topNotif

سم زدایی فوق العاده بدن با زردچوبه و لیمو

7926 بازدید
05 آبان 98
بهاره
,

سم زدایی فوق العاده بدن با زردچوبه و لیمو و نحوه آماده سازی آن

شاید شما هم جز افرادی باشید که در ابتدای صبح جهت سم زدایی بدن، کاهش وزن و تامین ویتامین ث بدن خود مخلوط آب گرم و لیموترش مصرف می کنید. یکی دیگر از نوشیدنی های که می تواند به سم زدایی بدن کمک بسیاری کند، نوشیدنی زردچوبه و لیمو است. بنابراین، بد نیست بدانید که می توانید به آب و لیمو ابتدای صبح خود، کمی زردچوبه اضافه کنید که این کار نه تنها باعث می شود یک طعم متفاوت را تجربه کنید، بلکه به حفظ سلامت بدنتان نیز کمک می کند. لذا در ادامه این مقاله به بررسی سم زدایی فوق العاده بدن با زردچوبه و لیمو خواهیم پرداخت.

 

سم زدایی فوق العاده بدن با زردچوبه و لیمو

سم زدایی فوق العاده بدن با زردچوبه و لیمو

 

زردچوبه را بیشتر بشناسید

زردچوبه ریزوم (ساقه زیرزمینی) گیاهی است زرد رنگ که به شکل پودری در تهیه غذا استفاده می شود. زادگاه زردچوبه، جنوب شرق آسیا بوده و از روزگار باستان به عنوان یکی از گیاهان دارویی در طب سنتی شرق استفاده می شده است. امروزه نیز دانشمندان غربی به فواید دارویی و درمانی آن پی برده اند.

زردچوبه را به عنوان زعفران هندی می شناسند که دارای خاصیت ضدالتهابی است و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود که می توانید با مصرف روزانه یک قاشق چای خوری از این خواص بهره مند شوید. علاوه بر این، زردچوبه به دلیل داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی، ضد عفونی کنندگی، کاهش کلسترول، بهبود عملکرد موثر مغز، تقویت پوست و قلب استفاده می شود.

یکی از ماده های فعال و موثر در زردچوبه کورکومین نام دارد که با خاصیت ضد باکتریایی به سم زدایی کبد، مبارزه با پیری سلول ها و و کاهش بیماری های قلبی و عروقی کمک می کند. برخی افراد نیز دریافتند که مصرف منظم زردچوبه به مقابله با افسردگی و بهبود بهداشت روان کمک می کند. همچنین، تحقیقات نشان داده اند که کورکومین به نفع بیماران سرطانی است، چرا که این عنصر، رشد انواع سلول های سرطانی و تومورها را مهار می کند. از پودر زردچوبه می توان به عنوان چاشنی سبزیجات پخته شده، مرغ یا برنج استفاده کرد که علاوه بر ایجاد رنگ و طعم خاص به غذا، سبب حفظ سلامت بدن نیز می شود. همچنین می توان از آن برای تهیه شیر زردچوبه و ترکیب شیر بادام و عسل استفاده کرد که در طب آیورودا برای کاهش التهاب مورد استفاده قرار می گیرند.

سم زدایی فوق العاده بدن با زردچوبه و لیمو

طرز تهیه نوشیدنی لیمو و زردچوبه
مواد مورد نیاز:
  • لیمو ترش تازه
  • نصف قاشق غذاخوری زردچوبه
  • آب گرم
  • یک قاشق عسل (اختیاری)
روش تهیه نوشیدنی
  • نصف لیمو را در لیوان بچکانید.
  • زردچوبه را به آن اضافه کنید.
  • آب گرم اضافه کرده و خوب هم بزنید. در صورت تمایل عسل را برای بهبود مزه به نوشیدنی اضافه کنید. به هنگام مصرف این نوشیدنی آن را مرتب هم بزنید تا از ته نشین شدن زردچوبه جلوگیری شود.

همچنین برای تهیه یک پاک کننده قوی می توانید، یک قاشق غذاخوری زردچوبه را به یک لیوان آب گرم اضافه کرده، آب لیمو و زنجبیل را هم به نوشیدنی خود اضافه کنید و با عسل یا نبات میل نمایید. برای تهیه یک داروی آنتی بیوتیک طبیعی و جهت درمان گلودرد نیز می توانید، یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری زردچوبه را در 9 قاشق غذاخوری آب لیمو حل کرده و بنوشید. همچنین، می توانید به جای آب، مخلوط را با چای سبز میل کنید.

 

همچنین بخوانید:  خواص زردچوبه و وازلین برای پوست

 

فواید مصرف لیمو و زردچوبه

این نوشیدنی دارای خواص بسیاری است که عبارتند از:

کمک به کاهش وزن

مطالعات نشان داده اند که نوشیدن آب زردچوبه با لیمو (یا بدون لیمو)، از تجمع چربی جلوگیری کرده و باعث کاهش وزن می شود. علاوه بر این، مصرف زردچوبه شدت سوخت و ساز بدن (متابولیسم) را بهبود می بخشد و باعث بهبود عملکرد سیستم گوارش می شود.

سم زدایی و حفظ سلامت کبد

کبد از صفرا به عنوان بخشی از فرآیندی که با آن سموم بدن را از بین می برد، استفاده می کند. همچنین صفرا، کبد شما را سالم نگه می دارد. نوشیدنی آب گرم و لیمو خاصیت سم زدایی دارد. در همین حال، اسید سیتریک موجود در آب لیمو به حفظ تعادل سطح pH بدن شما کمک می کند. علاوه بر این، لیمو یک ادرارآور طبیعی است که به بدن شما کمک می کند تا سموم موجود در بدن را از طریق ادرار دفع کنید. نوشیدن یک لیوان زردچوبه و لیمو می تواند توانایی بدن را در تولید صفرا بهبود بخشد و به حفظ سلامت کبد کمک کند.

جلوگیری از پیری زودرس

این نوشیدنی سرشار از آنتی اکسیدان است که از بیماری و پیری زودرس ناشی از آسیب های رادیکال های آزاد در بدن جلوگیری می کند. آنتی اکسیدان ها موجود در زردچوبه و لیمو، بدن را از تاثیرات مخرب رادیکال های آزاد محافظت می کنند.

کاهش و درمان التهاب مفاصل

زردچوبه می تواند علائم آرتروز را کم کند. کورکومین موجود در زردچوبه یک ضد التهاب است که می تواند علائم بیماری التهابی مزمن همانند آرتریت یا ورم مفاصل را خنثی کند.

 

سم زدایی فوق العاده بدن با زردچوبه و لیمو

سم زدایی فوق العاده بدن با زردچوبه و لیمو

 

تقویت سیستم ایمنی بدن

نوشیدن زردچوبه و لیمو می تواند شما را از عفونت ها محافظت کند. خاصیت ضد باکتریایی، ضد ویروسی و ضد میکروبی زردچوبه در کنار منابع غنی از ویتامین ث و پتاسیم سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. مصرف روزانه یک فنجان آب زردچوبه و لیمو، توانایی  قدرت بدن برای مقابله با بیماری های مختلف را افزایش می دهد.

کمک به کاهش کلسترول خون

مطالعات بیشماری نشان داده اند که ترکیبات موجود در زردچوبه می تواند بر کلسترول تاثیر بگذارد، اگرچه هنوز مشخص نیست که دوزهای بهینه باید چه مقدار باشند. همچنین، مصرف آن ممکن است به جلوگیری از بیماری های قلبی و عروقی کمک کند.

پیشگیری از بیماری آلزایمر

زردچوبه با افزایش سطح نوروتروفیک (Neurotrophic) مشتق از مغز (هورمونی که به نظر می رسد مغز را سالم نگه می دارد) از تخریب نورون ها جلوگیری می کند که به نوبه خود باعث پیشگیری از ابتلای افرادی که در معرض بیمای آلزایمر قرار دارند می شود. همچنین، کورکومین موجود در زردچوبه باعث بهبود حافظه می شود.

حفظ شادابی و نشاط پوست

شروع روز همراه نوشیدنی زردچوبه راهی آسان برای مرطوب نگه داشتن پوست است. علاوه بر این، آنتی اکسیدان ها موجود در آن به کند شدن روند پیری کمک کرده و ترکیبات ضدالتهابی موجود در آن سبب حفظ نشاط و شادابی پوست می شود. بنابراین، مصرف روزانه زردچوبه و لیمو سبب حفظ جوانی پوست می شود.

نکته: اگر چه مصرف زردچوبه هیچ عوارض جانبی ندارد، اما توصیه می شود از مصرف بی رویه آن اجتناب کرده و تنها یک قاشق چای خوری در روز  از آن استفاده نمایید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

زردچوبه را با خواص پیشگیری از آلزایمر و افسردگی، کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی، پیشگیری و درمان سرطان، درمان جوش صورت و آکنه، کاهش چین و چروک پوست و …، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

1
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

  1. علی هستم ازرویدر
    23 شهریور 1402

    معجون لیموترش وزرد چوبه به سرطان پروستات کمک می کند,؟

0