topNotif

علائم کم خونی + درمان های خانگی

2972 بازدید
06 آذر 96
سمانه

علائم کم خونی + درمان های خانگی

مصرف آهن در کودکان :

کم خونی به علت فقر آهن بوده، که بیشتر در خانم های جوان و کودکان دیده می شود. ابتلا به کم خونی در این افراد بیشتر است، سهل انگاری بعضی مادران در اثر نداشتن آگاهی و بی توجهی باعث عواقبی جبران ناپذیر برای فرزندشان می شود. کم خونی با اتخاذ رژیم های مناسب و مصرف مکمل ها بر طرف می شود. گاهی علت کم خونی بزرگ شدن طحال و تخریب گلبول های خون می باشد. کم خونی توسط آزمایش سی بی سی تشخیص داده می شود.

علائم کم خونی در کودکان :

رنگ پریدگی، پرخاشگر بودن، عصبی بودن، بهانه گیر بودن، گوشه گیری، معمولا خواب آلودگی در طول روز، خستگی، لاغر بودن، کم بودن قدرت یادگیری، کم بودن تمرکز، نداشتن اشتها، هضم نشدن غذا، بی خوابی، افت تحصیلی، لرزش دست، عرق زیاد، عفونت مکرر، عفونت مکرر، کابوس دیدن، ضعف، سرگیجه، ریزش مو، تمایل به مصرف خاک یا یخ

تذکر : این علائم ممکن است در کودکان مختلف متفاوت باشد. ممکن است فردی 2 علامت از علائم ذکر شده را داشته باشد، ولی نباید نسبت به آن بی تفاوت بود.

علائم کم خونی و راه های درمان آن

علائم کم خونی و راه های درمان آن

مواد غذایی حاوی آهن :

جگر و قلوه (در صورتی که دارای برش های سطحی و یا منافذ غیر طبیعی هستند از مصرف آنها خودداری کنید، چرا که علیرقم مشاهده انگل ها، تخم آنها ممکن است داخل جگر وجود داشته باشد که علاوه بر نداشتن فایده، باعث کم خونی نیز می گردند)، ماهی، توت فرنگی بیشتر نوع وحشی، گلابی، انگور سیاه و یاقوتی و شاهدانه، انار، انجیر، طالبی، حبوبات، انواع جوانه ها مخصوصا جوانه عدس، بادام، فندق، کشمش، مخصوصا آلو سیاه که بعد از نیم ساعت از خوردن آن لیموترش خورده شود (به محض ورود به کبد شروع به ساخت گلبول های قرمز می نماید)، گرمک، شاه توت، هندوانه، برگ های خیلی سبز مانند اسفناج و برگ های خارجی کاهو، فلفل دلمه ای، گوجه فرنگی، گیلاس، ازگیل، چغندر، صیفی جات مانند کدو تنبل،جوشانده برگ زیتون و زیتون سیاه. عدس خشک شده و بو داده و آسیاب شده همراه نبات.

 

همچنین بخوانید:  مبارزه با کم خونی با 9 ماده غذایی خون ساز

 

فراموش نکنیم :

بعد از مصرف مواد غذایی حاوی آهن، ویتامین ث مصرف کنید. مانند : پرتقال، نارنگی و گوجه فرنگی. چرا که باعث کمک به جذب آهن می گردند. لیمو علاوه بر کمک به جذب آهن، خود خونساز است،

نکاتی مهم در درمان کم خونی :

  • بعضی مواقع فرد علی رقم مصرف آهن و مکمل ها دچار کم خونی می شود، چرا که دستگاه گوارش عملکرد مناسبی ندارد. برای جذب بهتر آهن از گوشت قرمز، ماهی و گوشت پرندگان استفاده کنید زیرا حاوی مقادیر زیاد آهن هستند و مدت زمان طولانی تری در معده باقی می مانند.
  • بهتر است غذا را در ظرف مسی تهیه کرد، البته نباید رنگ مس به قرمزی بزند، زیرا در این صورت خطرناک می باشد، در صورت در دسترس نبودن ظروف مسی، از ظروف سفالی یا سنگی استفاده کنید.
  • قبل از خواب مقداری بابونه دم شده به فرزندتان بدهید، چرا که هم باعث کمک به درمان کم خونی می شود و هم باعث خواب عمیق وی می شود. برای جذب آهن بعد از مصرف هر گونه مواد غذایی حاوی آهن،یک ساعت بعد خوراکی حاوی ویتامین ث میل کنید.
  • برای خرد کردن موادی که حاوی آهن هستند از وسایل فلزی استفاده نکنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

   

ریشه جنتیانا را با خواص اشتهاآور، تقویت سیستم ایمنی بدن، خون ساز، تحلیل برنده ورم طحال و مفید برای نارسایی اعمال کبد، ضد افسردگی و برطرف کننده خستگی های روحی، ضد نقرس و مقوی کبد، ضد تب و صفرابر، مسکن دردهای سیاتیک و افزاینده خون عادت ماهیانه و …، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0