topNotif

عوارض مصرف الکل

2564 بازدید
26 اسفند 96
آلاله
بروزرسانی شده در تاریخ 2 دی 1400

عوارض مصرف الکل :

به عبارت ساده تر اثرات زیان بخش الکل در جسم انسان به این شرح است : ابتدا الکل از دهان که وارد حلق و مری و سپس وارد معده گردیده و از طریق خون وارد نسوج بدن و کبد می شود و فقط ده درصد آن توسط کلیه ها و ریه ها به خارج دفع می شود، تمرکز الکل در جریان خون اثرات شومی بدین قرار پدید می آورد؛ سیروز که اغلب کشنده و خطرناک است و یکی از مهمترین عوارض آن خونریزی ازوریدهای واریس یافته مری است و دیگر عوارض مغزی ناشی از ضایعه کبدی است که اصطلاحا به آنسفالویاتی معروف است که این مرحله ابتدایی معتادین و مصرف کنندگان الکل می باشد.

بی اشتهایی، عدم تغذیه کافی و عوارض ناشی از آن، از قبیل تولید ضایعات دستگاه هاضمه از دیگر عوارض مصرف الکل می باشد. همچنین کمبود ویتامین ها به ویژه ویتامین ب، آ، ب12، که موجب عوارض متعدد جسمی و روحی در دستگاه سیستم اعصاب مرکزی و چشم به همراه التهابات مزمن اعصاب و کلیه و پرش بی مورد شرائین و رگ ها و ضعف قلب می شود. نوشیدن الکل یکی از علل مهم سستی عروق محسوب می شود و مواد چربی در جدار عروق ته نشین می شود ایجاد ورم کلیه می نماید که از عوارض آن همان ازدیاد فشار خون کلیوی و مغزی است و از طرف دیگر به واسطه از بین رفتن ویتامین های گروه ب ایجاد اختلال در اعصاب و در نتیجه ایجاد بیماری های قلبی را می نماید و بالاخره باعث کوتاهی عمر و ایجاد مرگ های ناگهانی و سکته ی قلبی می کند.

عوارض مصرف الکل

عوارض مصرف الکل

مبتلایان به مصرف مشروبات الکلی، نوعا نوعی مبتلا به هیپوکاسمی می باشند که خود عوارض گوناگونی ایجاد می کند. الکل یگانه عامل سرطان دستگاه هاضمه است. در میان اشخاصی که بر سرطان هاضمه مبتلا هستند 33 درصد کسانی هستند که مصرف روزانه الکل آنان به دو لیتر می رسد و سیزده درصد اشخاصی که به این مرض مبتلا هستند از زمره ی کسانی هستند که مصرف روزانه الکل آن ها به یک لیتر می رسد، پنجاه و چهار درصد شامل کسانی است که کمتر از یک لیتر مصرف می کنند. الکل چون اندوخته بدن را کم می کند و آن را به مصرف سوخت می رساند و نیز به علت ضعف جسمانی که بر اثر الکل حادث می گردد مقدمات بیماری سل را در بدن انسان فراهم می سازد. همچنین یکی دیگر از عوارض خطرناک مصرف الکل ایجاد ذات الریه در بدن می باشد و مجاری تنفس و حنجره آسیب می بیند و شخص را به مرض ذات الریه مبتلا می سازد.

 

همچنین بخوانید:  مرمکی یک گیاه موثر در ترک اعتیاد

 

مصرف کننده الکل بر اثر خوردن الکل به تدریج و به مرور زمان به یک نوع بیماری جنون خمری مبتلا می شود که عوارض شوم جنون خمری عبارت است از صدمه وارد آمدن به مراکز اندیشه و فکر و در اثر این ضربه و صدمه سخت شخص در کارهای روزمره و سخن گفتن عادی اشتباه می کند، به همه چیز ظنین می گردد، حافظه اش مورد تهدید قرار می گیرد، عدم حس تشخیص اشخاص هم یکی از عوارض شوم مصرف الکل می باشد. در اثر انضباطی که در سطح پوست و جلد و اعصاب صورت می گیرد، شخص مصرف کننده حس می کند که در سطح بدنش موریانه راه می رود و سعی و کوشش دارد که موریانه را از سطح بدن خود دفع نماید چون قادر نیست، سخت عصبانی می گردد.

اغمای الکلی در حقیقت دوره ی سوم مستی است. این دوره اغلب منتهی به مرگ می گردد و اگر منجر به مرگ نشود، عوارضی مانند خون ریزی مغز و غشا مغز در کمین شخص الکلی می نشیند و اگر شخص بهبودی ظاهر داشته باشد، باطنا سر سنگین و دهان بدبو و کم کم به حال غیر عادی و ممکن است عارضه ی فراموش کاری بر او مستولی گردد، زیرا مشروبات الکلی شدیدترین ضربه ها را بر سیستم اعصاب مخصوصا اعصاب مغز وارد نموده و اختلالاتی در آن به وجود می آورد.

مخچه مرکز تعادل بدن است. الکل سبب اختلالاتی در مخچه می شود در نتیجه تعادل بدن انسان از بین می رود و همچنین الکل در ناحیه قشر گیجگاهی مغز و غیره باعث توهمات بصری و چشمی می گردد در مراکز و نواحی چشم یک حالت غیر عادی به وجود خواهد آمد که کاملا از خارج هم محسوس است و از حالت چشم اشخاص می توان به خوبی تشخیص داد که شخص مبتلا به الکل می باشد و همچنین در مرکز تنفس و قلب سستی به وجود خواهد آورد. درکنار این عوارض عوارض عصبی بسیار است.

علم ثابت کرده که الکل نقش موثری را بر روی جنین دارد الکل ضمن عبور از جفت، وارد خون و جفت گردیده و مقدار آن مساوی با خون جنین می گردد و نقش موثری را در ناقص الخلقه بودن طفل و همچنین سقط جنین ایفا نموده و حتی ممکن است مرده به دنیا آید. همچنین پنجاه درصد کودکان تشنجی، افرادی هستند که مادر یا پدر الکلی داشته اند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

صمغ مرمکی را با خواص التیام بخش زخم ها، تقویت عمومی بدن، رفع بوی بد دهان، تسکین دهنده سردرد، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0