیاده روی در خوردن ترخون، خون را تیره و شهوت را کم می نماید.

معرفی کرفس و اثرات درمانی برای روماتیسم :

اگر مردم خاصیت کرفس را می دانستند تمام مزارع را به کاشتن آن اختصاص می دادند. کرفس دارای انواع و اقسام می باشد، اما در بین آن ها دو نوع در تغذیه و بقیه در مداوا به کار می روند، در کرفس ویتامین های آ، ب و ث و املاح سدیم، پتاسیم، فسفر و آهک نهفته است عطر مطبوع، طعم گوارا و خواص انکار ناپذیر کرفس بین سبزی ها ممتازش کرده است. انواع کرفس به علت داشتن ویتامین ث لثه ها را محکم می کند و از خون ریزی و رقت خون جلوگیری می نماید و اشتها را زیاد می کند و برای مبتلایان به بیماری های رماتیسم، نقرس، درد مفاصل و غیره غذای مفیدی است و این دسته بیماران هم می توانند کرفس را در غذای خود داخل کنند، و هم می توانند آب کرفس را گرفته هر روز یک فنجان میل نمایند.

عوارض و علائم هشدار دهنده روماتیسم

عوارض و علائم هشدار دهنده روماتیسم

معالجه رماتیسم با کرفس :

اگر کرفس را بکوبید و با آرد برنج مخلوط کنید و به صورت ضماد در آورید و روی جاهای دردناک بدن تان بگذارید، درد رماتیسم را تسکین خواهد داد. برای تاثیر بیشتر این ضماد سالاد کرفس را با پیاز خام و آب لیمو و چند قطره روغن زیتون تهیه کنید و چند روزی غذای خود را منحصر به آن کنید. تخم کرفس برای بادهای مخالف بدن و روماتیسم و تقویت باه بسیار خوب بوده و مکرر به تجربه رسیده است. تخم کرفس را بشویند که از خاک و غیره تمیز شود بعد آن را  خشک کنند و در هاون خرد و نیم کوب نمایند و شکر با آن مخلوط کرده گاه گاه یک قاشق آش خوری از آن استفاده کنند.

 

همچنین بخوانید: انحراف جانبی ستون مهره ها، روماتیسم عضلانی،لمباگو و پات

 

درمان روماتیسم با روغن زیتون و سیر :

اگر روغن زیتون را با سیر کوبیده، مخلوط كنند مرهمى به وجود مى آید كه براى انواع رماتیسم و درد عضلات و یا اعصاب گرانبها است و باید با دست آن را روى موضع درد بمالید و ماساژ دهید.

پیشگیری بهتر از درمان :

یکی از عواملی که به پیشگیری از رماتیسم کمک می‌کند، پرهیز از استرس است. استرس در بسیاری از بیماری‌های رماتیسمی مثل پسوریازیس نقش شعله ور کننده بیماری دارد. از نکات مهم دیگر در جلوگیری از بروز رماتیسم تغذیه سالم است. امروزه ثابت شده است مصرف غذاهای غنی از امگا سه می تواند نقش پیشگیری از رماتیسم داشته باشد. از عوامل دیگر برای پیشگیری از رماتیسم مصرف نکردن سیگار است که بسیاری از رماتیسم‌ها را بروز می‌دهد.

خاطر نشان می کنیم ؛ در بسیاری از بیماری‌های رماتیسمی درمان دراز مدت است. در واقع چون علت بیماری در ژن نهفته است، ممکن است مدتی بیماری خاموش شود، ولی در بسیاری از بیماری های روماتیسمی نیاز به درمان های درازمدت وجود دارد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن سیاه دانه را با خواص جلوگیری از سفیدی زودرس موهای سر، رفع کرم های معده، از بین بردن زگیل و ترک دست و پا، تقویت کننده موهای نازک و شکننده، تمیز کننده کلیه و مجاری ادرار، بهبود آرتروز و روماتیسم، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0