علت وقوع میگرن چیست و چطور به صورت طبیعی از شر آن خلاص شویم؟

2950 بازدید
24 آذر 97
سمانه
,

درد میگرنی چگونه است؟

علت وقوع میگرن چیست : میگرن یک نوع سردرد عصبی بسیار ناراحت کننده و مزاحم است از صفات مشخصه آن این است که به طور هفتگی یا به فواصل ماهانه عارض می شود و در بعضی موارد هر حمله آن چند روز بیمار را  از هر حیث ناتوان می کند. درمان به وسیله داروهای مسکن یا درد کش ریشه بیماری را به هیچ وجه از بین نمی برد. چه علت اصلی آن مزاجی است و به همین جهت است که مبتلایان به میگرن سال ها به درمان می پردازند و هیچ گونه نشانه از بهبود نمی یابند. اقدام به این نوع درمان ها علایم بیماری ریشه کن کردن بیماری را روز به روز مشکل تر می سازد.

علت وقوع میگرن چیست

درمان های طبیعی میگرن

برای درمان میگرن ابتدا باید به علت اولیه آن پی برد. ممکن است علت اصلی آن یبوست مزمن و سو هاضمه یا اختلالات کبدی یا ضعف اعصاب و یا پاره ای اختلالات جسمانی دیگر می باشد. فقط هنگامی که علت واقعی ضمنی آن کشف و ریشه کن گردد بیمار مبتلا به میگرن می تواند امیدوار و مطمئن باشد که حمله های دوره ای این عارضه قطع خواهد شد.

اگر مشورت با متخصص درمان طبیعی امکان پذیر نباشد اولین گام در درمان میگرن همانا پاکسازی بدن و برقرار ساختن تدابیری به منظور بالا بردن قوه و بنیه بیمار و تجدید حیات کلیه اعضای بدن اوست. یک هفته رژیم تمام میوه یا چهار پنج روز امساک و از آن پس یک هفته برنامه غذایی هفتگی غذایی بهترین راه شروع معالجه است. تجدید دوره های بعدی امساک با رژیم تمام میوه نیز ممکن است به مدت دو الی سه ماه بر حسب شدت بیماری لازم آید. تنقیه شبانه با آب گرم در تمام مدت امساک و در صورت لزوم در روزهای بعد بسیار مفید واقع خواهد شد.

 

همچنین بخوانید: درمان گیاهی میگرن و سردرد

 

چند روش ساده و موثر برای درمان میگرن

  • مشت مال صبحگاهی و حمام نشسته یا اسفنج و نیز تمرین های بدنی و تنفسی باید جزو کارهای مرتب روزمره بیمار از شروع درمان قرار گیرد.
  • حمام داغ سولفات منیزی یک یا دو بار در هفته برای رفع میگرن بسیار سودمند واقع می گردد.
  • روزی چند کیلومتر پیاده روی نیز برای کسانی که بتوانند آن را انجام دهند بسیار مفید خواهد بود.
  • اعمال یدی روی ستون مهره ها طبق اصول و موازین درمان طبیعی در تمام موارد میگرن سودمند است.

توجه:

موقعی که میگرن سر می رسد باید بیمار به بستر برود و یک الی دو روز امساک را تنها با نوشیدن آب گرم آغاز کند. تنقیه شبانه و همچنین کمپرس سرد روی سر و تعویض مرتب آن نیز در این دوره لازم است. با اقدامات فوق از شدت حمله بیماری کاسته خواهد شد و هر قدر درمان ادامه یابد اختلالات ناراحت کننده رو به کاهش خواهند گذارد تا آن که به کلی از بین بروند.

به هیچ عنوان نباید داروهای مسکن یا دردکش استعمال کرد. اگر بخواهند با درمان واقعی موفق شوند باید از لحاظ رژیم غذایی بسیار دقیق و سختگیر باشند و از خوردن غذاهای ادویه دار یا ترشی ها، سس، قند سفید، چای پررنگ، قهوه، کیک، شیرینی تازه، غذاهای چرب، شکلات و نظایر آن ها خودداری کنند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گیاه اسطوخودوس را با خواص درمان روماتیسم، آرتروز و نقرس، رفع مشکلات خواب، افزایش تمرکز، آرامبخش، رفع افسردگی، رفع اضطراب و استرس، کاهش درد، درمان سرماخوردگی، بدون هيچ اسانس و افزودني شيميايي، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0