عوارض ناشی از مصرف قند و شکر

2139 بازدید
28 مهر 97
بهاره
,

عوارض ناشی از مصرف قند و شکر

تصور اینکه شیرینی و کیک ها شیرین نباشند تقریبا غیر ممکن است اما آیا می دانید که قندها مضرترین نوع مواد غذایی هستند؟ قندها با تاثیر بر متابولیسم بدن باعث ایجاد بسیاری از بیماری ها می شوند. علاوه بر این، معایب شگفت انگیزی از این قند وجود دارد که می تواند به شدت بر سلامت شما تاثیر بگذارد.

عوارض ناشی از مصرف قند و شکر

عوارض ناشی از مصرف قند و شکر

آسیب رساندن به دندان ها

اغلب مواد قندی مانند شربت ها به دلیل داشتن هیدروکربن ها و فروکتوز بالا، تنها مقدار زیادی کالری دارند، و مواد مغذی ضروری و مفید در آن ها وجود ندارد. هیچ پروتئینی، چربی ضروری، ویتامین ها یا مواد معدنی وجود ندارد. اگر یک فرد تنها 10 تا 20 درصد کالری را به عنوان یک شکر مصرف کند، می تواند برای او مشکلاتی جدی را ایجاد کند. قند برای دندان ها همواره مضر بوده است، زیرا به راحتی فضای رشد و تغذیه برای باکتری های بد دهان را فراهم می کند.

ممکن است بر روی کبد تاثیر بدی داشته باشد

قندها قبل از وارد شدن به جریان خون از سیستم گوارش، به دو دسته قند طبیعی و قند فروکتوز تقسیم می شوند. گلوکز در هر سلول زنده دنیا وجود دارد اگر ما آن را با غذا دریافت نکنیم، بدن ما شروع به تولید آن می کند. اما فروکتوز متفاوت است، بدن ما آن را تولید نمی کند و هیچ نیاز فیزیکی برای آن وجود ندارد. اگر مقدار محدودی از شکر را بخوریم، فروکتوز به گلیکوژن تبدیل شده و در کبد انباشته می شود تا از آن استفاده کنیم. با این حال، زمانی که کبد به طور مداوم فروکتوز مصرف می کند، کبد بیش از حد فروکتوز را به چربی تبدیل می کند.

به این ترتیب، مصرف مقدار زیادی شکر ممکن است، خطر مداوم کبد چرب و دیگر مشکلات مرتبط با سلامتی را در بر داشته باشد. البته لازم به ذکر است که با خوردن میوه ها، این اتفاق نمی افتد زیرا تقریبا غیرممکن است مقدار فراوانی فروکتوز از طریق میوه ها به دست آید.

 

همچنین بخوانید:  رژیم غذایی برای مبارزه با کبد چرب

 

خطر ابتلا به دیابت

انسولین یک هورمون بسیار مهم در بدن است. بر این اساس گلوکز را از جریان خون به سلول ها هدایت می کند و آنها را جایگزین چربی می کند. مقدار بیش از حد گلوکز در خون بسیار سمی است و دیابت می تواند مشکلاتی مانند کوری داشته باشد. علاوه بر این، مکانیسم سوخت و ساز بدن را نیز تحت تاثیر قرار می دهد و انسولین کار خود را متوقف می کند، که باعث افزایش بسیاری از مشکلات جدی مربوط به سلامتی می شود.

می تواند خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد

سرطان یکی از علل اصلی مرگ در سراسر جهان است. سرطان به عنوان رشد کنترل نشده سلول شناخته شده است. انسولین در جلوگیری از این نوع افزایش، هورمون اصلی است. به همین دلیل است که دانشمندان بر این باورند که افزایش سطح قند می تواند باعث ایجاد سرطان شود. به علاوه مشکلات متابولیکی مرتبط با شکر، در سرطان موثرتر می شود. در بسیاری از تحقیقات، مشخص شده است که افرادی که بیش از حد معمول قند مصرف می کنند، خطر ابتلا به سرطان درآن ها بسیار افزایش می یابد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گیاه استویا را با خواص لاغری و کاهش وزن، کاهش فشار خون، کنترل و پیشگیری از پوسیدگی دندان، پیشگیری از دیابت، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0