topNotif

شادابی پوست با ماسک گوجه فرنگی

2227 بازدید
23 مهر 97
بهاره
,
بروزرسانی شده در تاریخ 18 بهمن 1402

شادابی پوست با ماسک گوجه فرنگی

خیلی از افراد برای حفظ زیبایی، شادابی و نشاط چهره خود مبالغ هنگفتی را صرف خرید محصولات زیبایی می کنند. اما امروز به شما یک دستورالعمل بسیار آسان و سریع می دهیم که می توانید شادابی پوست خود را حفظ کنید. ماسک گوجه فرنگی یک راه حل خانگی برای داشتن پوستی درخشان است که می توانید تاثیر آن را در روزهای اولیه ببینید.

شادابی پوست با ماسک گوجه فرنگی

شادابی پوست با ماسک گوجه فرنگی

 

تاثیر گوجه فرنگی بر روی پوست

گوجه فرنگی به علت دارا بودن ماده ای به نام لیکوپن یکی از بهترین مواد برای پوست است. لیکوپن از رادیکال های آزاد مضر روی پوست حفاظت می کند. این ماده در مبارزه با چین و چروک ها قدرتی دو برابر ویتامین آ موجود در بتا کاروتن هویج دارد، و به این دلیل که قابل حل در چربی است، به نظر می رسد در بافت هایی که محتوا چربی بالایی دارند، موثر است. لیکوپن همچنین باعث بهبود عملکرد های متابولیسم سلول و اتصالات بافت پوست می شود که در نتیجه آن، پوست سفتی خود را حفظ می کند. گوجه فرنگی نقش یک کرم ضد آفتاب را نیز دارد.

لیکوپن می تواند مانع رسیدن اشعه فرابنفش خورشید به پوست شود. همان قدر که خوردن گوجه فرنگی تاثیر دارد استفاده موضعی از آن نیز برای درخشندگی و شادابی پوست موثر است. در ادامه نحوه درست کردن چهار ماسک طبیعی با گوجه فرنگی را شرح خواهم داد.

ماسک گوجه فرنگی و عسل

گوجه فرنگی را با عسل امتحان کنید. ترکیبی از گوجه فرنگی و عسل، زیبایی صورت را تا حد زیادی افزایش می دهد. برای تهیه این ماسک، شما نیاز به یک گوجه فرنگی کوچک، دو قاشق غذا خوری عسل و یک قاشق چای خوری آب لیمو دارید. حال، گوجه فرنگی پوره شده را در یک کاسه بریزید و سپس عسل و لیمو را با آن مخلوط کنید. حالا این خمیر را روی صورت و گردن خود قرار دهید. بعد از خشک شدن حدود پانزده دقیقه آن را از روی صورت خود بشویید. این ماسک علاوه بر درخشش پوست جای لک و زخم های صورت را نیز از بین می برد.

ماسک گوجه فرنگی و روغن زیتون

گوجه فرنگی و روغن زیتون بلافاصله زخم های صورت را بهبود می بخشند. همچنین برای کسانی که مشکلات آکنه دارند، این ماسک بسیار مفید است. برای تهیه این ماسک، یک قاشق چای خوری روغن زیتون را با یک عدد پوره گوجه فرنگی مخلوط کنید و سپس آن را به مدت ده دقیقه روی صورت و گردن بگذارید تا خشک شود  سپس صورت خود را با آب بشویید.

ماسک گوجه فرنگی و ماست

گوجه فرنگی و ماست درخشندگی پوست صورت را افزایش می دهند. برای تهیه این ماسک، حدود دو قاشق غذا خوری پوره گوجه فرنگی، دو قاشق غذا خوری ماست، یک قاشق مربا خوری لیمو، نیم قاشق مربا خوری زردچوبه و یک قاشق غذاخوری عسل را در یک ظرف کاملا با هم مخلوط کرده و حالا این خمیر را روی صورت خود قرار دهید. این ماسک برای بر طرف کردن سیاهی دور چشم بسیار مفید است.

 

همچنین بخوانید: ماسک های موثر برای پوست صورت

 

ماسک گوجه فرنگی و آلوئه ورا

ترکیب گوجه فرنگی و آلوئه ورا برای صورت بسیار شگفت انگیز است. برای تهیه این ماسک، یک قاشق غذا خوری آلوئه ورا را با یک قاشق چای خوری پوره گوجه فرنگی مخلوط کنید. سپس این خمیر را روی صورت خود قرار دهید و بعد از ده دقیقه آن را بشویید. این ماسک برای از بین بردن گودی زیر چشم و همچنین لکه های صورت بسیار مناسب است.

ماسک گوجه فرنگی و لیمو

گوجه فرنگی به دلیل خاصیت سفید کنندگی که دارد سبب روشن شدن پوست می شود و ترکیب آن با لیمو که دارای خواص لایه برداری است، منجر به درخشان شدن پوست می گردد. جهت آماده سازی این ماسک، سه قاشق غذاخوری پوره گوجه فرنگی را با یک قاشق غذاخوری آب لیمو و دو قاشق غذا خوری خامه غلیظ مخلوط کرده و روی صورت قرار دهید. پس از گذشت مدت 15 دقیقه، صورت را با آب سرد بشویید.

ماسک گوجه فرنگی و جو دوسر

جو دوسر دارای خاصیت لایه برداری است و ماست نیز به پاکسازی پوست کمک می کند. ترکیب این دو ماده با گوجه فرنگی، علاوه بر پاکسازی پوست، باعث روشن شدن آن نیز می شود. برای تهیه این ماسک، یک قاشق چای خوری آرد جو دوسر را به همراه دو قاشق غذاخوری پوره گوجه فرنگی و یک قاشق چای خوری ماست مخلوط کرده و به مدت 20 دقیقه بر روی صورت و گردن خود قرار دهید. در نهایت صورت را با آب سرد شسته و خشک کنید.

ماسک گوجه فرنگی و آووکادو

ترکیب گوجه فرنگی و آووکادو به عنوان یک ماسک ضد پیری شناخته می شود. این ماسک با جذب اکسیژن بیشتر از بروز چین و چروک جلوگیری کرده و اثرات افزایش سن بر روی صورت را کاهش می دهد. بدین منظور، یک عدد گوجه فرنگی را با یک عدد آووکادو رسیده داخل مخلوط کن ریخته تا یک بافت نرم و یکدست ایجاد شود. حال این خمیر را روی صورت قرار داده و اجازه دهید حداقل 20 تا 30 دقیقه باقی بماند. سپس، صورت را شسته و به آرامی خشک کنید. شما می توانید برای جلوگیری از چین و چروک و پیری زودرس پوست، این ماسک را هفته ای یک بار استفاده کنید.

ماسک گوجه فرنگی و شکر قهوه ای

ترکیب شکر قهوه ای و گوجه فرنگی به عنوام یک لایه بردار قوی سبب از بین رفتن سلول های مرده می شود. برای استفاده از این ماسک، یک گوجه فرنگی را از وسط نصف کرده و حدود یک قاشق چای خوری شکر قهوه ای روی آن بریزید. سپس، گوجه را به آرامی روی صورت ماساژ دهید و صورت را با آب بشویید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گوجه فرنگی خشک را با خواص تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش سطح خون، تقویت روده، تقویت استخوان، پیشگیری از سرطان پروستات، جلوگیری از کم خونی، و…، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0