topNotif

علایم و درمان بیماری کبد چرب قسمت3

2505 بازدید
20 آذر 96
عطارک
بروزرسانی شده در تاریخ 4 دی 1400

علایم و درمان بیماری کبد چرب را بیشتر بشناسیم (قسمت سوم – آخر)

این مقاله بر سه قسمت تقسیم شده است و شما می توانید در پایین این صفحه لینک مربوط به قسمت های دیگر را ملاحظه نمایید. در قسمت اول و قسمت دوم با اهمیت کبد سالم و چگونگی تبدیل کبد سالم به کبد چرب و ناسالم توضیح داده شد و در قسمت دوم با داروهای مضر و روش های احیا کبد آشنا شدیم و در این قسمت درمان کبد با روش های صحیح و گیاهی توضیح داده می شود.

درمان کبد چرب :

دارو درمانی :

می توان برای درمان این بیماری همچون بیماری هایی دیگر از داروهایی استفاده کرد هر چند که تعداد داروها برای مداوای و درمان کبد چرب بسیار زیاد نیست.

اگر به بیماری کبد چرب مبتلا هستید شما با یک مسئله مهم مواجهه شده اید، کبد یک سیستم خود ترمیمی داشته و می تواند فعالیت خود را به طور نرمال دوباره از سر بگیرد اما این برگشت به حالت نرمال و طبیعی احتیاج به پشتکار و توجه بیمار دارد، در جریان التیام کبد بیماران، شاهد کاهش وزن و سوخت چربی خواهند بود فرصت مناسب به کبد بدهند و صبر و حوصله اساس و بهبودی و برگشت کبد به حالت نرمال است.

داروهایی که طب گیاهی برای کبد چرب معرفی می کند را بیشتر مصرف کنید، عرق سیر، عرق شاطره، عرق کاسنی، عرق رازیانه، عرق آویشن و… از عرقیات مورد استفاده در بیماری کبد چرب هستند، اطبا و عطاران از زمان های گذشته از گیاهان، سیفی جات و عصاره و ترکیب گیاهان و میوه جات در معالجه بیماری کبد چرب استفاده کرده اند، توجه داشته باشید داروهای سنتی به تنهایی قادر نیستند که کبد چرب را مداوا کنند و بیماران می بایستی زوایای مرتبط با این بیماری را در نظر بگیرند و تصور نکنند که چون فلان عرق گیاهی را مصرف می کنند دیگر احتیاجی به رژیم غذایی نداشته و هر چه میل داشته باشند می توانند مصرف کنند.

علایم و درمان بیماری کبد چرب قسمت3

علایم و درمان بیماری کبد چرب قسمت3

عرقیات پیشنهادی طب سنتی درمان کبد چرب عبارتند از : عرق سیر، عرق شاهتره، عرق شنبلیله، عرق شوید، عرق کاسنی، عرق نعنا، عرق هویج، عرق رازیانه و عرق آویشن عرقیات مفید برای کبد مخصوصا کبد چرب است، همچنین مطالعات نشان داده که دمنوش یا عصاره تخم کاهو، تخم گشنیز، تخم خشخاش، ریوند چینی، سنا، شاهتره، گل پنیرک، تخم خرفه، تخم کاسنی، تخم بالنکو، گل سرخ رومی، مخلصه، گل نیلوفر، گل بنفشه، تمبر هندی، لیمو عمانی، پوست خشخاش، زرشک سیاه، عناب، آلو بخارا، آلوچه برقانی، نعنا خشک، تخم کرچک، برگ سنا، گل خطمی، تخم کرفس، زیره سیاه، رازیانه، سبوس برنج، زیره سبز، برگ مریم گلی را با توجه به نظر پزشک داروهای سنتی می توان مصرف کرد.

 

همچنین بخوانید:  روش های درمانی شب ادراری

 

لیمو ترش، آلو، گوجه سبز، ذغال اخته، زرشک، خیار، غوره، توت سیاه، مویز، انجیر، شاتوت، گریب فروت، هلو و خلاصه کلیه سبزیجات و میوه جاتی که کربوهیدرات کمتری دارند می توانند در التیام کبد چرب موثر واقع شوند و توسط عطاران قدیمی پیشنهاد می شوند، همچنین اطبا طب سنتی مصرف گیاه قاصدک را برای کبد چرب بسیار توصیه کرده اند.

آب زیاد میل کنید، درصد بالایی از ما نوشیدن آب به اندازه کافی و لازم فاصله داریم و حتی به حد کافی آب مورد نیاز بدن مان را میل نمی کنیم، آب مورد نیاز بدن ما می تواند از طریق مصرف آب میوه ها (به شرطی که خودمان میوه ها را آب بگیریم نه آب میوه بسته بندی شده حاوی شکر و مواد نگه دارنده)، آب سبزیجات، چای کم رنگ و خود آب، که بهترین است و روزانه 4 تا 8 لیوان مورد نیاز است تامین گردد، الکل، قهوه غلیظ، چای پررنگ، نوشابه ها، نوشابه ها قند دار و یا بدون قند باعث دفع آب بدن می شوند و غلظت خون را بالا می برند.

اگر آب مورد نیاز بدن شما تامین گردد و سلول ها و رگ های کوچک و بزرگ به راحتی عمل خود را به صورت طبیعی انجام می دهند، کلیه و کبد به نوبه خود دچار مشکل و محدودیت نمی شوند، غلظت خون و فشار خون رابطه نزدیکی با هم دارند، پس از مصرف آب خودداری نکنید و نگویید ده تا چای با قند خوردم دیگر به آب احتیاج ندارم، مشکلات نوشیدن چای داغ، پررنگ و قند احتمالا می تواند آب موجود در سیستم را خارج کند.

بخاطر بسپارید کبد حکم فیلتر و تمیز کننده خون را دارد و سیستم دفاعی بدن را حمایت می کند، اگر مایعات کافی به این فیلتر برسانید، کبد، کمک موثری در عملکرد آن بوجود آورده اید.

ورزش و نرمش و پیاده روی، تمرین های ورزشی و نرمش سبب افزایش متابولیسم و کاهش سطح انسولین می شود، پیاده روی، یوگا، شنا و بسیاری از نرمش هایی که در منزل و یا آپارتمان امکان پذیر است و سرعت حرکت خون را به وجود می آورند، سبب افزایش هورمون دوپامین و سرتونین در مغز می شوند، تولید هورمون های درون ریز دیگر بدن با افزایش فعالیت های فیزیکی افزایش می یابند، اگر اضافه وزن دارید قدم بزنید، شنا کنید، ورزش کنید ، حرکت کنید و از جلوی تلویزیون و کامپیوتر دور شوید و زندگی کنید.

قسمت های قبل را در لینک های زیر ملاحظه نمایید. قسمت اول قسمت دوم

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

سرکه انگبین را با خواص  کاهش چربی خون، بازکننده عروق و ضد انسداد، مفید برای کبد و گوارش، درمان نفخ معده، مفید در درمان مشکلات گوارشی، مفید برای افراد دارای کبد چرب، مفید برای رفع عطش در فصل گرم، مفید برای افراد صفراوی مزاج، رفع سردرد، تعدیل طبع گرم، تقویت معده، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0