عرقیات گیاهی و خواص و فواید آن ها

2366 بازدید
17 آبان 96
سمانه

عرقیات گیاهی و خواص و فواید آن ها را بشناسیم

عرقیات گیاهی در دنیای امروز بسیار مورد استفاده قرار می گیرند و اغلب مردم به راحتی آن ها را در عطاری ها و فروشگاه های اینترنتی می توانند پیدا کنند و مطابق دستور العمل و خواصی که برای هر عرق گیاهی ذکر شده است آن را مصرف کنند و تقریبا می توان گفت عرقیات سریعا بین مردم محبوب شده و مورد استفاده قرار گرفته اند. در ادامه به معرفی چند عرقیات گیاهی و خواص و فواید آن ها می پردازیم.

عرقیات گیاهی و خواص و فواید آن ها

عرقیات گیاهی و خواص و فواید آن ها

عرق آویشن :

یکی از این عرقیات عرق آویشن است که دارای طبع گرم و خشک است. از عرق آویشن می توان برای درمان کلسترول، رفع سیاه سرفه و افزایش فشار خون استفاده کرد، برای درمان کلسترول روزانه 3 الی 4 فنجان از عرق آویشن را به منظور کاهش دادن کلسترول خون بنوشید. به منظور رفع سیاه سرفه 3 استکان عرق آویشن را در طول شبانه روز بنوشید.

نوشیدن 2 الی 3 استکان عرق آویشن برای درمان دل درد، درمان سو هاضمه، واریس، آرتروز، ناراحتی کبد، چاقی، عفونت مجاری ادراری و التیام بخشی به زخم ها مفید است. آشامیدن عرق آویشن بعد از غذا جهت رقیق کردن خون موثر است و فشار خون را افزایش می دهد.

همچنین عرق آویشن برای تقویت حافظه، تقویت پوست و آرامش اعصاب موثر است، مصرف عرق آویشن به همراه عسل برای بیماری های فراموشی، صرع، تقویت کلیه و افزایش قدرت جنسی بسیار مفید است.

نکاتی که هنگام مصرف عرق آویشن باید مد نظر داشته باشید :

  • عرق آویشن باعث افزایش فشار خون می شود بنابراین بهتر است آن را با عرق شوید مخلوط نموده و سپس میل نمایید.
  • مصرف زیاد عرق آویشن ممکن است باعث ضعف عضلات قلب شود.
  • در صورت مصرف بی رویه آویشن کلیه ها تحریک شده و موجب بروز آلبومین در ادرار می گردد.

عرق بابا آدم :

عرق بابا آدم دارای طبع گرم و خشک است و برای رفع خارش پوستی و انواع لک پوستی به مقدار یک استکان صبح ناشتا و عصر از عرق ریشه بابا آدم استفاده کنید. مصرف این عرق می تواند در درمان ناراحتی های پوستی و جلوگیری از ریزش مو و لک و کورک و اسید اوریک و آبله و حساسیت مفید باشد، آشامیدن این عرق برای تقویت لثه، تقویت قفسه سینه، ترمیم زخم ها و ورم های عمومی بدن مفید است.

فراموش نکنید عرق بابا آدم مدر و عرق آور است، برای درمان زونا می توانید از عرق بابا آدم استفاده کنید برای این منظور 3 استکان عرق بابا آدم در طول روز میل کنید، برای کاهش فشار خون و دیابت و کلسترول خون صبح و عصر ناشتا یک استکان از عرق ریشه بابا آدم میل کنید.

 

همچنین بخوانید:  طرز تهیه و خواص شربت بنفشه

 

عرق بابونه معمولی :

دارای طبع گرم معتدل و تا حدی خشک است. مهمترین مصارف درمانی آن رفع افسردگی عوارض گوارش، تقویت کننده مو و آرام بخشی است. برای تقویت اعصاب و قوای نیروی جنسی و تقویت قوای مغزی مصرف 2 الی 3 فنجان عرق بابونه در طول روز مفید است.

برای درمان تنگی نفس، تسکین درد سینه، رفع یرقان و بیماری های کبدی می توانید روزانه سه استکان عرق بابونه معمولی استفاده نمایید. عرق بابونه در موارد زیر مفید است:

سردرد، آبریزش بینی، ورم بیضه، ورم ملتحمه، تب های عفونی، قولنج روده، زیاد شدن گلبول های سفید خون و دفع عفونت سودا.

نکاتی که هنگام مصرف عرق بابونه باید مدنظر داشته باشید :

  • استفاده از این عرق هنگام بارداری مضر است و باعث سقط جنین می شود.
  • زیاده روی در خوردن آن ممکن است باعث سردرد شود.
عرقیات گیاهی و خواص و فواید آن ها

عرقیات گیاهی و خواص و فواید آن ها

عرق بادرنجبویه :

عرق بادرنجبویه دارای طبع گرم و خشک است. مهمترین مصارف آن در بالا بردن فشار خون، خون سازی، تقویت مغز، از بین بردن وزوز گوش و آرام بخشی است.

نشاط آور طبیعی است، برای تقویت قلب و دستگاه گردش خون در روز یک استکان از این عرق استفاده کنید، عرق بادرنجبویه خواب آور، ضد بلغم و سودا و زیاد کننده صفرا است، برای رفع خستگی و آرامش اعصاب و رفع اختلالات دستگاه گوارش و تقویت کبد از این نوع عرق استفاده می کنند.

برای درمان سردرد و دل درد با منشا عصبی و پیشگیری از فساد دندان ها روزانه 2 الی 3 فنجان از این عرق میل نمایید. مصرف این عرق برای مواردی همچون تنظیم عادت ماهانه، آلرژی، سکسکه، سرگیجه، میگرن، صرع و مالیخولیا مفید است.

تذکر :

  • بخاطر طبع گرم این عرق بهتر است افراد گرم مزاج از آن استفاده نکنند.

عرق بارهنگ :

آشامیدن 2 الی 3 فنجان عرق بارهنگ روزانه برای رفع عطش، دل درد، زخم ریوی، سوزاک، تب زیاد، تصفیه خون، شب ادراری، تسکین درد، جوش داخل دهان و لثه، تنگی نفس و التهاب کلیه مفید است. مصرف آب مقطر بارهنگ برای ورم حفره بینی، مالاریا، کلسترول بالا، ناراحتی های کبدی، گزیدگی حشرات و صرع موثر است.

ابوعلی سینا از بارهنگ برای گزیدگی حشرات و بند آوردن خون و ورم و جوش و سوختگی و ورم گوش و ناراحتی مفاصل و انسداد کبد و بواسیر استفاده می کرده است.

عرقیات گیاهی و خواص و فواید آن ها

عرقیات گیاهی و خواص و فواید آن ها

عرق بالنگ :

بالنگ دارای طبع گرم است، مهمترین مصارف درمانی از گذشته تاکنون در درمان اسهال و استفراغ، نفخ و درد، تقویت قلب، معده، کبد و روده و برطرف کردن خشکی پوست است.

آشامیدن 2 استکان عرق بالنگ در طول روز برای معالجه اگزما و جوش صورت لک و برص مفید است، مصرف این نوع عرق برای از بین بردن سموم بدن و درمان مار گزیدگی و عقرب زدگی موثر است، برای رفع عطش، دل پیچه، حرارت زیاد بدن، بوی بد دهان، یرقان و اسهال عرق بالنگ بنوشید.

این عرق قاعده آور و صفرا بر و قابض است، مصرف 1 الی 2 استکان عرق بالنگ برای تقویت نیروی جنسی و رشد موها و سلامت قلب مفید است.

عرق بنفشه :

دارای طبع سرد و تر است، آب مقطر آن عرق آور و خلط آور است و برای دفع صفرا روزانه 1 استکان در 2 نوبت قبل از غذا بنوشید، برای رفع گلو درد، جوش، سوزش ادرار، سرفه و عطش می توانید در روز 2 استکان از عرق بنفشه میل کنید، برای رفع سوزش ادرار و پرکاری غده تیروئید و ورم لثه ها و یبوست و فشار خون بالا از این عرق استفاده کنید.

مصرف عرق بنفشه برای ذات الریه، حصبه، جلوگیری از سرطان رحم، ورم لثه ها، سرخک و سل ریوی موثر است، برای تقویت قلب و تسکین سردرد به خصوص سردرد اطفال از این نوع عرق استفاده می کنند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عرق نعنا دوآتیشه را با خواص  تقویت کننده دستگاه گوارش، ضد اسهال، بادشکن، برطرف کننده ناراحتی معده، رفع دل درد و دلپیچه، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0