topNotif

طرز تهیه لوسیون همیشه بهار در منزل

3119 بازدید
09 شهریور 96
ملیسا
بروزرسانی شده در تاریخ 23 آذر 1400
آخرین به روزرسانی 17 اسفند 1398

طرز تهیه لوسیون همیشه بهار در منزل

فرقی ندارد که پوست شما از چه نوعی باشد، نرمال یا خشک، چرب یا مختلط،‌ در هر حال نیاز به استفاده از لوسیون دارد. لوسیون ها قادرند تا رطوبت مورد نیاز پوست را تامین کرده و از این رو سلامت و شادابی پوست را حفظ کنند. البته استفاده از لوسیون فقط محدود به دست و صورت نمی شود و نباید قسمت های دیگر بدن را فراموش کرد. به ویژه قسمت های گردن و ناحیه سینه از قسمت های مهمی هستند که باید برای حفظ سلامت آن ها از لوسیون استفاده کنید.

لوسیون های مختلفی در بازار وجود دارد اما برای این که از خواص بی نظیر لوسیون ها بهره ببرید نیازی نیست تا قیمت های گزافی را صرف خرید آن ها کنید. خودتان به راحتی در منزل می توانید یک لوسیون خوب و با کیفیت درست کنید. لوسیون همیشه بهار یکی از بهترین لوسیون ها برای پوست است.

 

طرز تهیه لوسیون همیشه بهار در منزل

طرز تهیه لوسیون همیشه بهار در منزل

 

قبل از آنکه با طرز تهیه لوسیون همیشه بهار آشنا شویم بد نیست مختصری در مورد خواص این گیاه دارویی بدانیم. با ما همراه باشید؛

خواص گل همیشه بهار

همیشه بهار گیاهی است به بلندی 30 تا 40 سانتیمتر که در اواخر بهار و سرتاسر تابستان گل می دهد. به صورت خودرو و در نواحی مدیترانه ای می روید. این گل مانند کاسنی و کاسنی زرد (گل قاصد) از تاثیر نور خورشید پیروی می کند و با نخستین شعاع خورشید باز می شود. از قرن دوازدهم، گیاهشناسی برای تقویت پوست سر استفاده از این گیاه را توصیه کرده و در قرن بعد، آن را برای درمان مارگزیدگی و انسداد امعا به کار برده است.

همیشه بهار برای نرم کردن پوست های شکننده و خشک به کار می رود به این صورت که یک مشت گل و ساقه همیشه بهار را به مدت یک ربع ساعت در آب بسیار گرم که در حال جوش نباشد بریزید. به صورت کمپرس ورم روی پوست گردن و صورت بمالید. امروزه مشخص شده است که همیشه بهار برای تنظیم قاعدگی های نامنظم و خونریزی بیش از حد آن بسیار موثر است، به شرط آنکه دم کرده یا تنتور همیشه بهار را یک هفته تمام پیش از شروع قاعدگی به کار برند. در استعمال داخلی، در برخی مناطق، برای درمان سرمازدگی، زخم ها، سوختگی ها، اگزما و اختلالات عصبی صورت از این گیاه پمادی می سازند که در ادامه با روش ساخت لوسیون همیشه بهار آشنا خواهید شد.

 

همچنین بخوانید:  تقویت ناخن با لوسیون دم اسب و روغن شترمرغ

 

طرز تهیه لوسیون همیشه بهار خانگی

مواد لازم برای درست کردن لوسیون همیشه بهار

  • گلاب                                دو قاشق چای خوری
  • روغن جوانه گندم                ۶۰ سی سی
  • روغن گل همیشه بهار           ۶۰ سی سی
  • اوسرین                               ۲۵ گرم
روش تهیه لوسیون

تمامی مواد ذکر شده را درون ظرفی ریخته و ظرف را روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید. بهترین کار این است که درون کتری آب بریزید و زمانی که آب کتری جوش آمد، ظرف محتوی مواد را روی دهانه آن قرار دهید. باید صبر کنید تا اوسرین کاملا ذوب شود. با ذوب شدن اوسرین همه مواد نیز با یکدیگر ترکیب می شوند. بعد از ترکیب شدن مواد، لوسیون آماده شده است. آن را درون ظرفی که دارای پمپ باشد ریخته و نگهداری کنید.

روش مصرف لوسیون : بعد از هر بار حمام کردن، بدن خود را خشک کرده و مقداری از لوسیون همیشه بهار را با پنبه یا انگشتان دست بر روی پوست ماساژ داده و نشویید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عرق همیشه بهار را با خواص بهبود و ترمیم زخم، کاهش تب، ضد سرطان، ضد نفخ معده، تقویت سیستم ایمنی بدن، ضدالتهاب، تسکین دردهای قاعدگی، درمان عفونت گوش، ادرارآور و معرق، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0