topNotif

طب طبیعت مدار چیست ؟!

1690 بازدید
03 اردیبهشت 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 27 آذر 1400

طب طبیعت مدار چیست ؟! دیدگاه پزشکان طبیعت مدار در مورد بیماری های مدرن

طب طبیعت مدار که توسط دکتر لاست بنیان گذاری شده یک شیوه درمانی جدید است. طب طبیعت مدار از انواع هنرهای شفابخش ایام کهن استفاده می کند که با توجه به اصول علم مدرن مورد توجه قرار گرفته اند در واقع این طب آمیزه ای از طرز تفکر قدیم و جدید در زمینه ی درمان است.

روند شفا و علایم بیماری !

بگذارید برایتان مثالی بزنم، فکر کنید سرما خورده اید و با آب ریزش بینی و تب و سرفه سروکار دارید حالا راهکار طب امروزی چیست؟ مصرف سریع داروها برای از بین بردن این علایم در صورتی که در طی یک سرماخوردگی سلول های ایمنی ما برای از بین بردن ویروس فعال می شوند و ماده ای به نام هیستامین از خود زاید می کنند، هیستامین با ایجاد ورم و التهاب جریان خون بیشتری را به سیستم تنفسی انتقال داده و به این ترتیب گلبول های سفید بیشتری را برای مقابله با ویروس به محل اعزام می نماید. این جریان خون در مخاط های ناحیه ی صورت منجر به خروج مایع از عروق کوچک و نهایتا آبریزش بینی و چشم ها می شود.

از سوی دیگر پوشش مجاری تنفسی نیز تولید خلط خود را افزایش می دهند تا محصولات جانبی و مواد زائد این مقابله ی سلولی یا ویروس را به خارج دفع کند. این خلط افزایش یافته نیز منجر به سرفه در بیمار می شود. شکی نیست که سرکوب این دو علامت به کمک داروها در کوتاه مدت امری خوشایند بوده و به بازگشت هرچه سریع تر فرد به فعالیت های روزمره کمک می کند. حال ما چه می کنیم با مصرف داروهای ضد احتقان مانند آنتی هیستامین در واقع مستقیما بدن را در جهت التیام خود سرکوب می کنیم.

سرکوب علائم بیماری با مصرف قرص های شیمیایی

بدن ما بسیار قدرت یادگیری بالایی دارد و پاسخ های ایمنی در طول زمان به تدریج شرطی می شوند، به این ترتیب سرکوب مکرر یک پاسخ التیامی نهایتا منجر به ضعف و حتی از بین رفتن کامل آن می شود و این دقیقا کاری است که ما با سرکوب مکرر علائم بیماری با بدن خود می کنیم. مسلما پزشکان طبیعت مدار خواهان رنج بردن فرد از آبریزش بینی و خلط و سرفه نیستند بلکه این افراد به جای سرکوب تلاش می کنند تا نیروهای درونی را در مسیر غلبه بر عامل بیماری زا هدایت نموده و سیر بیماری و بهبود را تسریع بخشند تا فرد هرچه زودتر به زندگی عادی خود بازگردد.

طب طبیعت مدار چیست ؟

طب طبیعت مدار چیست ؟

برخی از روش های طبیعی برای تقویت روند التیامی در مورد سرماخوردگی عبارتند از :

مصرف روی و ویتامین ث برای تقویت عملکرد گلبول های سفید در مبارزه با ویروس، نوشیدن هرچه بیشتر مایعات برای ترقیق ترشحات تنفسی که نهایتا منجر به تخلیه مواد زائد و عوامل بیماری زا از دستگاه تنفسی می شود. مصرف معجون لیمو شامل آب لیمو ترش تازه با آب گرم و کمی پودر فلفل که تقویت کننده جریان خون به سیستم تنفسی و نهایتا منجر به دفع مواد زائد می شود. مصرف چای گیاهی مانند میوه ی گل رز، زنجبیل، فلفل، نعنا و مریم گلی که قوای بدن برای مقابله با ویروس را تقویت می کند. استفاده از بخور اکالیپتوس که یک ماده ضد عفونی کننده و خلط آور می باشد. مصرف سیر که یک ضد ویروس بوده و محرک سیستم ایمنی است یا مصرف پیاز که منجر به تسریع تخلیه زوائد بدن می شود.

البته پزشکان طبیعت مدار قبول دارند که در موارد پیشرفته ی بیماری ها مکانیسم های دفاعی بدن قادر به غلبه بر بیماری نیستند برای همین نیاز به استفاده از روش های مدرن و پیشرفته ی پزشکی نیز احساس می شود.

سم زدایی !

یکی از مهم ترین روش های حفظ سلامت کلی بدن سم زدایی است که از نظر طبیبان اهمیت ویژه ای در ارتقا نیروی حیاتی فرد از طریق از بین بردن محصولات سمی در بدن دارد. امروزه محققان دریافته اند که سموم تجمع یافته در اندام های داخلی و سیستم گردش خون منجر به نقصان عملکرد ارگان های مذکور و سیستم ایمنی می شوند. در واقع این امر ریشه ی بسیاری از بیماری های جوامع مدرن مانند بیماری های مزمن و وابسته به محیط زیست می باشد. یکی از علل شایع تجمع سموم در بدن ضعف گوارشی است که اغلب ناشی از عدم تحمل غذا و یا استرس مزمن می باشد.

به طور مثال پاسخ استرس منجر به کاهش جریان خون به روده ها و انحراف آن به سوی مغز و عضلات برای ایفای نقش دفعی و یا تهاجمی می شود که ضعف گوارش را در پی دارد. طبیعت در چنین مواردی تغییر رژیم غذایی و کاهش استرس را برای بهبود گوارش فرد و در نتیجه جلوگیری از انباشت مواد زائد و سموم در بدن موثر باشد. البته باید توجه داشت که تغییر رژیم غذایی باید با تکیه بر انتخاب صحیح مواد غذایی و نه جایگزین کردن آن ها توسط مکمل های غذایی صورت بگیرد.

 

همچنین بخوانید: روش های تشخیص و درمان طب طبیعت مدار

 

دیدگاه پزشکان طبیعت مدار در مورد بیماری های مدرن !

از نظر پزشکان طبیعت مدار خیل عظیم بیماری های مزمن و فرسایشی در جوامع مدرن و امروزی ناشی از تاثیر مجموعه ی متغیرهای محیطی، شیوه های زندگی مدرن و استفاده مزمن از انواع داروهای شیمیایی می باشد. اغلب مشکلات سلامتی امروزی ناشی از زیاده روی طب مدرن در سرکوب پاسخ های التهابی بدن است، از نظر پزشکان طبیعت مدار سرکوب این پاسخ ها در سطح وسیع جمعیتی از طریق استفاده از ضد التهاب ها و آنتی بیوتیک ها جان افراد بی شماری را در دهه های اخیر حفظ کرده است و مطلقا تردیدی در ارزش این دسته از داروها در حیات بشری ندارند، اما نگرانی این افراد آن است که آنتی بیوتیک ها در صورت مصرف بی رویه می توانند منجر به سرکوب قوای شفا بخش بدن و در نهایت تضعیف همیشگی این قوا در بدن شوند.

تغذیه درمانی، طب فیزیکی (این روش شامل درمان هایی است که پزشک مانورهایی روی عضلات، استخوان ها و مهره های فرد انجام می دهد)، هومیوپاتی (استفاده از مواد طبیعی که به بدن کمک می کنند تا از منابع خود برای تقویت نیروی حیاتی و از بین بردن بیماری استفاده کند)، طب گیاهی، زایمان طبیعی، طب چینی، آیورودا (طب هندی قدیم)، طب روانی، طب محیطی و جراحی های سرپایی جز درمان های طب طبیعت مدار می باشند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گیاه پولک را با خواص آنتی بیوتیک، ضد التهاب، ضد باکتری و ضد میکروب، درمان بیماری  سینوزیت، درمان آسم، درمان روماتیسم، بهبود سرماخوردگی، بهبود عفونت ادراری و سوزش ادرار، درمان عفونت داخلی زنان، ضد عفونی کردن دستگاه تنفسی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0