سنگ کیسه صفرا و گیاهان شفابخش 2 _ جهت درمان قطعی و همیشگی

9889 بازدید
01 دی 96
سمانه
,,

خوردنی های مفید جهت کم کردن صفرا : (قسمت دوم)

مقاله نسخه های گیاهی برای سنگ کیسه صفرا بر سه مقاله قسمت تقسیم شده است و شما می توانید در پایین این صفحه لینک مربوط به قسمت های دیگر را ملاحظه نمایید.

  قسمت اول  را ببینید.  

انگور فراوان، آلبالو، خیار، آب پرتقال، زالزالک، هندوانه، انار شیرین، آب لیمو ترش، آبغوره، آلوی تازه، کشمش، آب هویج، آب زرشک، سکنجبین با یخ، شربت انار ترش، شربت آلبالو، جوشانده خاکشیر با شکر سرخ، سیب ترش، بامیه، اسفناج، خرفه، کاهو، آب یا عرق گشنیز، دم کرده کرده گل بامیه، عدس، دم کرده رقیق شاهتره، قیسی خشک، شاه توت، سماق، برگ کاسنی، آب اسپرزه، سرکه با روغن، زغال اخته، آش جو، سرکه، ترشیجات، دم کرده ی چهار ترشی، شربت زرشک، عرق کاسنی، فلوس شیره کشیده و تخم نیلوفر همگی مفید هستند.

 جهت تخلیه کیسه صفرا !

خوردنی های مفید : آب میوه، پرتقال، آب شاه توت، آب انار ترش، آب زرشک، آبغوره، آش آبغوره، ماست، دوغ، چهار ترشی و دمنوش قاریقون همگی مفید هستند.

 

سنگ کیسه صفرا و گیاهان شفابخش 2

سنگ کیسه صفرا و گیاهان شفابخش 2

 

جهت زیاد کردن ترشحات کیسه صفرا !

نسخه : ریشه ی کاسنی را بو داده بعد پنجاه گرم آن را در یک لیتر آب جوش دم کنید و روزی دو فنجان به نوبت از آب آن بنوشید.

خوردنی های مفید : آبلیمو، هویج و کاسنی نافع هستند.

درمان ورم کیسه صفرا !

نسخه یک : عناب را نیم کوب کرده بخیسانید و آب صاف کرده ی آن را بنوشید.

نسخه دو : زرشک پلویی و زرشک سیاه و تمبر هندی و تمر گجرات را به مقدار مساوی دم کنید بعد صاف نموده و آب آن را میل کنید.

نسخه سه : افتیمون و زنیان و بادیان و زیره ی سیاه و زیره سبز از هر کدام یک مثقال با مقداری نبات نرم سائیده و هر روز صبح یک قاشق غذاخوری بخورید.

 

سنگ کیسه صفرا و گیاهان شفابخش 2

سنگ کیسه صفرا و گیاهان شفابخش 2

درمان سنگ کیسه صفرا !

نسخه یک : یک پیاز درشت را رنده کنید و با چهار قاشق سوپ خوری روغن زیتون آن را نیم پز کنید بعد صد و پنجاه گرم آب به آن اضافه کنید و ده دقیقه بجوشانید و پس از شام تا گرم است آب آن را بنوشید و بعد پنج گرم برگ کلفت و خشک توت سیاه را در صد و پنجاه گرم آب یعنی سه برابر وزن برگ ها چهار تا شش ساعت دم کنید و آب آن را پس از سرد شدن صاف کنید و بعد شیرین نموده و چند شب هر شب یک فنجان آن را دو ساعت بعد از خوردن آب پیاز بنوشید و اگر در موقع ادرار کردن احساس درد کردید علامت حاصل شده بهبودی است ادامه دهید.

نسخه دو : آب سیب ترش را بگیرید و بدون شیرینی به قوام آورید و بخورید.

نسخه سه : هر روز دو تا پنج لیتر آب پرتقال بنوشید.

نسخه چهار : پرتقال را پوست بکنید و پره های آن را با انجیر خشک یا خرما یا زرده ی تخم مرغ یا خامه یا پنیر تازه یا دم پختک یا پیاز پخته بخورید.

 

همچنین بخوانید:  گیاهان دارویی موثر بر کبد و صفرا

 

چند نسخه درمانی دیگر جهت دفع سنگ کیسه صفرا :

نسخه یک : بیست و پنج گرم برگ کاسنی وحشی را در یک لیتر آب جوش دم کنید و بنوشید.

نسخه دو : بیست تا بیست و پنج گرم پوست ریشه های زرشک را در نیم لیتر آب سرد پانزده دقیقه بخیسانید بعد بجوشانید و سپس صاف کنید و آب آن را با شکر شیرین ساخته بعد از هر غذا یک استکان بنوشید.

نسخه سه : شاهتره و پوست هلیله زرد و افتیمون و هلیله سیاه و انجره (گزنه) و ریوند چینی و سنا و گل سرخ و مرمکی و مقل ازرق و چدوار از هر کدام یک مثقال نرم بکوبید و با آب مرطوب نموده تا به صورت خمیر درآید و قرص هایی بسازید به قدر یک عدد نخود و در آفتاب خشک کنید و هر روز شش عدد آن را تدریجا میل کنید.

نسخه چهار: تمبر هندی و لیمو عمانی و آلوچه برقانی و آلوی بخارا و مویز و زرشک و عناب و تخم گشنیز و تخم کاسنی و کوکنار از هر کدام ده مثقال نیمکوب کنید بعد ده قسمت نمایید و هر قسمت آن را یک روز جوشانده و صاف کنید و آب آن را صبح و عصر بنوشید.

*توجه داشته باشید از مصرف گوشت و چربی پرهیز کنید.

خوردنی های مفید جهت دفع سنگ کیسه صفرا : آب پرتقال، سیب سرخ، آب هندوانه با سکنجبین، برگ تربچه، خرفه، بویون پیاز و آلوی پخته با نان کامل، خوردن نعنا قبل از خواب، بیدمشک و صمغ فارسی نیاز هستند.

جهت خالی کردن چرک های کیسه صفرا !

نسخه : تمر گجرات و تمبر هندی و لیمو عمانی و زرشک سیاه را مساوی جوشانده و صاف کنید بعد آب آن را مجددا با شکر بجوشانید و روزی سه بار هر مرتبه یک لیوان از آن شربت را بنوشید.

خوردنی مفید : زغال اخته فرنگی مفید است.

  قسمت بعدی را نیز مطالعه نمایید. قسمت سوم و آخر

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

انجوره را با خواص رفع کننده زگیل، موثر بر تورم غدد بناگوشی، رفع آسم و تنگی نفس، تسکین درد کلیه و پهلو، بهبود توان جنسی، کوچک کننده تومور، رفع ناراحتی مقعدی مثل بواسیر، خشک کننده زخم های ترشح دار، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

7
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0